Skip to main content

Hallo

Wij hebben kennis genomen van de mogelijkheid om de V7 TV Box om te ruilen met de nieuwste generatie met ingebouwde WiFi.

 

Een TV box met de optie om te verbinden met WiFi is voor ons belangrijk omdat wij afhankelijk zijn van een ethernetverbinding via een derde partij extender die onstabiel is. De door Proximus geadverteerde WiFi booster kunnen we niet gebruiken omdat die alleen met de modem kan verbinden die in de garage staat, wat te ver is. (Modem moet in de garage blijven omdat er andere ethernetkabels zijn doorgetrokken naar boven)

We gebruiken daarvoor een router van TP-Link in de woonkamer die te ver staat van de televisie, via een ethernetkabel die we mogelijk gaan vervangen met een mesh systeem.

Verder hebben we ook de laatste tijd veel problemen gehad met de werking van de huidige TV box.
TV-Replay werkt niet (P139), opstarten duurt veel te lang en vaak loopt het ook vast bij enkele acties.

Wij zijn geinteresseerd om de nieuwe box eventueel aan te vragen. Zo zijn alle problemen gelijk opgelost. Wel vragen we ons af of de omruilingskost nog steeds van toepassing is als we al een tweede box huren met daar bovenop nog die problemen met de eerste box erbij die we graag opgelost zien.

We verwachten uiteraard van Proximus dat hun apparatuur goed blijft werken zoals geadverteerd.

Is het dan de bedoeling dat de v7c direct over wifi kan contact maken met de internet box, want anders zie ik niet goed in waarom je dan minder foutmeldingen zou krijgen?


@Martin Als je de V7c via WiFi zou verbinden met de router, verwachten we dat er geen problemen zullen zijn met TV-Replay.

Ook in het verleden toen we extenders (geen routers) gebruikten zorgde ervoor dat het beeld steeds haperde en TV-Replay werkte ook niet goed. Een tijd terug vonden we een andere extender die het wel deed, maar tegenwoordig lukt dat niet meer met TV-Replay wat heel jammer is en daar bovenop begon die in het algemeen al heel traag te werken.

Met routers daarintegen gaat het wel, dus als je die zou verbinden met de V7c, zou dat probleem al opgelost zijn, en hopelijk werkt die V7c dan ook beter ivm de snelheid.

 


Je had waarschijnlijk met opnames ook want dit wordt wel meer gemeld de laatste tijd en niet alleen met v7 decoders ook met V5c bijvoorbeeld.

Enfin we zullen zie wat de PX moderatoren  antwoorden morgen ivm je intiele vraag: 

“Wij hebben kennis genomen van de mogelijkheid om de V7 TV Box om te ruilen met de nieuwste generatie met ingebouwde WiFi.”


Nog geen antwoord ontvangen van Proximus medewerkers. Kan iemand dit toch even nachecken?


zal pas ten vroegste voor morgen zijn als ze terug langskomen hier.

Nog geen antwoord ontvangen van Proximus medewerkers. Kan iemand dit toch even nachecken?

 


@PeterST123 

Misschien dat het er niet echt toe doet maar een omruiling naar een tv box met wifi en hem ook daadwerkelijk verbinden met wifi geeft geen garantie dat je problemen ook daadwerkelijk opgelost zijn. Wifi is immers nooit zo stabiel als een rechtstreekse kabel. natuurlijk hoop ik wel dat hiermee de problemen voor jullie opgelost gaan zijn maar het is niet gezegd dat dit ook echt zo is. 

Je dient dan al wel dicht aan je wifi punt te zijn om een goede verbinding te hebben. Moest je daar nog muren of andere obstakels hebben dan is het dus niet gezegd dat je een goede verbinding hebt. 


Reageer