Beantwoord

Decoder v5 (mini) particulier aankopen?

  • 19 December 2016
  • 16 reacties
  • 1866 Bekeken

Loont het de moeite een decoder v5 (harde schijf / mini) particulier aan te kopen, behalve de huur (€ 8,00 per maand) die je maandelijks uitspaart en zo je aankoop snel terugverdient? Graag jullie mening hierover. Bedankt!
icon

Beste antwoord door LorentzV 13 November 2017, 15:36

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Maar je kan hem helemaal niet aankopen. Proximus verkoopt geen decoders meer.

Indien je het hebt over 2de hands:
* zorg dat je zeker bent van waar de decoder komt. Zodat het geen "gehuurde" decoder is die dan geblacklist word omdat die nooit teruggebracht werd
* zorg ervoor dat je het bonnetje van de aankoop hebt, zonder heb je geen recht op garantie en bij het minste probleem zal je toch moeten gaan huren.
Maar je kan hem helemaal niet aankopen. Proximus verkoopt geen decoders meer.

Indien je het hebt over 2de hands:
* zorg dat je zeker bent van waar de decoder komt. Zodat het geen "gehuurde" decoder is die dan geblacklist word omdat die nooit teruggebracht werd
* zorg ervoor dat je het bonnetje van de aankoop hebt, zonder heb je geen recht op garantie en bij het minste probleem zal je toch moeten gaan huren.

Bedankt voor de reactie. Uiteraard weet ik dat je het niet meer kunt aankopen via Proximus, daarom dat ik ook sprak over particulier.
Hey Wilin,
Dat blacklisten waarover je spreekt, gebeurt dit voor ieder type decoder, bij een kennis werkt die v4 nog altijd na al meer dan een jaar in gebruik.
Reputatie 6
Badge +3
Ik weet zelfs niet of het ooit gedaan wordt. Het is echter wel een mogelijkheid en hun volste recht. Je moet er dus rekening mee houden.
Reputatie 4
Badge +2
Het zou wenselijk zijn dat proximus eens nadenkt om opnieuw decoders te verkopen . Iemand die 5 jaar een decoder huurt betaalt daarvoor bijna 500€ . Dat is er ver over Daarvoor kan je er 3 nieuwe kopen op 5 jaar als het nodig zou blijken. Het argument dat hij gratis vervangen wordt in geval van defect is dus een drogreden. Een beetje dezelfde geldklopperij als bij het blijven aanrekenen maandelijks van oude telefoontoestellen(gedurende jaren) zoals we eerder deze week in de kranten lazen. Proximus zou er zich veel meer mee positief in de kijker werken als ze die toestellen ook te koop zou aanbieden voor een redelijke prijs. Ook veel meer aan klantenbinding doen. Misschien eens voorleggen aan mevrouw Dutordoir , vooraleer er weer een negatieve campagne in de kranten verschijnt op een of andere manier. Bij telenet zijn en blijven ze ook te koop.
stof tot nadenken??
moesten ze al na 2 jaar defect gaan dan zou huren goedkoper uitvallen 😉
Reputatie 4
Badge +2
Is mogelijk. Ik heb geen idee wat de prijs zou zijn. Maar dit kan niet veel zijn. Op 2de hands staan ze nieuw van 50 tot 70 euro.Ik koop er geen omdat ik niet zeker ben van de oorsprong en bijgevolg de werking. Ik heb indertijd Setup boxen van Telenet tweedehands gekocht privé voor 20euro (met kaart erbij) en die hebben jaren perfect gewerkt, tot ze de oude modellen afschaften. Eén heb ik moeten vervangen (2012)(99€), de andere doet het nog steeds perfect. Moesten ze bij proximus te koop zijn voor een redelijke prijs schaf ik ze aan en stop ik telenet tv hoewel het beeld iets beter is, maar ik ben een proximus fan omdat ik steeds goede antwoorden en hulp vond als ik er nodig had, zowel voor tv ,internet als gsm. Ik heb zowel proximus tv als telenet tv (om specifieke redenen).
Badge +4
Ik denk dat als je belt naar de klantendienst en zegt dat je graag een decoder zou kopen ze dit wel zouden willen doen, maar denk dat de prijs rond +- 120 € is.
Reputatie 7
Badge +1
moesten ze al na 2 jaar defect gaan dan zou huren goedkoper uitvallen 😉
Maar vanaf 01-01-2018 gaat de huur van de 2 decoder van € 5 naar € 6. En ik neem aan dat veel PX klanten een 2 de hebben. Wordt steeds interessanter om te kunnen kopen
Inderdaad mijn pa heeft toen ook zijn decoder gekocht aan 125€, dus in 15,5 maanden terugverdiend.
toen was het nog 8€ voor 1ste decoder en 4€/maand voor de bijkomende decoders , iets later was het dan 5€ en zoals je zegt vanaf volgend jaar 6€/maand.
Nu vraag ik mij af hoe het zit voor *mus klanten, i.v.m. de 2de (en 3de) decoder blijft dit voor hen dan op 5€/maand?
Reputatie 4
Badge +2
bedankt voor jullie reacties. Spijtig dat er ook geen reactie is van proximus zelf die zegt "ze zijn te koop aan...." of "we zullen er eens een dagje over nadenken"... :=)
Dat kunnen de proximus medewerkers alleen maar doorgeven aan de bevoegde dienst die hier hierover moeten/kunnen beslissen, die vraag werd hier een tijdje geleden al meer gesteld waarom de decoders niet meer te koop zijn, was blijkbaar al een beetje uit het oog verloren 😉
Reputatie 6
Badge +3
De decoders zijn niet meer te koop om hogere winstmarges te creëren

Vraag blijft: wanneer vrije keuze van decoder.?
Her gaat er al over in de kranten ook al .....
Reputatie 6
Badge +3
Decoders zijn echter niet meer te koop. Deze zijn nu steeds via verhuur verkrijgbaar. Zo ben je zeker dat je altijd een toestel hebt/krijgt dat compatibel zal zijn met nieuwere versies van de technologie en dat het toestel ingeval van defect, kosteloos vervangen wordt.


Groetjes,
Lorentz.
Er wordt ervan uitgegaan dat een er een nieuwe decoder uit komt om de ongeveer 3,5 jaar, dus dan heb je wel een voordeelke dat je altijd een recente decoder hebt, maar dan moet Proximus wel zijn strategie veranderen en niet zoals het nu is, dat de oude huurdecoder enkel en alleen kan omgeruild worden als die defect is ❗️

Reageer