Skip to main content

Sinds lange tijd gebruikte ik een externe harde schijf via de USB aansluitingen op de BBOX3 waar de muziekbibliotheek op stond die Sonos gebruikte.

Het path dat ik daarvoor moest opgeven was : “\\mypassport\MYPASSPORT\Muziek” met als gebruiker : “User” en het daarvoor benodigde password.

In de maand mei van dit jaar deed Sonos een upgrade van zijn app op iOS waardoor de muziekbibliotheek niet meer toegankelijk was. Sind enkele maanden is er een aanpassing in de app van Sonos op iOS zodat er terug een muziekbibliotheek kan opgegeven worden. Echter kan ik niet meer het path opgeven zodat de externe harde schijf op de BBOX3 wordt gebruikt. Als ik dat probeer dan krijg ik steeds de melding :

“Sonos was unable to add the music folder.
 Access to the shared folder “//mypassport/MYPASSPORT/Muziek” is denied.
Check the username  and/or passport”

Wel ben ik er in geslaagd om de muziekbibliotheek van mijn iMac te gebruiken.

Het path hiervoor is : “\\Ruuds-iMac.local\Muziek” met de user en password waarmee ik aanlog op  de iMac.

Ook als ik dit probeer in een Windows 10 omgeving krijg ik dezelfde meldingen.

Heeft er soms iemand ervaring met deze materie? Ik zou graag terug de muziekbibliotheek gebruiken die op de externe harde schijf op de BBOX staat ipv deze op de iMac. 

@Rudolf30 Klinkt als een error als de server niet bereikbaar is. Eender van je BBOX, of Sonos.

Ben je zeker dat door de update van Sonos, je op hetzelfde netwerk zit als jouw bbox. Zoja, heb je andere paths geprobeerd?

@Rudolf30 

kan je bv in windows via \\mymodem nog je usb inhoud bereiken, anders kan je gewoon eens je bbox 10 sec stroomloos zetten. 

Ik ben momenteel op vakantie maar ik zal bij thuiskomst beide zaken eens proberen. Het staat mij  voor dat ik beide zaken al geprobeerd heb. Maar ik zal het nog eens een kans geven. 

Ik ben dus terug uit verlof en ben een stapje verder geraakt.

Ik heb geprobeerd om de externe harde schijf op een Win10 laptop te connecteren en daar krijg ik een foutmelding waarbij gezegd wordt dat de BBOX een SMB1 onveilige verbinding nodig heeft en dat mijn laptop SMB2 of hoger nodig heeft. 

Op mijn iMac (macOS 10.13.6-High Sierra) echter kan ik de externe harde schijf wel connecteren alhoewel dat allemaal heel traag gaat. +Ik kan daar wel door navigeren naar de muziek die er op staat en dan weergeven met een muziekplayer. En dat gaat naar behoren. Ook op mijn mac Mini (macOS Ventura 13.6.4)  werkt dir.

Zou het kunnen dat Sonos minimum SMB2 nodig heeft sinds de app update? 

Reageer