Storing - Service tijdelijk niet beschikbaar

  • 9 June 2012
  • 6 reacties
  • 587 Bekeken

Beste,


op donderdag werkte de digitale tv plots niet meer. Op het scherm verscheen de boodschap 'service tijdelijk niet beschikbaar'. Na enkele uren had ik er genoeg van, ik heb de decoder uit gezet (met het knopje achteraan) en weer aan, en dan begon hij een update te installeren.

Nu werkt de decoder weer, maar ben ik allerlei opgenomen programma's kwijt. De programma's zijn ook heel willekeurig gewist, het is niet zo dat de oudste gewist zijn, ook heel recente opnames ben ik kwijt. de decoder zegt ook dat het geheugen vol is (0% vrij), en dit veranderde niet na een programma te hebben gewist.


Heeft iemand een idee wat er is mis gelopen en of er iets is dat ik kan doen op mijn opnames terug te krijgen? Wat kan ik in het vervolg doen om niet weer hetzelfde probleem te hebben (want dit is toch niet leuk, alle opnames kwijt)?


Groetjes

6 reacties

Bijkomende informatie:


ik probeerde nu net de tv te pauzeren en het lukt niet. ik heb het geprobeerd op meerdere posten. Opnemen gaat blijkbaar wel...
Al eens je decoder een factory reset gegeven dit kan nooit kwaad

zie op ricy's blog hiervoor : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

hieronder een deel uit gekopieerd:











Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.


Elsa

Dank je, Elsa, voor de tip!


Ik heb het gisteren geprobeerd: de eerste keer kreeg ik een foutmelding (als ik het me goed herinner 'Error 5', iets met fout in de software). daarna sloeg de decoder af en starte weer gewoon op. ik heb hem dan nog eens uitgezet en weer factory reset gedaan, toen lukte het wel.


Maar nu is er geen verandering in het probleem... Nog steeds problemen in de PVR.
Dan kan je adapter defect zijn zie op ricy's blog hiervoor : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" rel="nofollow

daar staat :

Als bij opstart decoder harde schijf 0% vrij geeft
https:///posts/6973645a39" target="_blank geplaatst di 5/06/12 20:13 door Elma op Belgacom Forum:
PROBLEEM OPGELOST:
Het was inderdaad de 12V voedingsadaptor van de decoder.
Andere adaptor gekocht in teleboetiek, geplaatst en het werkt weer prima.
Als je decoder zotte toeren begint te doen en een factory reset niet helpt
en de decoder bij de opstart geen harde schijf kan vinden (0% vrij),
waardoor je niet kan opnemen in PVR, dan moet je eens nakijken of de kabels
en de adaptor, van de modem naar de decoder niet defect zijn.
Wissel dat deel eens en kijk of je hetzelfde probleem hebt op de andere decoder.
Zo ja, nieuwe kabel en adaptor te koop in de teleboetiek.

klik op het copyrigth teken om de originele post te lezen

Het vreemde is dat ik nochtans wel programma's kan opnemen. De opnames komen dan mooi in de PVR-lijst te staan. Ik denk dus niet dat het precies dit probleem is dat ik momenteel heb...
Beste Liesbeth,


het feit dat je niet meer kan pauzeren en bepaalde opnamens verdwenen zijn, kan er op wijzen dat er een probleem is met de harde schijf in de decoder. Het kan ook een probleem met de stroomadapter zijn. Ik veronderstel dat je geen andere stroomadapter hebt aangekoppeld?

Best kan je eens contact nemen met de dienst storingen op 0800/22800.

Indien er een defect is, kan men u daar een dossiernummer geven waarmee u de decoder onder garantie kan omruilen.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer