Extreme ontevredenheid

  • 23 June 2011
  • 15 reacties
  • 1829 Bekeken

Sedert Juni 2009 wonen wij op ons huidig adres.

We sedertdien hebben regelmatig problemen gehad met de TV zenders die we verondersteld worden te hebben. De meest irritante voorvallen zijn dat twee of drie maanden geleden ons internet en TV werd afgesloten zonder uitleg. Na drie dagen heen en weer bellen met de technische dienst bleek dat er een technische aanpassing was geplant (die wij nooit hadden gervraagd) en pas na herhaalde malen klagen over meerdere dagen werd TV en internet weer hersteld.

Op 30 mei werd met onze toestemming een "noodzakelijke" aanpassing van de kabelaansluiting voor TV en internet uitgevoerd (buitenshuis). Eén dag later viel internet kompleet uit en moest de modem vanuit de centrale herprogrammeerd worden, en waren we op slag alle HD kanalen kwijt. Technische dienst meldde "ja, de server heeft vastgesteld dat jullie snelheid niet hoog genoeg is, dus heeft hij dat maar uitgeschakeld". Wij betalen dus sedert 1 juni voor HD kanalen die we niet hebben.

Er werd vervolgens gemeld: "ja het zal wel aan jullie binnenshuis bekabeling liggen, we kunnen iemend sturen die dat kan nazien". Technieker verschijnt op 20 juni, monteert en demonteert alle telefoonbekabeling binnenshuis, en stelt dan vast dat de oorzak toch buitenshuis moet liggen. Hij maakt een afspraak voor z'n supervisor om de volgende dag te komen zien.

We zijn vandaag 23 juni. Gisteren is m'n vrouw de hele dag thuisgebleven zonder dat er wie dan ook is verschenen. Ik heb tegen 17:45 gebeld om te vragen of nog iemand de moeite zou doen en kreeg de belofte dat de technieker er ten stelligste zou staan om 8 u de volgende ochtend. We zijn nu 21:37 de volgende dag en geen spoor van welke aard dan ook.

Het is niet verbazingwekkend dat bij dit niveau van incompetentie en onbetrouwbaarheid, mensen gaan kijken naar de concurrentie.

Ik zal alleszins de betaling van alle Belgacom facturen weigeren tot er eindelijk iemand komt die de rotzooi omtrend onze TV aansluiting definitief oplost.

Een schandaal noem ik dit, niet meer en niet minder.

15 reacties

Geachte,

Mogen klachten indienen zoveel we willen dit type forums is louter voor de show en brengen spijtig genoeg niks op.

Ben ook zeer ontevreden van belgacom TV ondanks het voor niks is. Heb al veel zijn gehad om heel den boel buiten te gooien maar een gekregen paard kijk je niet in de muil zeker...Verstomd

Gisteren vijf uur "error 303" gehad. Eers een uurtje liggen kloten met de kabels want ge weet nooit. Alles bleek OK te zijn! M'n vrouw werd er depressief van want ze had de aflevering familie gemist...Roepen

Na oplossen van de netwerkonderbreking aflevering dan gehuur. Kwaliteit trok op niks man! Digitaal, amaaaaiiii. Koste me 1 euro!

Kabel terug aangevraagd zodat ik ook terug een goed signaal heb voor mijn radio want dat is ook iets dat je kwijt bent als je "digitale TV van belgacom hebt.... Of nee toch nie, heb daarvoor gebeld naar belgacom en gaven me 2 verschillende oplossingen. Dan maar naar de belgacom winkel geweest en daar vielen ze uit de lucht. Digitaal signaal op den radio, nog nooit van gehoord.

Uiteindelijk een optische kabel gekocht bij Vandenborre en aangesloten op mijn Bose systeem. Moet daarvoor wel geen den boel aanzetten. Energiebesparing doen zeggen ze dan. Energievreters zijn het die kankertoestellen.

