Zelfinstallatie

  • 26 April 2011
  • 5 reacties
  • 1629 Bekeken

Beste forumleden

Ik stap binnenkort over op BelgacomTV+Internet.

Er is momenteel een promotie aan de gang waarbij de installatie gratis is. Toch zou ik het graag (uit ongeduld) willen zelf installeren. Ik vroeg mij af of ik bij inschrijving bij Belgacom de BBox en de decoder al onmiddellijk kan krijgen en die avond al internet en tv kan hebben?

Mijn tweede vraag is nu, als het dan tóch niet lukt, of ik nog een beroep kan doen op die gratis installatie. Dit klinkt nu omslachtig, maar mijn huidige internetverbinding is niet meer uit te houden.

Alvast bedankt!

Ter info: ik beschik al over de nodige telefoon'pinnenstekker'.

5 reacties

Als je langs gaat in een Belgacomcenter kunnen ze je inderdaad direct een doe-het-zelf pakket meegeven, maar zelfs dan zul je moeten wachten op de activatiedatum. Ik weet niet wat de gemiddelde wachttijden momenteel zijn, maar dezelfde dag zal het niet zijn (ik vermoed een tweetal weken?).
Beste xfifteen,

Een juiste datum kan enkel bij de aanvraag gegeven worden.

In principe indien er geen enkele technische tussenkomst nodig is, moet u rekening houden met 3-4 dagen (login en paswoord moeten aangemaakt en toegestuurd worden).

Een tussenkomst kan nodig zijn voor :

- u op de juiste techniek te plaatsen

- activering via technieker nodig in de centrale

-...

Indien u ook een bestaand nr van een andere maatschappij naar Belgacom wilt overdragen, moet u ook rekening houden met een wettelijk opgelegde termijn van 10 werkdagen.

Indien u kiest voor een doe-het-zelf-installatie en u heeft toch problemen, dan kan u steeds terecht op het gratis nr 080022700 voor telefonische hulp.

Dus best even informeren bij de aanvraag.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Dag Eva en Wouter

Bedankt voor de antwoorden! Uiteindelijk beslist om toch te laten installeren aangezien de activatie ook rond die periode pas zal gebeuren.

Groeten

xfifteen
Nog een vraagje :)

Ik heb Belgacom nu aangevraagd en ik vroeg me af of de decoder en modem door de installateur wordt meegebracht of als ik nu moet wachten op een pakje? Dit werd mij niet verteld en hier en daar zie ik dat mensen wachten op pakjes?

Nogmaals bedankt!
Beste xfifteen,

Indien u de installatie door een technieker van Belgacom laat doen, dan heeft deze het nodige materiaal bij.

Enkel de klanten die de installatie zelf doen, krijgen het materiaal geleverd via taxipost of een kiala afhaalpunt.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer