Vraag

zwart scherm / sneeuw

  • 24 January 2023
  • 17 reacties
  • 516 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste

vraagje in naam van mijn schoonouders.

het beeld op hun TV hapert af en toe, toont even een zwart scherm of sneeuw. Alle stappen onder ‘hulp’ al eens gedaan, maar geen beterschap.
Enkele weken geleden zijn eens naar de Proximus winkel geweest om te vragen om deze box te wisselen, maar ze kregen het antwoord dat ze dit online moesten doen. Iemand een idee, waar ze dit moeten aanvragen?

Vriendelijke groeten,

Frederik


17 reacties

@frederik 6628 als ze reeds hun apparatuur herstart/gerest hebben kunnen ze niet veel meer doen, buiten indien mogelijk de decoder rechtstreeks eens verbinden met een utp netwerkkabel, indien die decoder nu zou verbonden zijn met de bbox over draadloze oplossingen, om zo te kunnen vaststellen of deze draadloze oplossingen evt. de oorzaak zouden kunnen zijn.
Als zij een Android decoder hebben is het ook belangrijk dat ze de originele HDMI kabel gebruiken die bij de decoder meegeleverd was. 
Ook eventueel kunnen ze eens een andere HDMI ingang gebruiken op hun TV voor de decoder.
Proximus medewerkers kunnen als ze hier de draad terug opnemen ook je lijn uittesten op eventuele fouten en zij kunnen ook verder beslissen wat er nog kan gebeuren en ook beslissen om het nodig is van een TV box (decoder) op te sturen met Bpost zodat de oude kan omgeruild worden.

✔️Zet best ook hun gegevens in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) onder het privé tekstveld “ticket” (kan alleen door PX medewerkers gelezen worden) bv hun klantnummer enz die kunnen nuttig zijn zodat de PX forummedewerkers daarmee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 2
Badge

Dag Martin

bedankt voor uw reactie.
De decoder is al met een utp kabel verbonden. Ik zal eens vragen of ze de originele HDMI kabel gebruiken.
Ik heb hun info bij het vak “ticket” gezet.

 

 

@frederik 6628 Bedankt, dan kunnen de @Pro⌘imus-Forummedewerkers hiermee verder als ze de draad hier opnemen. 

Reputatie 5
Badge +3

Helpt ook om de HDMI kabel effen uit de decoder te trekken en terug erin, of inderdaad een decoder reset doen helpt ook al veel miserie.

Reputatie 7
Badge +5

@frederik 6628 Hou ons op de hoogte of dit het geval is.

Reputatie 2
Badge

De reset is uitgevoerd. 

Ik laat weten of ze vanavond terug problemen hebben.

 

Reputatie 2
Badge

Hallo,

de problemen zijn blijkbaar nog niet opgelost.
Best dat er eens iemand hun lijn controleert?

Mvg
Frederik

Reputatie 7
Badge +3

@frederik 6628

Ik zie dat je schoonouders twee decoders hebben, stelt men deze storingen vast op de beide decoders?

De meetresultaten van de aansluiting zijn wel goed.

 

Geert

Reputatie 2
Badge

@GeertC 

Enkel in de woonkamer. Andere box staat nu in de woonkamer en sindsdien geen probleem meer.

Dus waarschijnlijk zal het wel aan die TV box liggen?

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@GeertC

Enkel in de woonkamer. Andere box staat nu in de woonkamer en sindsdien geen probleem meer.

Dus waarschijnlijk zal het wel aan die TV box liggen?

 

Mvg

daar lijkt het inderdaad op.

zijn er al stappen ondernomen om deze om te ruilen?

 

Geert

Reputatie 2
Badge

Ze zijn zelf eens naar een Proximus winkel geweest, maar daar zeiden ze om dit online te doen.
En daardoor dat ik er nu voor informeer hoe dit in zijn werk gaat ;-).

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@frederik 6628 

hiervoor zou ik het unit Mac adres moeten hebben, dat vind je terug op de onderkant van de decoder op het grootste etiket onder de streepjescode.

Hiermee kan ik een omruiling inleiden.

 

Geert

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

@GeertC foto gepost van hun decoder.

Heb je info genoeg om een inruiling in te leiden?

 

Mvg

Frederik

Reputatie 7
Badge +3

@frederik 6628 

kan er morgen, zaterdag of maandag iemand van bpost langskomen met een nieuwe decoder?

 

Geert

Reputatie 2
Badge

Dit mag maandag zijn.

Alvast bedankt!

 

Reputatie 6
Badge +3

@frederik 6628 de decoder is onderweg. Deze zou maandag via BPost aan huis geleverd worden.

Reageer