Vraag

Wij wonen in Gent en kunnen de regionale zender van Gent/Oost-Vlaanderen niet ontvangen

  • 24 November 2023
  • 10 reacties
  • 102 Bekeken

Onze aansluiting bij Proximus, telefoon en TV, dateert van meer dan 13jaar geleden en toen woonachtig in Lokeren.

10 jaar geleden verhuisden we naar Gent en toen hadden we meerdere regionale zenders. Nu blijkt dat we enkel nog TV Oost hebben (niet logisch voor postcode 9051).

Drie keer hulp gevraagd van de shopmedewerkers en meerdere telefoontjes van de helpdesk leidden tot helemaal niks.

Als echte Gentenaren en ook gedeeltelijk om beroepsredenen (en de wedstrijden van KAAGent) moeten wij AVS kunnen ontvangen. Wij namen zelfs contact op met AVS zelf!

Het kan toch niet de bedoeling zijn naar een andere provider te moeten overstappen voor zoiets logisch? Gewoon om de regionale zender te kunnen ontvangen van waar we wonen?

Alvast hartelijk dank voor jullie ervaringen en hulp,

Elfie 


10 reacties

Ter info:

in de PX zenderlijst zie ik het volgende staan voor Regionale zendes: “Toegang naar gelang de regio”

alleen staat er daar niet bij voor welke regio wat je juist kunt ontvangen!

 

Reputatie 4
Badge +1

@Martin  in de postcode 9051 hoort avs, hun studio’s zijn daar zelf gevestigd, dus dit is een fout van Proximus.

@Master-magic exact! Nu nog de juiste man/vrouw vinden die dit kan rechtzetten voor ons 🙃🥴

@Cedricvervaet 

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen onderzoeken, als ze maandag de draad hier terug opnemen,  en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@Cedricvervaet 
Wij, in het verre Limburg 🤣, kijken TVL op 10. Momenteel is daar een programma bezig (Trends)
Op keuze 184 (zie bovenstaande lijst) is géén uitzending. (momenteel Info Channel van PX, maar ik dacht dat het de 1e keer is dat ik dit zie, Gewoonlijk zap ik van 175 (is idd het Vlaams Parlement, zoals in de lijst hierboven, en de volgende keuze is dan altijd 190 (CNN)

 

Het is ook zo dat die kanaalnummers niet altijd kloppen indien je zelf de zendernummers  rangschikt aangezien de andere kanalen dan opschuiven in je zenderlijst en zeker die regionale zenders zijn niet allemaal te zien.

wat ik ook niet zeker ben is of het alleen je postcode is die meespeelt en ook je telefoon zone niet meespeelt voor het bepalen van welke regionale zenders je kunt zien?

Ik heb de zenders niet hernummerd, dit terzijde.
En zoals je ziet staat op 10 de regionale zender (hier dus TVL)

 



Ik heb net F1 gekeken op tv, daarna gezapt naar 10 (nog steeds TVL  - Trends, in een lus? - en 184 (nog steeds infochannel)


 

  

@Cedricvervaet 
Wij, in het verre Limburg 🤣, kijken TVL op 10. Momenteel is daar een programma bezig (Trends)
Op keuze 184 (zie bovenstaande lijst) is géén uitzending. (momenteel Info Channel van PX, maar ik dacht dat het de 1e keer is dat ik dit zie, Gewoonlijk zap ik van 175 (is idd het Vlaams Parlement, zoals in de lijst hierboven, en de volgende keuze is dan altijd 190 (CNN)

 

Even corrigeren: ik ben niet 100% zeker dat ik altijd rechtstreeks van 175 naar 199 zap wanneer ik de kanalen op schakel. Zal vanavond nog eens opletten. 😇

Al bij al een bijkomende bedenking:
@Cedricvervaet is er wel een uitzending van AVS terwijl je die verwacht? (of is er 24/7 uitzending?)

 

Ik gebruik altijd de lijst die je krijgt om te hernummeren op de decoder, om te zien waar de zenderkanalen juist liggen, want ik heb ook al ondervonden dat dit niet altijd klopt met de zenderlijsten die je vindt op de PX site.

Nog niet ondervonden.
Voor de - volgens mij - “meest normale” zenders klopt de kanalenlijst volledig. Hier toch.
Overigens is in de TV gids onveranderd kanaal 184 opgenomen als Proximus Info Channel. Heb een week doorzocht. Van 177 tot 186 (alle lokale zenders) is kanaal 184 als enige opgenomen in de TV gids en dan nog als info kanaal en met als doorlopende programmatie info.
Volgen jouw zenderlijst, Martin, (en ook de mijne) moest kanaal 184 TVL zijn.
TVL is hier kanaal 10 en blijkbaar is dat volgens de kanalenlijst universeel de lokale zender.


 

Inderdaad volgens de PX lijst Vlaanderen zou die op 10 moeten liggen, ik weet ook niet hoe het komt dat die bij mij op 13 ligt, ook na herstart en reset van decoder.

bv voor TVoost geven ze ook aan dat die op 10 zou moeten liggen → TVOOST

en RTV geeft het volgende aan → Proximus  RTV

Reageer