Simkaart activeren

  • 2 September 2017
  • 14 reacties
  • 369 Bekeken

Hoi, gisteren ben ik in Lanaken langs een Proximus winkel gegaan om een prepaid simkaart te kopen. Ik kom zelf uit Nederland en heb hem mijn NL paspoort gegeven om mijn simkaart meteen te activeren. Ik heb hem nadrukkelijk gevraagd of ik de simkaart morgen(dus vandaag zondag 2/9) kan gebruiken als ik hem in mijn telefoon zet in Nederland. Hij antwoordde daarop ja en ik hoefde verder niks te doen. Ik heb de simkaart er net in gedaan en ik heb geen netwerk? Ik kan ook niet bellen naar het gratis 0800 nummer omdat ik in Nederland ben. Wat moet ik nu doen? Ik kan ook niet meer even snel over de grens en ik heb het telefoonnummer vandaag nog nodig om mee te kunnen bellen of gebeld worden!

14 reacties

+32 475 15 60 00 (gratis)
Openingsuren
Technische vragen: Elke dag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur (tot middernacht voor tv)
Verloren of gestolen gsm: We blokkeren uw kaart onmiddellijk, 24/7
Alle andere vragen: Maandag tot en met zaterdag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur

of
via dit Forum, door het versturen van een privébericht aan Het Proximus Team via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Bedankt voor het telefoonnummer, maar is het zo dat ik eerst 2 uur moet wachten tot het geactiveerd is? Zou je dat nu niet voor me kunnen nakijken als ik mijn simkaart gegevens geef?
ik ben zelf niet van Proximus !
Oei, dus ik heb jou een privebericht verzonden zojuist met alle gegevens hahaah?
neen dit privébericht dat je verstuurd hebt (via deze link hierboven) is wel degelijk naar het proximus team en niet naar mij.
hopelijk antwoorden ze vlug!
Oke, had ik net pas door. Ik hoop ook dat ze rap antwoorden, want ik heb mijn simkaart echt nodig. Bedankt voor je reacties!
Ik wens je een fijne avond verder !
Als ze tegen 22u niet gereageerd hebben zal er normaal gezien geen reactie meer komen van hen (en morgen, zondag, normaal gezien ook niet) , anders moet je toch eens bellen naar die 6000 die ik hierboven meegegeven heb?
Voor u ook nog een fijne avond en weekend verder.
Ik wil graag bellen, maar ik heb geen belwaarde. Ik heb geprobeerd te bellen, maar ik moet betalen omdat ik vanuit Nederland bel. Wel bedankt voor de info. Om 21.15 is het al 2 uur geleden dat ik mijn simkaart erin heb gedaan, dus ik wacht het ffkes af. Ik hoop op een spoedige reactie.
heb je al eens je gsm volledig uitgezet en terug laten opstarten?
Dat heb ik al een aantal keer gedaan, maar helaas nog altijd niks. Zal het misschien zo zijn omdat ik de simkaart niet in Belgie in mijn telefoon heb gezet? Dat zou toch raar zijn, want er zit tegoed op en zover ik weet zou je met tegoed toch overal bereikbaar moeten zijn?
je zit niet aan de grens mss waar je nog het proximus netwerk binnen krijgt en kan kiezen want als je andere netwerk providers binnen krijgt moet ook roaming actief staan.
je hebt daar ook mogelijk om te internetten dan zou je proximus nog vlug kunnen proberen aan te spreken via twitter als je een twitter account hebt.
via Twitter kanaal: https://twitter.com/proximus via DM (privébericht)
via Facebookpagina: https://www.facebook.com/proximus/
Dankjewel voor de info. Ik heb het via twitter geprobeerd en ik heb nog altijd geen bereik. Zaterdag heb ik een prive bericht verstuurd via dit forum en ik heb nog altijd geen reactie terug gehad. Ik had juist verwacht dat Proximus een betere service zou hebben ten opzichte van low cost providers zoals Jim mobile waar ik eerst bij zat, maar tevergeefs! Ik heb nu spijt dat ik voor Proximus heb gekozen. Wat een gedoe om een simkaart te activeren zenne...
ik zou toch nog eens via twitter de vraag stellen !

Reageer