Skip to main content

Bij mij lukt het ook langs geen kanten op de ipad. Safari niks, chrome niks, edge niks. Private of niet maakt allemaal geen verschil. Ik krijg hetzelfde scherm als JO97.

Ook als je onmiddellijk deze link gebruikt ? Het zal dan inderdaad waarschijnlijk te maken hebben met je add blockers of cookies zoals hierboven al gezegd. 

@HadewychT : neen met deze link werkt het ook niet. Op de ipad, laatste ios, werkt het op geen enkele browser. Geen gebruik van add blocker. 
met vriendelijke groeten 

 


Hallo @HadewychT ,

Wordt dit https://www.proximus.com/nl/news/2021/20210512-proximus-and-nokia-double-current-vdsl-speed-and-capacity.html

ook overal uitgerold? 

Het zou voor sommige klanten  wel een grote verandering kunnen worden.

Mvg Artie

Dat ze dit alvast doen. Hebben we tenminste nog iets. Verwacht zeker niet voor 2028 mijn fiber. KPN in Nederland werkt ook met zoiets op de koperdraad. Dacht snelheid tot wel 400 Mbps 😷😉🤔


 


Hallo @HadewychT ,

Wordt dit https://www.proximus.com/nl/news/2021/20210512-proximus-and-nokia-double-current-vdsl-speed-and-capacity.html

ook overal uitgerold? 

Het zou voor sommige klanten  wel een grote verandering kunnen worden.

Mvg Artie

Ik denk alleen op de ROP’s waar nog geen Fiber is of waar fiber niet voor de eerste jaren komt, zullen ze deze wel voorzien van ultra dense vectoring + een andere modem die het aan kan. (normaal geen Bbox 3 , die kan blijkbaar geen 35b voor ultradense)


Met andere woorden alleen voor deze die eigenlijk al op vector zone zitten en zij die meest nodig hebben die op grotere snelheden zitten blijven de dupe dan, tenzij ik iets over het hoofd zie!


“ Fiber is nog niet beschikbaar op jouw adres. Wil jij nu al genieten van stabiel internet? Kies het beste abonnement voor jou! “ Staat er te lezen wanneer ik kijk of fiber beschikbaar is. Nu ligt er al meer dan 3 maanden fiber in de grond. Werken uitgevoerd door wyre en fiberklaar. Er is toen iemand langs geweest om foto’s te nemen voor de aansluiting te kunnen maken in huis. Ik heb toen ook mijn gegevens ingevuld via de website van fiberklaar zodat ze deze konden delen met de providers die fiber aanbieden. Nu krijg ik terug reclame van fiberklaar waarin ze zeggen dat je best je gegevens doorgeeft zodat de providers je kunnen contacteren met een voorstel. Ik heb ooit al eens een webform bij Proximus ingevuld om te zeggen dat ik fiber zou nemen zodra het beschikbaar is. Er ligt nu fiber, 2 maal zelfs. In de grond van fiberklaar en op de muur van “The Last Mile” . Nu nog hopen dat het ooit eens binnen geraakt want van de beloofde vdsl snelheid is minder dan de helft beschikbaar. 

mvg


Dag @Jamo dat Fiberklaar klaar is met de aansluiting, wil niet zeggen dat Proximus klaar is om aan te sluiten. Ook bij ons moet vanalles gebeuren, zoals bijvoorbeeld het plaatsen van een centrale daardoor we jouw Fiber-aansluiting kunnen realiseren. Je kunt het webformulier gebruiken om je gegevens nog eens door te geven: Demand Bundling | Proximus Groetjes, Heidi


@HeidiE

Ik begrijp het allemaal niet goed. Eerst staan er weken overal vlaggen in onze gemeente van Fiberklaar met daarop dat je best zo vlug mogelijk inschrijft voor een aansluiting. Wanneer je dat niet doet dan zijn er later kosten aan verbonden. Dan komen ze de fiber in de grond steken maar in geen enkel huis wordt die binnengebracht. Gaan ze de straten nu nog eens open leggen als ze ooit die kabel gaan binnenbrengen. Of is het Proximus die de kabel moet binnenbrengen? En wanneer is dat dan, binnen weken of maanden? Altijd tevreden geweest van mijn snelheid maar de laatste maanden is die almaar trager  en onstabieler geworden. Wanneer het nog maanden duurt kan ik misschien beter tijdelijk overschakelen naar Telenet. 

