Tweede afstandsbediening voor decoder

  • 7 August 2012
  • 8 reacties
  • 572 Bekeken

Ik heb een tweede afstandsbediening nodig voor mijn V4 decoder en alleen om de kanalen te kiezen.

Gezien ik nog instelbare universele afstandsbedieningen bezit, Philips SRU 3040II en Medion 41169, zou ik die willen gebruiken.

Er is echter geen setupcode te vinden voor de deze (Cisco) decoder en de automatische zoekprocedure van de afstandsbedieningen geeft geen resultaat.

Iemand suggesties?

Grt, Guy.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Op de site staan alleen methoden om de afstandsbediening van de decoder universeel te maken, of om bepaalde knoppen ervan te programmeren voor bediening van de TV. De Cisco afstandsbediening is veel handiger dan de vorige van de V3, omdat je voor het bedienen van de TV-functies altijd de TV-knop mee moet indrukken, zodat je niet per ongeluk de TV bedient.
info omtrent afstandsbedieningen vind je ook nog op ricy's blog door te surfen naar : http://bgctv.skynetblogs.be/#afstandsbediening

Elsa

Voor alle duidelijkheid: ik wil een universele afstandsbediening instellen om een aantal functies van de decodeer te bedienen en NIET de afstandsbediening van de decoder gebruiken om mijn TV te bedienen.

Ik heb mij suf gezocht in alle info over afstandsbedieningen ivm met Belgacom TV en CISCO, heb ook ricy's blog doorgelezen (bedankt Elsa) maar heb geen oplossing gevonden.

Grt, Guy.
Heeft je universele afstandsbediening een soort leer of copieer functie zodanig dat je de codes van gelijk welke afstandsbediening kunt kopieren.

Groetjes, Elsa
dus iets in de zelfde aard als hier :

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14986/~/hoe-kan-ik-mijn-homecinema-set-bedienen-met-de-belgacom-tv-afstandsbediening%3F

Elsa

Dit zijn "eenvoudige" universele afstandsbediening, niet "Logitech" achtige.

Het is de bedoeling een code voor het te bedienen toestel in te voeren die uit de lijst van setup codes in de brochure gekozen werd. De afstandsbediening kent alleen deze toestellen, ten andere CISCO of Belgacom komt nergens voor. Scientific Atlanta wel maar de opgegeven codes worden aanvaard door de afstandsbediening maar werken niet.

Als alternatief is er een procedure voor automatisch instellen waarbij de afstandsbedieng bvb alle power-off mogelijkheden afloopt tot de gebruiker de sequentie stopt zodra het toestel reageert, dan heeft men een werkende setup code. Dit geeft evens geen resultaat.

Zie ook http://www.gebruikershandleiding.com/Medion-MD-41169/preview-handleiding-21358.html die is wel in het Duits en zie rubriek "Automatischer Suchlauf".

Grt, Guy.
Beste Guy,

Zou het niet simpeler zijn om even een Belgacom center te bezoeken en een extra afstandbediening te vragen? Er zijn waarschijnijk wel genoeg defecte decoders binnen gebracht waarvan de afstandbediening nog wel werkt!

Groetjes, Eric
Dag allemaal,

bedankt voor de suggesties.

Toen ik overging naar Belgacom TV zag men het in Keulen donderen toen ik de vraag stelde voor een tweede afstandsbediening, vandaar....

Ben gisteren opnieuw in de Belgacom winkel geweest en een tweede nieuwe afstandsbedieng kost € 14.

Dit is wel degelijk de meest rationele oplossing.

Groetjes, Guy.

Reageer