Nieuwe gsm defect bij aankomst

  • 22 June 2017
  • 4 reacties
  • 428 Bekeken

Onlangs een Samsung S7 Edge gekocht, af te halen bij ophaalpunt. Bij het opstarten zat er een donkere vlek op het scherm. Met het toestel naar een Proximuswinkel gegaan, Na enkele dagen - tot mijn verbazing - bericht gekregen dat het toestel hersteld zou worden. M.i. zou een nieuw toestel (in die prijscategorie) welk defect is, moeten omgeruild worden.
Toestel na 3 weken (!) terug mogen gaan ophalen. In de winkel het scherm gecontroleerd, was in orde. Thuis gekomen toestel nog eens goed bekeken, en 2 barstjes (volgens de verkoper krassen) gezien in de (glazen) achterkant van het toestel. Terug naar de winkel en ontevredenheid laten merken.
"Die krassen zie je toch bijna niet", "normaal dat een toestel gebruikssporen vertoornt" (toestel is niet gebruikt), "we hebben hier meer nieuwe toestellen die direct hersteld moeten worden" (???),
Toestel is nu dus terug gestuurd, voor herstelling.
Zijn hier nog mensen (geen verkopers) die deze toestand (nieuw ongebruikt toestel dat 2 keer binnen moet voor herstelling) normaal vinden? Want dat vonden ze in de winkel blijkbaar wel....

4 reacties

Proximus verkoopt gsm's maar het is niet door hen dat het toestel defect is.

De gsm word opgestuurd naar het bedrijf van het merk zelf voor reparatie, Proximus herstelt de apparaten niet zelf.
Het is natuurlijk niet normaal dat het 2 maal achter elkaar defect is en zeker niet wanneer het toestel gerepareerd zou moeten zijn.

Maar steek dit vooral niet op Proximus aangezien zij niet in aanmerking komen met het herstel van uw toestel.

mvg
Kain
Hallo Kain,
Proximus verkoopt gsm's en is dus ook verantwoordelijk voor problemen met de toestellen die ze verkoopt.
Als ik een defect toestel ontvang, dan is het aan Proximus om dit op te lossen.
De oplossing zou een nieuw toestel moeten zijn, niet een 2x herstelt toestel.
En dat is wel een beslissing die Proximus neemt.
Het toestel wordt naar DynaFix gestuurd, niet naar Samsung.
Bedankt voor de reactie.
Leo
Dat is niet wat ik bedoelde.

Proximus maakt het toestel niet zelf.
Dat is wat ik bedoel, vandaar, steek het niet op proximus.

Mvg
Kain
Kain,
je verkoopt momenteel onzin.
Geen enkele winkel maakt zijn gsm's zelf.
Maar het blijft toch de plicht van de winkel om op wat ze verkopen (liefst goede) service te bieden.
En dat doet Proximus in dit geval m.i. niet.
Dat is wat ik bedoel.
En met (geen verkopers) bedoelde ik eigenlijk geen medewerkers van Proximus, want een klant gelijk geven is blijkbaar moeilijk.
Groetjes,
Leo

Reageer