Goed genoeg van deze rotzooi er zijn er die het nog slechter hebben en uiteindelijk is dit voor ons een luxeprobleem. TV is mooi maar ook nie alles. Als je buiten gaat zie je ook TV in de beste kwaliteit en helemaal voor niks :)
Badge
Gumbodad leg uw probleem eens uit aan Eva.
Gumbodad, post hier uw login (fa123456) of stuur uw contactgegevens naar Eva in een privébericht. Zij zal dit dan verder voor u nakijken.

Michael, zie mijn antwoord in uw eigen topic. En aangezien dit uw eerste bericht is hier, meen ik te mogen veronderstellen dat uw aanval op de nuttigheid van dit forum nergens op gebaseerd is.
Beste Gumbobad en Michael,


zoals Axana en Wouter hier reeds melden, mag je ons via een privé-bericht uw Belgacom lijnnummer bezorgen. Zo kunnen we uw lijn volledig controleren om deze problemen opgelost te krijgen. U mag ons ook uw contactgegevens sturen. Zonodig kunnen we u dan contacteren.


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +1
Er zijn hier op het forum al veel meer problemen opgelost, dan via de helpdesks. En dat dank zij de hulp van medeleden, en door de medewerkers van Belgacom. Dit forum is helemaal niet voor de show. Ik kan aannemen dat mensen soms gefrustreerd zijn als er iets misloopt en zeker als afpreken niet nagekomen worden. Maar dat gebeurt overal al eens. Meestal wordt wel alles correct afgehandeld en wordt er naar een passende oplossing gezocht.

Als ik de uitleg van Gumbodad begrijp, is hij op VDSL2 gezet, en die omschakeling duurt altijd een paar dagen. Je hebt dan wel de betere technologie in huis, maar de afstand tot de glasvezelcabine is dan weer doorslaggevend voor de capaciteit van je lijn. Dat kan je checken op de site van de b-box2 modem

http://192.168.1.1/

onder advanced settings/status, downstream line rate.
Het probleem is dat er in ons land, alle "concurrentie" (ehem) ten spijt, nog steeds maar twee providers zijn, en die zorgen allebei voor problemen. Telenet is zeer ontabiel, traag in het aanrijken van oplossingen en vooral zeer duur, belgacom (en zijn apostelen die over het netwerk van belgacom moeten passeren) zijn ontsabiel, ongeïnteresseert, duur en op de koop toe technisch nooit in staat iets op te lossen.

Dus ik koos voor Scarlet, puur omdat wanneer je moet kiezen tussen cholera of de pest, ik het goedkoopste kies. Dan voel je je al minder afgeript wanneer de dienstverlening te wensen over laat.

Forums als deze zijn een goed hulpmiddel indien men het goed gebruikt... ik daar hen uit om (zonder me een dag verlof te laten opofferen om op een niet-opduikende belgacommer te wachten) een oplossing te bieden. Godzijdank heb ik geen TV van die mensen 🙂 Ik kijk nog liever niet, dan dat ik digitale TV neem.
Reputatie 7
Badge +1
Tja, dan heb pech gehad....ik hoor hier een hoop mensen die wel goed geholpen worden. Bij Belgacom is de helpdesk; zowel de klantendienst als de technische .dienst gratis en die laatste zelfs tot 22.00 uur 7 op 7. Digitale TV is nu eenmaal een interactieve dienst en dus complexer dan analoge TV. En als een terhnieker eens niet op tijd opduikt, dan is dat omdat die mensen een planning meekrijgen en dan niet op voorhand weten hoelang elke interventie zal duren.Da's niet alleen bij Belgacom. En net als voor computergebruik en internet is een minimum aan technisch inzicht een voordeel.Je kunt ook veel leren hier op het forum. Ik spreek uit ervaring.
Even een reactie plaatsen.

Ik ben niet snel gefrustreerd, en ik gebruik niet snel taal zoals in mijn oorspronkelijk bericht.

