Verschil in zenderaanbod?

  • 16 November 2014
  • 24 reacties
  • 435 Bekeken

In mijn Familie heeft bijna iedereen Belgacom TV of Proximus TV zoals het tegenwoordig heet. Ikzelf, mijn ouders en schoonouders hebben een standaard abonnement, zonder extra pakketten. En toch zit er verschil in het zenderaanbod. We hebben alles eens grondig vergeleken en ik ga niet alles opnoemen, maar mijn ouders hebben BBC 3 , mijn schoonouders en ikzelf niet. Niet dat ik er iets aan heb, maar ik heb een aantal Italiaanse zenders die bij mijn schoonouders dan weer niet te vinden zijn. En mijn schoonouders beschikken om een of andere reden over Pebbles TV dat bij mijn ouders en mezelf dan weer niet te vinden is. Zo is er ook nog VH1 Classis, Discovery Sience, Boomerang. Allemaal zenders die in een pakket thuis horen, geen van alle heeft officieel een pakket besteld, betaald daar ook niet voor, maar er heeft ook niemand een volledig pakket. De pebbels en Boomerang horen in het Kids pakket, maar de resterende zenders uit dit pakket zijn nergens te vinden.


Hoe kan dit? En zou het eigenlijk niet interessanter zijn om van de weet ik veel hoeveel zenders de klanten zelf te laten kiezen. Laat die Italiaanse, Arabische, Poolse,...zenders weg bij mij en in de plaats neem ik wel iets wat voor mij interessant is.




Met vriendelijke groeten

24 reacties

Bekijk ons zenderaanbod:


U kunt de lijst van de zenders ook downloaden en afdrukken


  • http://support.en.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-channels-flanders.pdf" target="_blank (.pdf)
  • http://support.en.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-channels-brussels.pdf" target="_blank (.pdf)
  • http://support.en.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-channels-wallonia.pdf" target="_blank (.pdf)
Beste Elsa,


Aan de hand van de lijst in de link die u geeft hebben we onze vergelijking gemaakt. Mijn ouders , schoonouders en ikzelf hebben alle zenders die in de standaard lijst staan, maar we hebben ook allemaal verschillende zenders extra of juist niet en de vraag was dus hoe dit kan en niet welke zenders er in het standaard aanbod zitten, dat wisten we namelijk al.




Met vriendelijke groeten
Hoe dit kan? Dat is dan heel simpel,en daar is maar één mogelijke oplossing of oorzaak voor en dit is dat proximus de foutieve zenders in de standaard lijst steekt voor de bepaalde regio.Al vind ik het toch een vreemd verhaal.Want ik zie daar precies zenders die je moemt die in boeketten zitten.Als dit nu van regio is dat ze zenders verwisselen kan ik begrijpen,maar van boeketten moeten ze toch zelf merken?
@Roel , dan wist je meer dan ik ;-)

Dit had ik ter info meegegeven en ik kan moeilijk weten wat jij al allemaal weet hé :-))


dat zal inderdaad een fout zijn van Proximus uit ,of boeketten die een tijd gratis zijn bij afsluiten van een abo,

stuur dan eens een privé bericht als je het wilt weten :


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 7
Badge +1
Het is inderdaad zo, dat je bij het afsluiten van een abonnement, maar ook bij een upgrade ervan, alle zenders, dus ook alle boeketzenders één maand gratis kunt bekijken. Wel oppassen, na een maand verdwijnen die dan als je op geen van de boeketten abonneert, en ook alle ervan opgenomen programma's verdwijnen mee, of worden onafspeelbaar. Of ze bij sommige mensen vergeten die tijdellijk gratis toegang op te heffen, weet ik niet.
Ja, dat Proximus de verkeerde zenders in het standaard pak zullen steken, is het minst waarschijnlijk, een tijdelijk gratis boeket dat ze vergeten te schrappen zijn is ook weinig waarschijnlijk, maar dat zou eventueel kunnen.

In ieder geval als TS kijkt naar de lijst Vlaanderen, Brussel of Wallonië waar hij woont en hij stelt vast dat hij al de zenders heeft, dan is toch alles in orde voor hem en als zijn ouders of schoonouders meer zenders hebben en er niet voor moeten betalen, dan is het toch ook in orde, alleen dan best de factuur in het oog houden, dat ze dan niet ineens een boeket beginnen aan te rekenen !
@ sinjoor 74


Dat van die maand gratis zenders bekijken is toch al even verleden tijd bij Proximus.


Ik zelf ben pas nieuwe klant en heb in ieder geval alleen het basispakket gekregen , zeker geen gratis boeketzenders de éérste maand.


