AFSTANDSBEDIENING. Knop nr 48 - Teletekst

  • 18 February 2011
  • 6 reacties
  • 1960 Bekeken

Toets 48 - Teletekst - geeft geen toegang tot teletekst, doch blokkeert , of deblokkeert denummertoetsen om van post te veranderen. Hoe op te lossen? groetjes Hub

6 reacties

Op welke zender probeer je Teletekst op te roepen?
Beste Wouter,

Het fenomeen heb ik op om het even welke zender, HD of geen HD.Tot voor kort was er geen probleem om teletkst op te roepen. Voor het overige doet de decoder goedzijn werk.

grtjs van Hub
Het klopt inderdaad dat, als je Teletekst oproept, je niet naar een ander kanaal kan zappen.

Om één of andere reden denkt uw decoder dus dat Teletekst actief staat (aangezien je niet meer kan zappen), maar zie je deze toch niet op het scherm. Of ben ik het hier veel te ver aan het zoeken en is er een perfect logische verklaring voor te vinden?

Ik zou in ieder geval eens een reset van de decoder proberen (stekker uittrekken, opnieuw insteken en tijdens het opstarten op Power + Menu + OK drukken op de decoder), over het algemeen worden dergelijke bizarre problemen daarmee opgelost.
Badge
Volgens mij zit er ergens een soort bug in want ik had deze week ook ook al een probleem met teletekst.Toen ik voetbal aan het zien was kon ik niet op één hd teletekst zien.Allemaal bizar.Op een andere zender ging dat dan weer wel.Weet ook niet wat er juist mis is.
Reputatie 7
Badge +1
Teletekst oproepen maakt de stream voor die zender zwaarder denk ik. En vooral in HD gaat het logischerwijze trager. Ook de pauzefunctie werkt minder vlot in HD. Ze werkt zelfs helemaal niet als je HD in PVR opneemt en tegelijk HD kijkt. HD opnemen is recent mogelijk geworden van 3 posten (Eén, Canvas/Ketnet en VTM) en dan kan je dat probleem omzeilen.
Hallo allemaal,


Bedankt voor de tussenkomst. Probleem(pje) is opgelost, mede dankzij tussenkomst van de collega's van 800. De decoder even heropstarten volstond.

grtjs van Hub.

Reageer