sms'en in het buitenland werkt niet meer !!! bellen wel

  • 4 August 2012
  • 5 reacties
  • 703 Bekeken

Badge +1
Hallo

Iemand die ik ken zit nu in het buitenland en kan niet sms'en maar wel bellen. Ze heeft een tijdje geleden nog naar nederland geweest en daar kon ze wel sms'en. Nu zit ze in Spanje Wat zou er een mogelijke oplossing kunnen zijn voor dit probleem?

mvg

5 reacties

Beste Swimmer4,


Ik wil je niet ontmoedigen, maar 2 jaar geleden heb ik net hetzelfde gehad bij een verblijf in Italië. Dit probleem is echte nooit opgelost geraakt (zelfs na verschillenden telefoontjes naar de HelpDesk van Proximus - nummer 6000). Ik had toen een Pay en Go kaart.

Ik ga nu terug naar Italie, maar ondertussen ben ik geen Pay en Go klant meer. Ik hoop dat het met mijn nieuwe provider nu wel in orde is.

Met vriendelijke groeten,

MinderIsBeter
Badge
Beste

best via menu -instellingen - de ingegeven nummer v/d sms centrale nazien . Moet zijn +32475161616

muisje
Badge +1
@muisje ik denk niet dat her daarmee te maken zal hebben want ze heeft het al geprobeert met meedere gsm's waar het wel op werkte bij iemand anders die ook proximus heeft. maar toch bedankt voor de tip. (kzou eigenlijk ook niet weten waar je dit kan instellen)
Dat is nu vaak een probleem met mensen die hulp vragen : ze willen niet proberen wat anderen hen aanraden en menen te weten dat het 'daar niet aan ligt'.
In dit geval zou je best het advies van muisje volgen nochtans.


Als je sms centrale geprogrammeerd staat als 0475etc is dit een mogelijke oorzaak. JA , het kan dan ook met operator X vanuit NL werken maar misschien niet met operator Y uit Spanje of Italie. Ik vermoed dat de gebruiker wel sms kan ontvangen maar er geen kan sturen ?
Andere tip : ga even in het buitenland op het netwerk van een andere provider staan, bv Vodafone.
Nog eentje : er moet krediet op de kaart staan. Bij 0 euro werkt het natuurlijk niet.

Als het met andere gsm's werkte en niet met de hunne, met gebruik van dezelfde simkaart, dan is er iets mis met de instellingen van de gsm en niet iets met Proximus.

Dus : pas de instellingen van de gsm aan ! Kijk hiervoor bij 'Berichten' en 'Berichtinstellingen'.
Of : maak twee letters in een berichtje aan, kies OPTIES en daarna 'berichtinstellingen'. Behoud slechts één profiel voor de sms centrale en pas de instelling van deze centrale aan met het nummer dat je werd gegeven.

Succes !
Badge +1
@Ivanovitch Ze heeft het al gebrobeerd met iemands andere gsm die dezelfde operator heeft dus ook dezelfde sms instellingen waar het met haar sim kaart niet werkt maar met iemands ander sim wel werkt die ook bij proximus zit dus dezelfde instellingen heeft. Dus het ligt nie aan die instelling he?

Reageer