Valse reclame!!!


Reputatie 2
Badge

Schone nieuwsbrief in mijn mailbox vandaag!

Moest Pickx deftig werken op een PC, dan zou ik heel wat minder problemen hebben terwijl de rest naar tv kijkt!!!!

 

 


21 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dat kreeg ik precies ook. Ik heb een deleteknop en gebruik die veel.

Proximus medwerkers kunnen u beter vinden en helpen als uw forumprofiel volledig is.

Bij mij werkt pickx eerder goed met de app op een tablet en in de browser op de PC.

Wat lukt er bij u niet?

Reputatie 2
Badge

TV kijken op PC lukt de eerste 2 minuten (soms 10), daarna stopt het! Eens het hapert, dan mag je de hele pagina ‘reloaden’.

Het is alsof ze niet aan buffering doen!!!

Reputatie 6
Badge +2

Doe eens een snelheidstest op de PC waar dat probleem zich voodoet. Is dat draadloos of is die PC aan de modem verbonden met een kabeltje? 

Om een snelheidstest te doen : google met "proximus internetsnelheid" .

Van bufferen ken ik niets. 

Reputatie 2
Badge

Dat is nu net het probleem! Dank je!!!!

 

Reputatie 2
Badge

Van bufferen ken ik niets. 

Dat is nu net het probleem! Dank je!!!!

Reputatie 6
Badge +2

Hopelijk krijg je toch gaan hartstilstand! 

Ik doe hier niet meer aan mee, u bent ten andere over hetzelfde probleem ook in een ander topic bezig. Komt wel goed. Mijn PC is wel van 2012 dat gaat toch perfexct hoor. Maar ik ga u niet uitleggen hoe ik dat doe. 

En als we het nu eens heel braaf vragen ga je het dan ook nog niet uitleggen aan ons :wink::relaxed:

Wil je nu zeggen dat het aan het Windows OS ligt .

Bij mijn zeer oude PC ligt het gewoon aan zijn minder goede hardware performances 
Zou er eigenlijk eens moeten Linux opzetten.

Op mijn laptop draait Pickx zonder problemen.

Reputatie 6
Badge +3

Sommige beveiligingssoftware hebben een webscanner die ook voor problemen kan zorgen voor buffering, website filtering. Welk beveiligingsprogramma heb je geïnstalleerd op jouw computer? Heb je al getest op verschillende webbrowsers? Er zijn ook veel andere factoren die een probleem kunnen opleveren.

Eigenlijk is het al een kwestie van eerst uit te zoeken in dit specifieke geval van Pickx dat je weet of het ook problemen geeft op ander toestellen is dit ook het geval ja dan weet je al dat het niet specifiek gebonden is aan de PC.

Het is inderdaad soms heel wat zoekwerk om uit te kunnen pluizen aan wat het juist gelegen is, als je begint te googelen dan vindt je het bos door de bomen meer aan reden waaraan het zou kunnen liggen, mss ook zoveel opstart applicaties uitschakelen (msconfig) enz  uitschakelen van services en ga zo maar verder….

Reputatie 2
Badge

Martin,

Het is niet aan de gewone gebruiker om uit te zoeken wat ze hebben geïnstalleerd op hun pc om bugjes/links te ontwijken!

Het is aan Proximus om te bewijzen dat ze een deftig werkend systeem kunnen voorleggen!

En dat kunnen ze niet.

Maar je hebt wel een interessant item naar voren gebracht!

Ik heb een Linux-systeem draaiend op mijn PC (Ubuntu), maar daarop heb ik Pickx nog niet geprobeerd. Ik zal dat morgen eens proberen!

mvg,

f.

@fic66 Het werd reeds bevestigd dat proximus pickx  werkt met google chrome  op Linux Mint 19.1.

Reputatie 2
Badge

Martin,

Ik kon het niet laten en ik heb toch mijn PC heropgestart onder linux (Ubuntu 19.10)

Nu ben ik al een minuut of 40 aan ‘t kijken naar tv op mijn pc. Zoals het moet!

Geen onderbrekingen zover! Dat lukt dus niet onder Windows 10!

Op mijn Linux-installatie heb ik (eerlijk!) geen enkele Add-ons draaien!!!!

