belgacom-scarlet

  • 2 November 2011
  • 10 reacties
  • 4893 Bekeken

Geachte,


sinds kort ben ik via Scarlet klant van Belgacom tv.

Wat is het verschil tgo Belgacom klanten?


Vriendelijke groeten,

10 reacties

Badge
* Geen TV Overal(TV op PC, iPad, iPhone of Android)

* Geen opnemen op afstand.

Ik denk dat dit de 2 voornaamste verschillen zijn.
Badge
beste

Scarlet = alles on-line of via telefoon - beperkte openingsuren. bv bij een defecte decoder kan dit enkel via taxipost of kiala, niet in een Belgaom-Center

Belgacom is ruime openingsuren techn dienst en klanterndienst alsook Belgacom-Centers

muisje
Badge
Dat vind ik eerder een voordeel dan een nadeel, Taxipost en Kiala worden immers niet betaald om mij zaken aan te smeren(zie ook mijn voorstel bij "Uw mening/Ideëenbus".
't belangrijkste verschil is natuurlijk het aanspreekpunt, alle communicatie verloopt via Scarlet... geen rechtstreekse support van Belgacom

mvg
oh taxipost of kiala.. dat zou een droom zijn. Dit is inderdaad een voordeel!
Nu zit ik al een half jaar met een kapotte decoder, en ik heb geen zin om die binnen te brengen om toch maar een 'comprends pas' te moeten aanhoren.

In dit verband heb ik nog nooit last gehad om een kapotte decoder in te ruilen, ticket aangevraagd en gaan vervangen in de bgc boetiek (ik spreek hier wel over een gehuurde).
dromen zijn bedrog...

decoder gaat stuk bij belgacom.... u belt naar de belgacom support, u mag een andere gaan halen en vanavond kan u naar uw favoriete programma's kijken. je kan eventueel ondertussen gebruik maken van de dienst opname op afstand zodat u zeker uw favoriete programma niet mist

decoder gaat stuk bij scarlet.... u belt naar scarlet support, ze sturen een andere op.... u zit enkele dagen zonder tv

als jullie het onderste scenario verkiezen dan begrijp ik het toch niet goed hoor...

mvg
Badge
Kom, kom, we moeten ook niet overdrijven. Hoe vaak gaat een decoder stuk? (en dat is een retorische vraag, 't is niet de bedoeling dat hier een discussie over losbarstKnipogen) En trouwens: als de decoder van een Belgacom klant op zaterdagavond stuk gaat, dan zit die klant de rest van het weekend ook zonder tv. Maximaal 48 uur langer zonder werkende decoder zitten (in het geval van een Scarlet klant) is hopelijk voor niemand het einde van de wereld... Als je bovendien vriendelijk eens belt of chat met de Scarlet klantendienst is het in die gevallen trouwens mogelijk een tegemoetkoming te krijgen om gratis een paar programma's via 'on demand' op te vragen.

En met het risico om een open deur in te trappen: waarom kiezen mensen toch voor Scarlet? De prijs. Zelfs met de recente wijzigingen aan het Belgacom aanbod blijft Scarlet in veel gevallen een voordelige keuze. En het gaat misschien maar om een 'paar euro per maand', het is een afweging die ieder voor zichzelf moet maken.

Een voorbeeld: Scarlet One + nummerweergave = 51 euro/maand. Belgacom Pack TV met telefonie + internet favorite + TV Comfort + nummerweergave = 65 euro/maand. Iemand die geen behoefte heeft aan 'tv overal' of 'opnemen op afstand' kan dus 14 euro per maand besparen.

Maar, iemand op een VDSL2 profiel van 16,5 Mbit (die dus niet van de volle 25 mbit van het Scarlet One aanbod gebruik kan maken) en die genoeg heeft met het volume inbegrepen in Belgacom Internet Comfort, daar is het prijsverschil veel kleiner: nog altijd 51 euro bij Scarlet, tegenover 54,5 bij Belgacom. Als iemand in die situatie ook nog eens geïnteresseerd is in de extra's van Belgacom zoals 'tv overal' en 'opnemen op afstand', of recentelijk bijgekomen 'FON', dan is de keuze daar ook snel gemaakt, maar dan wel in het voordeel van Belgacom...




Badge
@Xenne: de belgacom shops zijn alleen open tijdens de kantooruren dus mensen die werken zullen vaak tot zaterdag moeten wachten om hem om te ruilen.

Overigens ben ik momenteel aan het overschakelen van Belgacom naar Scarlet( wegens het enigma van de vervanging voor de iTunes credits??? na 3 maand moet er toch iets mogelijk zijn???). en zo op het eerste zicht vind ik Mijn.Scarlet.be(en de rest van de site) op zijn minst 10 keer beter dan de "Belgacom e-services".

In plaats van kortingsbonnen voor FNAC uit te delen zouden ze beter gewoon de site van Scarlet overnemen en de kleutjes en logos vervangen.
Steven schreef :Maximaal 48 uur langer zonder werkende decoder zitten (in het geval van een Scarlet klant)

tsja, dat is de theorie, ik heb al verhalen uit de praktijk gehoord die ietsje anders zijn. bv vervanging defecte decoder na 3 weken.

voor de rest ben ik het met jouw eens, iedereen moet zelf zijn huiswerk maken. voor mij voorlopig geen enkele reden om te twijfelen aan belgacom gezien ik nog geniet van favorite aan promo tarief, bovendien gebruik ik opname op afstand én tv overal heel vaak

mvg

Reageer