Beantwoord

Onbeschofte klantendienst, onbehulpzaam, ONBEKWAAM !

  • 29 November 2017
  • 4 reacties
  • 794 Bekeken

Mijn moeder heeft een nieuwe gsm met een bijhorende nieuwe simkaart. Ze HAD al een abonnement lopen bij Proximus. Ze wilt haar nieuwe 'simkaart' activeren en koppelen aan haar huidige abonnement. We bellen naar de klantendienst, een man aan de lijn zegt het in orde te maken, en dat we alsnog de kaart moeten identificeren (wat al vreemd is aangezien het een abonnement betreft). Achteraf blijkt dat het NIET in orde is, en de nieuwe sim is NIET gekoppeld aan haar huidige abonnement. We bellen terug, moeten eerst al bijna een uur wachten, en als er dan uiteindelijk iemand aan de lijn komt, een vrouw deze keer, begint die ineens allerhande dingen te vertellen die niet juist zijn, en niks te maken hebben met onze vraag. Ze wilt eerst een nieuw abo activeren voor mijn moeder, en het duurt 10minuten om haar duidelijk te maken dat ze reeds een abo heeft. Dan zegt ze dat de klantendienst geen sim kaarten 'kan' koppelen. Alweer 5-10 minuten om haar duidelijk te maken dat een collega van haar net het tegenovergestelde vertelde. Ze blijft volhouden dat ik dat verkeerd begrepen had ofwel dat ik lieg (???) Dan wil ze opnieuw een nieuw abo aansmeren, dan wordt ze kwaad als ik nogmaals zeg dat ZIJ het verkeerd begrijpt en dat mijn moeder REEDS EEN LOPEND ABO HEEFT...en dan begint ze me lekker uit te kafferen, alvorens de lijn prompt te verbreken. Mijn vraag om ons door te verbinden met een andere medewerker slaat ze gewoon in de wind ! Jammer dat ik haar NAAM niet heb opgeschreven, maar ze zit op de dienst 'mobiele telefonie'. Al die tijd liet ze mij niet 1x uitspreken. Van ONBESCHOFT en respectloos GEDRAG te spreken.

Ik ben onlangs bij Telenet vertrokken NET omwille van zulke onprofessionele fratsen, en medewerkers die simpelweg onbekwaam zijn. Bij Telenet had ik zelfs een medewerker moeten 'leren' hoe hun eigen telemeter werkt, en dat was bij Telenet dan ook de spreekwoordelijke druppel. Maar ik kan EVEN SNEL terug vertrekken bij Proximus, er zijn providers genoeg. En als zulke onprofessionaliteit zich nog één maal voordoet gebeurt dat ook diezelfde dag nog !

Ik wens allicht een VERONTSCHULDIGING voor hetgene vandaag gebeurd is, zowel ik als mijn moeder ! Want zij moet nu, na alles wat vandaag is gebeurd, nog steeds met de wagen naar een Proximus verkooppunt crossen om haar sim kaart in orde te krijgen. Proximus dient ervoor te zorgen dat zijn klantendienst wordt bemand met personen die ten minste bekwaam zijn in hun job, de klant niet zomaar van het hoekje naar het kastje sturen en deze ook CORRECT inlichten over de mogelijkheden. Zij dienen respectvol te handelen naar de klant toe, die nog steeds 'koning' is in heel deze rompeslomp !

NB: De manier waarop de 'keuze menu's' van het nummer 0800 22 800 zijn ingedeeld is eveneens SCHANDALIG ! Het is geen SINECURE om op de juiste dienst terecht te komen. Men vraagt een telefoon nummer in te geven, en je krijgt de KEUZE ('1' of '2') om dat wel of niet te doen. Echter kies je optie '2' (geen nummer ingeven) dan wordt je door het hele menu doorlopen, om dan achteraf TOCH VERPLICHT een nummer in te geven, en dan wordt je ALWEER opnieuw helemaal door alle menu's doorlopen. WAT EEN ONGELOOFLIJKE SOEP !

Dus nogmaals : wij eisen een verontschuldiging voor de onprofessionaliteit waarmee de 'klantendienst' vandaag is omgegaan met zowel mij als mijn moeder. Gebeurt dit nogmaals, dan zeggen zowel ik ALS mijn moeder stante pede alles op bij Proximus, en voorgoed !

Deze klacht is ook nr de Testaankoop klachtendienst verstuurd, gewoon om zeker te zijn dat Proximus ook hier niet gewoon zijne kop langs legt !
icon

Beste antwoord door FreyaVR 30 November 2017, 18:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Andy, het spijt me dit alles te vernemen. We wensen dan ook in naam van Proximus onze oprechte excuses aan te bieden aan jou en je moeder. Het is echter inderdaad wel zo dat je voor een nieuwe simkaart naar een proximuswinkel dient te gaan. We kunnen dit niet telefonisch in orde brengen. Groetjes Freya
Ik heb ook zeer slechte ervaringen met proximus.
Er is 4 (!) keer een verkeerd roaming pakket geactiveerd voor in totaal bijna 700 euro.
Zelfs de credit nota is nu verkeerd opgesteld.

Toen ik belde ( en mijn gsm moest ingeven) werd me gevraagd naar mijn klant nummer. Ik antwoord dat ik verwacht dat ze dat kunnen vinden op basis van het nummer dat ik net ingaf. Dit was iets te assertief voor de dame van de klantendient, want er werd direct ingehaakt (na 20 min in de wacht te hebben gestaan)

nu wil ik wil een klacht indien maar ik weet niet waar, ongelofelijk.
Moest er geen reactie komen van proximus hier op het forum, kun je eventueel klacht indienen via online mail formulier:
surf naar > contacteer onze klantendienst .
klik achtereenvolgens op: "Regel het meteen" > "ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur"
> "klacht indienen" (of kies ander optie bv. > "andere vraag")
> scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorziene tekstvakken in en klik op "Verzenden"
Reputatie 7
Badge +4
Beste Thomas, het spijt me dit te vernemen. Kan je via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken gsmnummer geven en toelichten wat er nog misloopt bij de facturatie? Of werd dit ondertussen reeds rechtgezet? Groetjes Freya

Reageer