Planning van opnames

  • 5 April 2011
  • 1 reactie
  • 1885 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik programmeer de gewenste programma's en check altijd of alles OK is. 's Avondse heb ik dus alles geprogrammeerd en alles is dan in orde, voor zover ik kan zien, vermits er geen eindtijd meer staat in de planning en opnames. Maar de volgende dag zie ik dat sommige programma's toch niet zullen worden opgenomen, soms omdat die "botsen" met elkaar, soms zomaar (voor zover ik kan zien vermist eindtijd niet weergegeven wordt en de serieopnames apart bekeken moeten worden. Nochtans kon één van de uitzendingen perfect in nPVR worden opgenomen, maar daar kreeg ik geen melding van. Dus nu kan ik alleen maar de planning wissen en opnieuw programmeren, wat dan wonderwel toch door kan gaan (ik had 's avonds nochtans de begin- en eindtijd al aangepast).

Het zou handig zijn als we de begin- en eindtijd van een planning "30 dagen" zouden kunnen aanpassen, want dikwijls kan je de 2 programma's dan toch nog op de decoder in PVR opnemen.

Het zou ook handig zijn als we in de planning terug de zendernaam zouden kunnen zien, dan weet ik tenminste op welke zender ik de mislukte planning terug moet gaan zoeken. Ik kijk namelijk naar meer dan 1 zender. Schamen

Als ik via "TV-gids" - "zoeken" - "op naam" programmeer, dan mag ik de begin- en eindtijd niet aanpassen, want anders zal alles blokkeren en moet ik opnieuw via tv-gids enz. herbeginnen (probeer maar eens te zoeken met dog w dan weet je hoe onhandig dit is). Ook is het geplande programma dikwijls niet zichtbaar in de lijst van mijn planningen. Nochtans staat er een cirkeltje bij het programma, als ik in de EPG ga kijken, maar ik kan het programma niet meer "beheren" en dikwijls mislukt ook de opname nadien.


1 reactie

Beste Elma,

Zoals vermeld onder een van uw andere posts, zal dit genoteerd worden en doorgegeven aan onze Belgacom TV engineers.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer