Vraag

Youtube verwijderen / beperkt profiel

  • 20 December 2022
  • 7 reacties
  • 362 Bekeken

Ik wil youtube van mijn streaming box af kunnen halen (dit wegens gebrekkige parental control op youtube content).

Ik merkte dat je de app kunt de-installeren, maar je kan die ook eenvoudig opnieuw installeren.

Graag zou ik een android beperkt profiel aanmaken zodat ik gebruik van Youtube en enkele andere apps efficienter kan blokkeren.

Is dit mogelijk met de Belgacom Google TV Box?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@red-tail Dit kan je doen via je google account  parent control inschakelen. Of anders je Android decoder resetten en deze niet bij her configuratie niet verbinden via je google account. Zo simpel is het 😁😄

 

Hmm - als ik me niet vergis blijft Youtube wel gewoon toegankelijk, ook als je je account er niet aan verbonden hebt? Of vergis ik me nu?

En verlies ik daarmee dan ook toegang tot apps als Netflix, Disney+, VTM Go en VRT Max?

 
 
Reputatie 7
Badge +3

Toezicht aan een bestaand Google-account toevoegen en beheren - Google For Families Help

Merci Pat52, maar je kan blijkbaar niet met een kind account inloggen op de Android Google TV Box…

 

(anders dacht ik idd app-gebruik via family link in te trekken, maar dat kan dus niet :-( )

 
Reputatie 7
Badge +3

@red-tail 

Wat is ouderlijk toezicht op YouTube?

Ouderlijk toezicht op YouTube is een door de ouders beheerde versie van het gewone YouTube en YouTube Music voor kinderen jonger dan 13 jaar (of de toepasselijke leeftijd in hun land/regio).

Bij een account dat onder toezicht staat, kunnen ouders een contentinstelling selecteren waarmee de video's en muziek worden beperkt die kinderen jonger dan 13 jaar kunnen vinden en afspelen. Als accounts onder toezicht staan, veranderen ook hun functies en standaardinstellingen, en de advertenties die de gebruikers te zien krijgen. Bekijk meer informatie over hoe je een account maakt dat onder toezicht staat.

Krijg antwoord op veelgestelde vragen van ouders over accounts die onder toezicht staan.

Kinderen met accounts die onder toezicht staan, hebben toegang tot de volgende apps en apparaten:

Wat is ouderlijk toezicht op YouTube? - YouTube Help (google.com)

Is er intussen een mogelijkheid om Yt app definitief te verwijderen? Toch niet OK dat je dat er met mogelijkheid af krijgt…

Parental controle is niet voldoende effectief. Bij Telenet zou men hier intussen wel een oplossing voor hebben gevonden. 

@Rk1

Als ik via de menu instellingen  naar app”s ga en de app “google play open, dan kan ik zoeken  naar youtube for android tv en dan zie ik de mogelijkheid “verwijderen”  staan.
Ik heb het nu wel niet uitgevoerd maar blijkbaar is het toch mogelijk.

Reageer