Vraag

Vrt max app LG OLED 55c24LA

  • 16 October 2023
  • 9 reacties
  • 4719 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hallo,

Nieuwe LG OLED 55C24ALA TV. Je vindt daarop wel een VTM GO APP., maar geen VRT max app. Kent iemand een procedure om de app te vinden en te installeren?

Dank voor een reactie.


This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1

VRT Max app bestaat niet voor de LG WebOs systeem.

TBI: Op welke toestellen kan ik VRT MAX bekijken? Als de tv-app nog niet op uw Smart TV beschikbaar is, kan u deze enquête invullen: → https://vrt.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_0lfR6tjzoUSeoVD

VRT max kun je als app op je tv gebruiken als je een van de volgende opties hebt:

  • Een tv-app voor Android TV, Apple TV of Samsung TV
  • Een tv-box van Telenet, Proximus, Orange of TADAAM
  • Een Google Chromecast of Apple AirPlay om te streamen vanaf je smartphone, tablet of computer

NB: VTM-go wordt ondersteund op LG WebOs.

Er zijn verschillende besturingssystemen voor smart-tv’s, zoals Android TV, WebOS, Tizen, Firefox OS en My Home Screen. Elk systeem heeft zijn eigen kenmerken, voordelen en nadelen. Hier is een korte samenvatting van elk systeem:

  • Android TV: Dit is het besturingssysteem dat door Philips, Sony en sommige andere fabrikanten wordt gebruikt. Het is gebaseerd op het populaire Android-platform voor smartphones en tablets. Je kunt veel apps downloaden uit de Play Store, zoals YouTube, Netflix, Facebook en Twitter. Je kunt ook games spelen en zoeken met je stem via Google.
  • WebOS: Dit is het besturingssysteem dat door LG wordt gebruikt. Het heeft een snelle en eenvoudige navigatie met een kleurrijke interface. Je kunt de apps zelf op volgorde zetten in het menu en de app store is overzichtelijk. Je hoeft je niet te registreren om apps te downloaden.
  • Tizen: Dit is het besturingssysteem dat door Samsung wordt gebruikt. Het heeft een goede opbouw van het menu en je kunt favoriete kanalen toevoegen in het menu. Je kunt ook apps zelf indelen of gedeeltelijk verwijderen in het menu. Je hebt wel een Samsung account nodig om nieuwe apps te downloaden.
  • Firefox OS: Dit is het besturingssysteem dat door Panasonic wordt gebruikt. Het is een open source systeem dat gebouwd is in HTML 5. Je kunt zelf apps in het hoofdmenu zetten en sommige voorgeïnstalleerde apps verwijderen. Je kunt ook notificaties ontvangen op je tv van bepaalde apps.
  • My Home Screen: Dit is het besturingssysteem dat ook door Panasonic wordt gebruikt, maar dan voor de goedkopere modellen. Het is een eenvoudig systeem dat in het instellingenmenu zit verwerkt. Je kunt geen apps zelf indelen of downloaden.
Reputatie 4
Badge +1

@Martin @Black rider 

google geeft deze info weer, deze info is van begin februari dit jaar.

september 2023 was deze app nog niet ondersteund op WebOs van LG, dus vrees ervoor.

 

Hallo, omdat de VRT Max app niet bestaat voor de LG WebOs moeten we via SmartView streamen van onze tablet naar de TV. Tablet = Samsung Galaxy Tab S6 Lite.02 Feb 2023

Reputatie 7
Badge +4

&

Op welke toestellen kan ik VRT MAX bekijken?

Televisiescherm
VRT MAX op een televisiescherm bekijken kan op meerdere manieren:

Browsers van Smart TV's worden niet ondersteund. Het kan zijn dat het daar soms werkt, maar we kunnen die werking niet garanderen.

Reputatie 4
Badge +1

@M_016 deze tekst ook gevonden in google bij de VRT, VTMgo wordt ondersteund op LG WebOs maar VRT max nog niet.

belgie staat zo achter met hun apps, mag allemaal niet teveel geld kosten aan licenties om op alle tv’s beschikbaar te zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Tja als er veel LG (en andere) gebruikers de enquete van de VRT invullen komt het er misschien ooit eens van …

→ gebruik maken van externe androidTV of appleTV boxen 

Reputatie 4
Badge +1

@M_016 idd externe optie is nog een mogelijkheid als de app nog niet tussen de andere apps staan.

ik gebruik ook nog een oude google HDMI dongle en dat werkt heel goed.

Reputatie 4
Badge +2

Iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb ondertussen een oplossing gevonden maar betreur dat de app niet beschikbaar is. Ik heb een tv Apple boxje geïnstalleerd en de VRT Max app op mijn iPhone . Het streamen verloopt perfect. Allen dank.