Dus vermoedelijk zit Add-Blocker (of andere blokeer-apps) er voor iets tussen?

Wat uiteraard NIET zou mogen!!! Proximus mag en kan niet beslissen wat voor brol ik op mijn PC wil zien en wat ik wil delen met anderen!

Ik heb je enkele maanden geleden al gezegd dat Proximus gegevens deelt met Facebook en Google en met zoveel anderen!

Dat moet dus de oorzaak zijn!!!

 

mvg,

 

fic.

 

bedankt voor de feedback, ik ben niet meer 100% zeker maar denk dit hier vroeger inderdaad nog gemeld werd dat door add-blokker pickx niet goed werkte, daaro dat ik dikwijls ook probeer met verschillende browsers aangezien deze bij mij niet allemaal een add-on add-blocker actief hebben.

Reputatie 2
Badge

Hmm… Pickx draait dan wel onder Linux (Ubuntu 19.10 - geen probleem!!!), maar maandag moet ik mijn PC weer onder Windows starten.

Proximus heeft een enorm probleem!!!

Ze moeten dringend eens bellen met hun streaming-collega’s van Vier ;-)

Nog een fijne avond

f.

 

voor u ook nog een fijne avond en bedankt voor de feedback van de test onder Linux Ubuntu.

Reputatie 6
Badge +3

Dat was ook de reden waarom ik beveiligingssoftware aanhaalde als mogelijke oorzaak een ad-blocker valt daar ook onder. Iedere computer configuratie is een bijna unieke mix tussen hardware,software dus denken dat alles werkt voor alle gebruikers is een utopie in de IT wereld. Wil je dat hebben dan zou iedereen over identiek dezelfde configuratie moeten beschikken dit zowel op hardware als software vlak. Ontwikkelaars kijken maar heel zelden naar beveiliging en of hun software nog kan werken met iemand die beveiliging een topprioriteit vind.Probeer ook eens een privé/privacy venster te openen en dan te surfen naar Picxk: https://support.google.com/chrome/answer/95464?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl (Chrome), https://support.microsoft.com/nl-be/help/4026200/microsoft-edge-browse-inprivate (Edge), https://support.mozilla.org/nl/kb/privenavigatie-firefox-gebruiken-zonder-geschiedenis

ik heb hier twee laptops van hp en op beide staat identiek de zelfde software op geherinstalleerd, de een is echt een cloon van de andere,  alleen is de ene laptop een hp pavillion en ander een HP anvy en toch hapert pickx af en toe op de pavillion dus het enigste verschil is de hardware en niks anders.

In private surfen (CTRL SHIFT N of CTRL SHIFT P) doe ik heel frequent maar dat maakt op de twee laptops geen verschil uit pickx hapert alleen op de pavillon bij mij ,

enfin dit maar louter ter bijkomende info.

Reputatie 6
Badge +3

Om een exacte kloon te doen van zowel drivers,software moeten jouw laptops toch exact dezelfde specificaties hebben (hardware drivers)?  Naar mijn weten zijn HP envy laptops krachtiger. 

dat is het wat ik uiteindelijk wou bewijzen cloon sloeg meer op geherinstalleerde software zelfde OS en versie zelfde antivirus software firewall  settings en ga zo maar door…. en toch is het in feite enkel met de pickx app dat ik dit ondervind, niet met met de apps van vrt, vtm enz… dus blijkbaar vraagt de pickx app meer aan het systeem :thinking:

Reputatie 6
Badge +3

Ok, begrepen dan heb 100% dezelfde configuratie.Dan moet ik je gelijk geven wanneer het probleem zich enkel maar voordoet met Pickx app. Zelf om in youtube in full hd te bekijken lukt perfect met een onboard videochip die in laptops zit. Het kan ook zijn dat de Pickx app een geheugenlek veroorzaakt in de webbrowser waardoor alles vertraagd, wanneer er veel meer intern geheugen zit in jouw envy laptop kan dat de verklaring zijn dat de hapering zich niet voordoet .

de meeste geven dit ook iedere keer aan dat het alleen met pickx voorvalt en niet met de andere applicaties van vrt , vtm enz….

Reageer