Vraag

zwart beeld

  • 23 January 2024
  • 12 reacties
  • 124 Bekeken

sedert half december heb ik de nieuwe android tv box v7.

bijna elke dag, op gelijk welk tijdstip, krijg ik tijdens het tv kijken plots een zwart beeld en dit zo zeker 4 a 5 keer na elkaar: dus normaal beeld afgewisseld met zwart beeld. Hoe kan dit opgelost worden?

Nog een vraag: tv is uitgeschakeld,zonder dat iemand iets doet, begint de tv plots opnieuw te spelen. wat is dit?

 


12 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@paul de schrijver  het fenomeen dat de tv opeens op gaat heeft te maken met dat cec aanstaat en van zodra er een update op de v7 komt gaat die waarschijnlijk even aan intern en wordt de tv aangezet daardoor, zet de cec eens af (dan zal de tv ook niet meer aan gaan samen met de v7).

gebruik je de HDMI kabel dat bij de v7 zat, kan zijn dat daar het probleem zit, welk merk en type is je tv ???

Mss ook eens zien of je de software op je tv kan updatet worden.

Reputatie 3
Badge +1

99% zeker ligt het aan de HDMI kabel, probeer hem eens lichtjes te bewegen aan de uiteinden terwijl de tv speelt en let op of het beeld dan niet wegvalt.

of zoals het soms nog gebeurt (voorgehad op mijn vorige Philips TV) , geen 100 % goed contact op de HDMI stekker van de tv zelf maar dat ga je ook zien wanneer je die wat beweegt, dit kan je ook testen door een ander HDMI ingang te nemen op je TV als het aan de HDMI kabel zelf ligt zal de fout blijven ook op de andere HDMI ingang

heb gisteren nog een chatgesprek gehad met de proximus assistent, die na testen me medegedeeld heeft dat de tv box v7 dient vervangen te worden; ging de commerciele dienst een aanvraag bezorgen om mij een nieuwe v 7 op te zenden. wacht nu bericht af.

Dank voor uw reacties.

heb gisteren nog een chatgesprek gehad met de proximus assistent, die na testen me medegedeeld heeft dat de tv box v7 dient vervangen te worden; ging de commerciele dienst een aanvraag bezorgen om mij een nieuwe v 7 op te zenden. wacht nu bericht af.

Dank voor uw reacties.

@paul de schrijver Laat ons in ieder geval eens weten of het dan opgelost is.

ordernummer gekregen, wacht nu de  levering af; ik laat wel iets weten of  alles dan opgelost zal zijn;

Reputatie 3
Badge +1

Liefst de decoder EN de HDMI kabel vervangen, want indien de HDMI kabel nog zit van de jaren stillekes ga je niets bereiken.

Ik weet nu niet of er bij een ruildecoder een HDMI kabel meegestuurd wordt, iemand die dit weet?

Reputatie 3
Badge +1

Normaal gezien wel, eerder de afstandsbediening die ontbreekt bij een omruil.

nieuwe tvbox geleverd,, zonder hdmi kabel. test het nog

 

Maar van de eerste V7 decoder die je ontvangen hebt zat daar dan ook geen HDMI kabel bij, want als je die gebruikt is het ook in orde natuurlijk.

Reageer