Roaming kosten

  • 14 September 2017
  • 2 reacties
  • 222 Bekeken

Ik was van 25/08 tot 10/09 in Spanje en wou daar mijn gsm als mobiele hotspot gebruiken om wat internet op mijn laptop te verkrijgen. Na een week zat ik door mijn data-verbruik (1,5 GB in mijn abonnement) en kreeg ik een sms'je van Proximus dat ik vanaf nu per extra MB zou worden gefactureerd, maar dat ik ook 500 MB zou kunnen kopen via de MyProximus-app. Ik probeerde dit onmiddellijk, maar bij bevestiging werd (een beetje overbodig) mijn login en paswoord gevraagd. Vermits ik dit niet meer wist, vroeg ik een nieuw paswoord aan en kreeg via sms een code. Bij ingave van de code om het paswoord opnieuw in te stellen, kreeg ik de melding dat er 2 accounts aangetroffen werden (very strange) en werd mijn voornaam en familienaam gevraagd. Toen ik dit opgaf kreeg ik de melding "Wij krijgen geen toegang to de MyProximus-service ... ". Ik probeerde nog een 3-tal keer met een ander paswoord dat ik opvroeg, maar kreeg steeds deze melding. Ik dacht foert, ik verbruik toch niet veel data, dus dat zal hoogstens 1GB worden (2 x 5 euro), maar 2 dagen later liep mijn verbruik al op naar 23 euro extra kosten (boven op mijn abonnement).

Ik kon nergens in mijn app nazien wat mijn extra verbruik nu was, maar ik had de indruk dat Proximus opzettelijk de mogelijkheid om voor 5 euro bij te kopen afsloot met een technische foutmelding en de klant dan maar hoge kosten aanrekent voor het luttele extra verbruik dat niet kan gecontroleerd worden.

By the way, in de Vodafone shop in Spanje kon ik een prepaid sim-kaart kopen voor 20 euro en kreeg daarvoor 7 GB data-verkeer.

Kan iemand van het forum of van Proximus mij eens uitleggen wat er verkeerd gelopen is en waarom een halve GB extra zo duur moet zijn in vergelijking met een gewoon prepaid abonnement ?

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1


Niets doen brengt hen veel op...
Zonet een telefoontje gekregen van iemand van Proximus. Ze geven toe dat de app niet altijd werkt in het buitenland. Ze gaan mijn meerkosten crediteren. Toch een leuke reactie.

Aan iedereen die wat meer mobiel dataverkeer nodig heeft als ie op reis is, misschien vooraf wat bijbestellen of doen zoals ik : een oude smartphone meenemen en een prepaid sim-kaartje kopen in het land waar je verblijft.

Reageer