Sinds enkele dagen verspringt het beeld bij uitgesteld kijken naar achter, waardoor je een deel van het programma opnieuw en dus tweemaal bekijkt. Hoe lossen we dit op ?
Sinds enkele dagen verspringt het beeld bij uitgesteld kijken naar achter, waardoor je een deel van het programma opnieuw en dus tweemaal bekijkt. Hoe lossen we dit op ?
Ik heb hetzelfde probleem vastgesteld sinds enkele dagen...
Heb ik al meermaals gedaan….
Maar geen verandering of beterschap
Klantgegevens zijn intussen aangevuld. Bij mijn schoonouders stellen we hetzelfde probleem vast.
Ik heb ook al enkele dagen hetzelfde probleem vastgesteld.
Sinds enkele dagen springt het beeld bij uitgesteld kijken naar achter zodat we een deel van het programma tweemaal bekijken. Wat is de oplossing voor dit probleem?
volgens mij is dit een algemeen probleem want er zijn teveel meldingen van het probleem (zelf ook al vastgesteld op de V5C decoder), dus zal het afwachten worden tot PX het opgelost krijgt!
Hier ook hetzelfde probleem...pfffttt!
@allen We hebben een vermoeden dat het een algemeen probleem is, enkel bij de V5 en V5c. Ik heb gevraagd om dit te onderzoeken.
Een collega van je van de tweede lijn is dit voor mij aan het opvolgen , daar ook de Pickx App telkens downgrade van 5.127.4 naar 5.120.7 bij mij . Dit na een stand-by van de decoder van meer dan 12 uur.
Recentste Pickx App versie 5.136.1 kan niet worden ingeladen via update op de decoder. Kan deze eventueel worden gepusht ? (Pas een decoder swap gehad op 9 december 2023 en dit probleem nog niet opgelost andere problemen die ik had zijn wel in orde nu) .
Hij zei me deze voormiddag toen hij me heeft gebeld dat het een algemeen probleem is. Van zodra ik meer info heb zal ik het hier ook laten weten.
@allen We hebben een vermoeden dat het een algemeen probleem is, enkel bij de V5 en V5c. Ik heb gevraagd om dit te onderzoeken.
Bij mij gebeurt het wel niet iedere keer als ik uitgesteld kijk.
volgens mij is dit een algemeen probleem want er zijn teveel meldingen van het probleem (zelf ook al vastgesteld op de V5C decoder), dus zal het afwachten worden tot PX het opgelost krijgt!
NB: er is ook al een App versie 5.136.1 voor de V7 decoder dit ongeveer twee maand geleden.
Als zal dit probleem van terugspringen volgens mij daar toch niet veel mee te maken hebben aangezien de andere decoder types dit probleem ook vertonen.
Een collega van je van de tweede lijn is dit voor mij aan het opvolgen , daar ook de Pickx App telkens downgrade van 5.127.4 naar 5.120.7 bij mij . Dit na een stand-by van de decoder van meer dan 12 uur.
Recentste Pickx App versie 5.136.1 kan niet worden ingeladen via update op de decoder. Kan deze eventueel worden gepusht ? (Pas een decoder swap gehad op 9 december 2023 en dit probleem nog niet opgelost andere problemen die ik had zijn wel in orde nu) .
Hij zei me deze voormiddag toen hij me heeft gebeld dat het een algemeen probleem is. Van zodra ik meer info heb zal ik het hier ook laten weten.
@allen We hebben een vermoeden dat het een algemeen probleem is, enkel bij de V5 en V5c. Ik heb gevraagd om dit te onderzoeken.
Nog extra info
Herstart modem, en decoder brengt geen soelaas Duidelijk een server probleem bij Proximus d bij het bekijken van een opname na aar hetzelfde probleem zich ook voordoet met de opnames van VTM zenders ( na 35 minuten verspringt het programma naar een live uitzending )
Ook is het fenomeen groene flits van 1 seconde in het beeld bij uitgesteld kijken ook weer terug om de 10 minuten, dit bij alle zenders. Dus de decoder swap was niet de oplossing , enkel de resolutie en geluidsinstellingen blijven nu wel staan zoals ingesteld.
Dus zit dit probleem bij Proximus in hun servers of instellingen.
Ik ga dit dus niet verder meer testen met switchen van TV toestel, monitor ( computerscherm).
En ook kan ik hier geen screenshots van maken en elke keer het tijdstip noteren, wanneer dit zich voordoet zoals je collega voorstelde.
Jullie hebben een TV team dat dit perfect kan onderzoeken en zoals ik melde aan je collega deze ochtend, zouden ze best jullie van de technische support op de hoogte brengen van wijzigingen bij een update van de Pickx App voor de v7 decoder. Dan was het duidelijk geweest voor jullie en de gebruiker waarom optie taalvoorkeuren voor ondertiteling in het taalkeuze menu van de V7 decoder verwijderd is door Proximus vanaf de Pickx App versie 5.127.4 .
Hopelijk wordt er werk gemaakt van interne communicatie bij Proximus zodat er een duidelijk en correct antwoord kan worden gegeven aan de klant bij problemen.
Ik heb genoeg feedback gegeven op dit publieke forum over dit probleem .Ik hoop op een spoedige oplossing en antwoord.
Ga hier verder niet meer over posten of reageren . ( enkel via privé bericht indien gewenst) daar ik vaststel dat sommige proximus medewerkers op sociale media integraal zaken die op dit forum worden gemeld gebruiken op Facebook, Instagram en Twitter , wat veel zegt over hun ingesteldheid als een Proximus medewerker gewoon beschamend en onprofessioneel.
Groeten, Patrick
Ik heb al enkele dagen hetzelfde probleem. Bij het uitgesteld kijken verspringt Pickx ongevraagd naar een ander programma (dat op dat ogenblik live is). Erg vervelend. Graag spoedig een oplossing.
Het ongewild verspringen van programma’s bij uitgesteld kijken is echt ergerlijk.
Als je uitgesteld kijkt en ondertussen komt er live een reclameblok of een ander programma, dan kan je het uitgesteld kijken vergeten en verspring je meteen naar de live situatie.
Op die manier is de pickx app meer en meer bron van ergernis. We betalen genoeg opdat de toepassingen behoorlijk zouden mogen werken. Het is een permanente uitnodiging om over te stappen naar alternatieven. Echt jammer.
met welke software versie zitten jullie eigenlijk
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.