Ik herhaal gewoon even de feiten:

verhuis in 2009 naar huidig adres. sedertdien:

- verkeerde kanalen op TV, werd na drie vier maal bellen opgelost - geen rationale uitleg mogelijk wat de reden ervoor was, had alleszins niets met "boeketten" of wat dan ook te maken

- Verdwijnen van HD kanalen die we voorheen wel hadden: blijkbaar verandering van commerciële opstelling begacom - gevolg: boeketten bijnemen, meer betalen

- complete onderbreking internet en TV, heraansluiting pas na drie vier dagen permanent bellen naar de technische dienst; paswoord decoder en telefoonnummer waren uitgeveegd en moesten heringesteld worden; uitleg: "we moeten een technische interventie komen doen" wat die interventie dan wel moest zijn, werd niet uitgelegd - ik heb die dan ook geweigerd.

- op 31 mei (of 1 juni): werken worden uitgevoerd aan de straatkant met onze toestemming "dit is nodig om de kwaliteit te verbeteren" - kanttekening: alles werkte op dat moment prima - dus weeral: waarim die interventie? Joost mag het weten, mij is het niet uitgelegd.

- op 2 juni: complete onderbreking internet en TV. modem is leeggeveegd en moet vanuit centrale herporgammeerd worden. HD kanalen zijn allemaal weg

- uitleg technische dienst: "ja meneer, er zit een probleem op Uw lijn, U zult wel filters binnenshuis nodig hebben"

- ten einde raad vragen wij aan technische dienst bij ons langs te komen. Technieker (heel vriendelijk en behulpzaam daar niet van aan) sluit alle telefoonkabels binnen het huis af en aan, om dan vast te stellen dat het probleem toch van buiten het huis moet komen.

- ik krijg bericht dat een technieker de volgende dag zal verschijnen om dit nader na te gaan.

- op 22 juni (dag van de afspraak), 23 juni, 24 juni wachten wij tevergeefs op een technieker of bericht van belgacom.

- op 24 juni 's avonds, bij het derde of vierde gesprek met de technische dienst (die ik elke dag heb gebeld om te vragen wat er nu aan het gebeuren is), krijg ik de info: "de technieker is er wel geweest hoor, op 22 juni - hij moest alleen niet bij U zijn, en heeft het nodige gedaan om een nieuwe kabel buiten te laten leggen".

Ondertussen: zijn wij drie dagen blijven wachten voor niets, staat mijn modem ergens anders aangesloten dan geplant, zijn alle telefoonkabels binnenshuis afgesloten behalve op een plek, betalen wij HD kanalen sedert een maand zonder ze te hebben, en zullen wij ongetwijfeld de rekening gepresenteerd krijgen voor een interventie binnenshuis, wanneer het zonneklaar had moeten zijn voor de technische dienst dat een probleem dat 24u na werken aan de straat opduikt misschien wel eens verbinding met die werken zu kunnen hebben.

Ik ben bijzonder onder de indruk van het aanbod van Eva hierboven: dank U, dat ik het probleem, dat ik al 5 keer aan de technische dienst heb uitgelegd, nog eens mag uitleggen. Ik ben ervan overtuigd dat dit me echt zal verderhelpen.

Tussen haakjes: ik heb ook geprobeerd via chat met Eva het probleem te bespreken, maar heb 10 minuten zitten wachten om toegang to de chatroom te krijgen - sorry maar naast mijn hoofdactiviteit (gesprek met technische dienst Belgacom) werk ik ook tussendoor noch een beetje om het geld te verdienen dat wij voor niet aangesloten HD kanalen betalen, dus neem me niet kwalijk als ik na 10 minuten ook nog iets anders te doen heb.
Reputatie 2
Badge +1
Als er aanvraag gedaan is voor het aansluiten op een andere kabel wil dat zeggen dat er een lasploeg dient langs te komen. Die interventies kunnen idd een tijdje op zich laten wachten omwille van verschillende redenen.

Wacht nu gewoon de herstelling af en je zal altijd een compensatie kunnen vragen... is bij BGC geen probleem indien gegronde reden!