mvg


@Jamo Het aanleggen van de fiber gebeurt inderdaad in verschillende stappen. Fiberklaar heeft verschillende teams hiervoor. Allereerst worden de blauwe buizen in de grond gelegd, later wordt de glasvezel hier doorgeblazen. Een ander team komt langs om de huisaansluitingen dan klaar te maken vanuit die blauwe kabel om die dan uiteindelijk ook met een aansluitpunt tot in huis te brengen. Hier kan inderdaad wat tijd overgaan omdat we voorde laatste stappen ook een vergunning nodig hebben om de kast te plaatsen waar alle fibers aangesloten worden op ons netwerk. Die vergunning komt niet altijd gelijktijdig met de toestemming om de buizen in de grond te steken, waardoor er soms lange tijd tussen de eerste aanvraag en de uiteindelijke aansluiting liggen. Wij en Fiberklaar hebben dit jammer genoeg niet altijd in de hand. Als je doorgegeven hebt dat je aangesloten wil worden zal Fiberklaar je eerst contacteren voor die laatste stap. Als deze in orde is zal je zien dat je kan aangesloten worden door Proximus. Het is moeilijk om daar een duidelijke planning voor te geven. 

Je zegt dat je ook last hebt van tragere snelheid op je huidige verbinding. Ik heb je lijn nagekeken. Deze is geconfigureerd op 70Mbps maar haalt maar 50. De kwaliteit van de lijn ziet er nochtans we in orde uit maar volgens wat ik hier zie is je modem al van 2015, kan dit kloppen ? Als dit zo is, zullen we je een nieuwe opsturen. 


Dag @Jamo dat Fiberklaar klaar is met de aansluiting, wil niet zeggen dat Proximus klaar is om aan te sluiten. Ook bij ons moet vanalles gebeuren, zoals bijvoorbeeld het plaatsen van een centrale daardoor we jouw Fiber-aansluiting kunnen realiseren. Je kunt het webformulier gebruiken om je gegevens nog eens door te geven: Demand Bundling | Proximus Groetjes, Heidi

@HeidiE

Dag,wanneer ik mijn adres en al de nodige velden invul dan krijg ik een foutmelding bij het verzenden. Mijn adres is niet zogezegd niet bekend bij jullie. Ook als ik een adrescheck doe om te zien welke abonnementen mogelijk zijn dan krijg ik de melding dat jullie geen  diensten kunnen leveren op mijn adres. Raar want ik ben al meer dan 20 jaar klant bij jullie. Is trouwens voor gans onze straat zo,ik heb verschillende huisnummers geprobeerd. Dus een aanvraag indien voor fiber is onmogelijk.


als ik een adrescheck doe om te zien welke abonnementen mogelijk zijn dan krijg ik de melding dat jullie geen  diensten kunnen leveren op mijn adres

=

er is op dit ogenblik geen commercieel aanbod van Proximus voor nieuwe klanten op uw locatie, maar uiteraard blijven is er hierbij geen enkele impact voor/op de bestaande aangesloten klanten

 

Op het BIPT dataportaal kunt u info terugvinden m.b.t. het aanbod internet/fiber via de atlas van  vaste lijnen (inzoomen en klikken op het desbetreffende groene/gele/orange bolletje op adres niveau) en op de fiberkaart (blauw = of in uitrol of aansluiting reeds mogelijk)

ibpt | Dataportaal - Dataportaal van het BIPT (bipt-data.be)

Toegegeven de info op deze BIPT website komt van de netwerkoperatoren en is blijkbaar nog steeds niet overal 100% betrouwbaar


Op het BIPT dataportaal kunt u info terugvinden m.b.t. het aanbod internet/fiber via de atlas van  vaste lijnen (inzoomen en klikken op het desbetreffende groene/gele/orange bolletje op adres niveau) en op de fiberkaart (blauw = of in uitrol of aansluiting reeds mogelijk)

ibpt | Dataportaal - Dataportaal van het BIPT (bipt-data.be)

Toegegeven de info op deze BIPT website komt van de netwerkoperatoren en is blijkbaar nog steeds niet overal 100% betrouwbaar

@M_016 Die is zeker niet up to date, heb al regelmatig gecheckt op mijn adres.


@Martin de Q4.2024 status info volgt normalerwijze later deze maand 

De beschikbaarheid dsl/fiber(voor afsluiten abo- bij X)  in de atlas vaste lijnen is voor zover mij bekend “vrij goed “ betrouwbaar


Reageer