Bij Telenet daarentegen krijg je de éérste 2 weken alle boeketzenders gratis.


dit ter info.
Maar normaal Elsa vind ik dit toch nog een vreemde Evolutie.Omdat het over zoveel zenders gaat die dan nog niet in die zelfde paketten zaten.Ik zeg niet dat Roel zijn uitleg niet klopt maar die BBC3 zit bij entertainment boeket.Bij mijn weten zitten die Ittaliaanse zenders vrij.Zowel in Vlaanderen Brussel als Wallonië.Ik vind dat toch een beetje larie en apekool wat je daar allemaal zegt.En zo een verhaal heb ik nog nooit gehoord,en hoef je ook hier niet te melden, maar dan kan je beter naar je operator gaan om die zaak zo snel mogelijk in orde te laten brengen want je betaalt toch voor iets waar zo gezegd de helft van je diensten niet kloppen?


En nee Roel het zou niet interessanter zijn van al die zenders er af te gooien die je daar noemt.Want dan kan je door gaan tot de Duitse en Franse zenders ook.Mijn gebuur is een Turk,en enkele huizen verder wonen Marokanen en Polen.Dus voor jou moeten al die vreemde zenders verdwijnen omdat jij niet genoeg zenders hebt op de buis.Ik denk dat jij zelf meer problemen hebt,en beter eerst deze kan oplossen zoals Elsa ze heeft medegedeeld.
@Romain; van wanneer ben jij juist klant?Want normaal heb je recht op die maand gratis zenders zoals sinjoor zegt.Dit zou onlangs wel kunnen verandert zijn door de omvorming naar proximus.
Reputatie 7
Badge +1
Het zou me erg verwonderen dat ze dat een maand gratis alle boeketten zouden stopgezet hebben, als Telenet het nog wel doet. Best een navragen bij onze medewerkers. Ik heb het zelfs nog gekregen toen ik van de oude packformule naar de nieuwe overstapte, dus (toen) niet alleen voor nieuwe klanten.
Mij in feite ook sinjoor.Dat zou ik nu eerlijk gezegd van hen niet verwachten.Bij telenet heb ik het zelfs nooit geweten omdat ik meestal paketten nam.
Ik heb hiervan nog een voorbeeld. Ik woon in Limburg en krijg standaard TV Limburg gratis. De andere regionale zenders, daar moet ik voor betalen. Lijkt mij logisch. Maar mijn zus woont in vlaams-brabant en krijgt ROB TV (regionale omroep brabant) + TV-Limburg gratis in het standaard pakket. Waarom dit verschil ? Het is allebei vlaanderen.
Dat moet je aan Proximus vragen alleen zij kunnen daar een antwoord op geven, aangezien zij daar over beslissen of toch zeker weten waarom ze dit doen of eventueel om één of andere zouden moeten doen.
Ik trek me dat niet aan over die regionale zenders.Normaal heb je recht op slechts één regionale zender dacht ik.Ik woon in Merksem bij Antwerpen dus heb ik ATV.
Ben klant van 15/10/2014. Heb er nog voor gebeld en bleek dat de gratis zenders de éérste maand al bijna een jaar zijn afgeschaft.
je heb ook verschil, in de packs: vb: comfort pack abo: geen extra zenders


maxi pack abo: zit het multi pack in gratis, dit hebben wij.


dit zit er in het maxi pack extra in van zenders http://www.proximus.be/dms/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/Boeket_Multi_zenders_nl.pdf" target="_blank


groeten knipoog


Inderdaad maar dat is weer iets anders, dit is gewoon omdat dit bij het duurdere maxi pack zit, maar ik veronderstel toch dat topic starter het toch daarover niet heeft aangezien dit op de Proximus site duidelijk aangegeven staat bij de packs.


correctie: ik moet eigenlijk zeggen 'aangezien dit op de Proximus site duidelijk aangegeven stond bij de packs, want nu is het ondertussen 6 maand gratis netflix geworden bij een maxi pack.
@Romain;die datum kan ongeveer kloppen.Ik denk dat ik ze nog gratis heb gehad,dan zal ik wel één van de allerlaatsten geweest zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Goed om weten....de regionale zenders zijn nog per provincie, waar de politici de provincies willen afschaffen...Bovendien is regionaal nieuws nieuws uit de regio dat zelden op de nationale zenders komt, en ook zelden iemand buiten de regio interesseert, tenzij je geïmmigreerd bent uit een andere provincie...cool

@Romain;die datum kan ongeveer kloppen.Ik denk dat ik ze nog gratis heb gehad,dan zal ik wel één van de allerlaatsten geweest zijn.



Daarom mss dat hier al iemand gezegd heeft dat gratis niet bestaat ;-)


dus 6 maand gratis Netflix bestaat ook niet :-))
Elsa ga jij nu ook weer beginnen stoken?Gratis bestaat nog steeds. Aléé bij mij dan toch.brutaal
Oei stoken ! dat is zeker en vast niet gratis, kijk maar op 'verlaaguwfactuur' lach
Ben jij nog in het Nederlands bezig?
Op de radio hoor ik niks anders dan 'verlaaguwfactuur' en dat heeft iets te maken met gas en elektriciteit, dus ook met stoken !

Reageer