Beantwoord

VoLTE werkt niet meer

  • 26 September 2017
  • 13 reacties
  • 609 Bekeken

Een tijdje geleden heb ik mijn Mobilus M in een pack laten zetten met internet en TV. Sindsdien kan ik helaas niet meer bellen over 4G, hij schakelt automatisch over naar 3G.
Het toestel is een iPhone 7 met aanbieder instelling “Proximus 29.0” en bij instellingen staat het ook op “gesprekken en data”.
Ik heb het hier zelf al enkele keren getest door naar een iPhone 6 te bellen en omgekeerd die ook op het Proximus netwerk zit in de zelfde kamer, zelfde update. De iPhone 6 blijft gewoon op 4G zitten.
Heb via Facebook al contact gezocht en daar hebben ze mij aangeraden om naar de technische dienst te bellen. Dat heb ik dan gedaan en daar wisten ze het ook niet echt goed en hebben ze gezegd dat ze een algemene reset gingen doen en daarna terugbellen. Ondertussen een paar dagen verder, geen reactie meer gehad en is het nog steeds niet opgelost.
icon

Beste antwoord door Michaël VdV 7 October 2017, 16:11

Bekijk origineel

13 reacties

anders moet je de vraag ook nog eens stellen via een privébericht aan Het Proximus Team >    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +4
Ter info (= een mogelijke verklaring indien de signaalsterkte 4G beperkt is in jouw regio)

http://www.zdnet.be/nieuws/187376/iphone-7-met-intel-modem-heeft-erbarmelijk-bereik/

http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-mobile-netwerken
er was toch ergens een probleem met de iPhone en volte, maar ik herinner mij niet meer juist wat het was, zou even moeten googelen als ik de tijd vindt....
wat hier wel al gezegd geweest is :
VOLTE is sinds recent (begin juni) actief ook op iPhone.
Je kan nakijken of je deze al hebt via: Instellingen -> algemeen -> info. Bij aanbieder dient Proximus 28.3 te staan

maar ik zou toch een privébericht sturen naar proximus mss hebben ze weet van het probleem ....
Ter info (= een mogelijke verklaring indien de signaalsterkte 4G beperkt is in jouw regio)

http://www.zdnet.be/nieuws/187376/iphone-7-met-intel-modem-heeft-erbarmelijk-bereik/

http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-mobile-netwerken


De dekking is normaal gezien geen probleem, aangezien het hier wel heeft gewerkt op mijn iPhone 7 en we steeds 4G hebben. En met speedtest behalen ze de zelfde resultaten.

er was toch ergens een probleem met de iPhone en volte, maar ik herinner mij niet meer juist wat het was, zou even moeten googelen als ik de tijd vindt....
wat hier wel al gezegd geweest is :
VOLTE is sinds recent (begin juni) actief ook op iPhone.
Je kan nakijken of je deze al hebt via: Instellingen -> algemeen -> info. Bij aanbieder dient Proximus 28.3 te staan

maar ik zou toch een privébericht sturen naar proximus mss hebben ze weet van het probleem ....


Toen VoLTE juist werd gelanceerd heb ik inderdaad toen de aanbieder update gehad en werkte het, maar sinds die verandering aan het tariefplan niet meer.

Heb zelf ook ergens gelezen dat iemand heeft gebeld naar Proximus om dit te laten activeren op zijn nummer, of hier iets van klopt laat ik in het midden aangezien de persoon waar ik mee heb gebeld geen specifieke instellingen vond rond VoLTE.
Reputatie 7
Badge +4
@ Martin dat ging over call forwarding & versie 28...

Zie initiëel bericht versie 29 & techniek ging "algemene reset" doen
Uiteraard kan een privé bericht nooit kwaad
inderdaad want proximus zal wel meerder problemen en vragen binnen krijgen dus is de kans ook altijd groot dat ze al de reden of van een oplossing weten (hangt ook af op wie je valt uiteraard, die het al of niet weet) , want wij moeten natuurlijk op google rekenen 😉
Heb zoals Martin heeft aangeraden ook een privé bericht gestuurd, hopelijk komt er iets uit de bus want Google heeft mij nog niet veel wijzer gemaakt.
Nog steeds geen oplossing??
desnoods zou ik nog een herinnering sturen omtrent je vraag die niet beantwoord werd tot op heden.
Het probleem is intussen opgelost. Nog eens terug gebeld naar de klantendienst en na 5 minuten stilte heeft de vrouw waar mee ik belde het gevonden, bellen over 4G stond gewoon gedeactiveerd voor mijn nummer. Wel straf dat ik hiervoor eerst met 3 verschillende personen contact heb gehad en maar 1 iemand het kan oplossen. En niemand van Proximus dat op mijn berichten op het forum reageerd.
Het is nochtans inderdaad een oud bekend probleem, die hier en op ander forums terug te vinden is maar ik dacht eerlijk gezegd dat dit probleem niet meer voor kwam.
Het is nochtans inderdaad een oud bekende noodoplossing, die hier en op ander forums terug te vinden is maar ik dacht eerlijk gezegd dat dit al opgelost was !!!

Ik had het inderdaad al ergens gelezen, maar als je belt en ze weten niet hoe het geactiveerd moet worden is het enige dat je kan doen terugbellen en hopen dat je iemand aan de lijn krijgt dat het wel kan. Bedankt om trouwens mee te zoeken naar een oplossing!
Inderdaad het is spijtig genoeg nog altijd een kwestie van niet op te geven en terug te bellen tot je op iemand valt die het probleem kent 🤔

Reageer