PS: als BGC voorstelt om een interventie te komen doen en je wijst die zelf af omwille van het feit dat men geen uitleg kan/wil geven over die interventie buitenshuis.... no comment
Reputatie 7
Badge +1
Ja ik kan best begrijpen dat een opeenstapeling van problemen je op den duur de gordijnen in jaagt. Ik hoop écht dat het opgelost geraakt ! En Belgacom doet nooit moeilijk over compensaties, dus ik zou daar zeker om vragen.

Eva kan nooit onmiddellijk voor een oplossing zorgen. Zij is ook maar doorgeefluik en moet alles eerst bespreken met de bevoegde dienst, die dan de oplossing moet aanreiken.
@axs

1. Alles functioneerde - tot er besloten werd dat een interventie nodig was: toen werd alles afgesloten - zonder enige uitleg. Ik denk dat dan de eis "sluit het allemaal maar effe weer aan" niet abnormaal is.

2. Een keer de interventie dan toch gebeurd: hopla, geen HD meer (o, en ik vergat: ook even geen internet, en een leeggeveegde modem én decoder).

3. Er wordt per sms een technieker aangekondigd die niet de moeite doet even aan te bellen, en waarvan ik terloops twee dagen na de afspraak (!) te horen krijg dat ie er dan blijkbaar toch was geweest.

BGC zou dringend eens moeten gaan zien aan de andere kant van de Atlantische Ocean. Daar hoef je maar even te hoesten aan de telefoon en er is meteen een tegemoetkoming, excuses, en er staat een technieker op de mat binnen het uur.

Ik heb zo een electronisch toestel van een bekende online retailer als volgt vervangen gekregen (ik noem geen namen anders wordt ik nog van reclame beschuldigd):

- toestel defect - ik bel

- 4-5 vragen door support dienst (aan de telefoon)

- "meneer, Uw toestel is duidelijk defect, wij plaatsen een cadeaubon op Uw rekening voor het bedrag van het toestel plus leveringskosten, BTW en importtaks, U kunt er direct een nieuw bestellen"

(levering uiteraard binnen 3 dagen, zonder dubbelzinnigheden, zonder urenlang aan de telefoon te hangen, zonder vijf maal opnieuw te moeten vragen, en zonder voor een niet bestaande dienst te moeten betalen).

Dát is service - hetgeen ik hierboven beschreef is gepruts, en compleet manko aan respect voor de klant die voor niets zit thuis te wachten. De ironie van de zaak is dat dit gedoe niet alleen de klant maar BGC waarschijnlijk óók meer geld kost dan nodig.

Ik heb geen probleem met wachten mits de redenen uitgelegd worden. Ik heb een probleem als er niets wordt uitgelegd, en ik heb een probleem met geknoei. En dit is geknoei.
Reputatie 2
Badge +1
BGC zou dringend eens moeten gaan zien aan de andere kant van de Atlantische Ocean. Daar hoef je maar even te hoesten aan de telefoon en er is meteen een tegemoetkoming, excuses, en er staat een technieker op de mat binnen het uur.

Hier juist eens nagevraagd... wachttijden van meer dan 1 week en meestal zelfs 2 weken zijn GEEN uitzondering! (Verizon, AT&T, TW cable...)
Compensaties... helaas, tenzij je serieus aan zou dringen.

Of ben ik mis en hebben we een andere atlantische oceaan voor????


Axs: net zo in Australië: bel je Telstra (de grootste operator), wordt je voor UUUUREN in wacht gezet, en dan krijg je een jongen in Bombay aan de lijn die amper engels spreekt en van toeten of blazen weet.

Maar ja, het gras aan de andere kant is altijd groener zeker?
Badge
Ik had dezelfde probleem zoals Michael.

Wij hadden ook de melding error en konden ook familie niet zien.

We hebben 2 dagen zonder belgacom tv, internet en telefoon gezeten.

Al bij al viel dat wel goed mee alleen jammer van uw programma's dan xxx
@walter: doet mij denken aan Belgacom in Brussel...

Reageer