Skip to main content

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

@Darks We zijn nog volop bezig met verbeteringen. Gelukkig gaat het al iets beter.


Ik wil eens laten weten dat ik woensdag en donderdag heel veel last had van de P130 meldingen, om de haverklap, waarschijnlijk wegens het warme goede weer. Maar sedert gisteren laat in de avond tot nu werkt alles weer zoals het moet, geen foutmelding meer gekregen, houden zo! 

Timm1983


@Martin 

Gisteren terug voorgehad dat er geen geluid was bij het opstarten van de TV-box. ‘t Was enige tijd geleden.  Er zit geen regelmaat in.

HDMI kabel er uit en terug er in en… terug geluid maar stiller dan normaal. TV-box even af en terug aan gezet en terug normaal geluid. Ik zal binnenkort een andere HDMI kabel halen als dat de oorzaak is.

Suggesties waaraan deze zeker moet voldoen?

Bedankt.

 

Ook gehad, bij het terugkijken, dat het beeld bleef hangen, audio liep door, stopte even en dan werd de zelfde audio, meestal ± één zin, terug herhaald en dan pas sprong het beeld terug synchroon maar verder in het programma. Gevolg grote ‘gaten’ in het programma waardoor dit bijna niet te volgen was.  Dit is volgens mij geen HDMI gerelateerd gegeven, of wel?


In feite voldoet de aan de v7 decoder bijgeleverde HDMI kabel, is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable" welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

zie ook → hdmi kabel | Proximus Forum


Wat wel een pijnlijk euvel blijft zijn de audio problemen, bij ons niet zozeer synchronisatie maar ik moet bijna dagelijks de stroom uittrekken van de decoder om hem terug op stereo te krijgen. Anders gaat hij ondanks de uitgeschakelde instelling zogezegd surround uitzenden, terwijl er helemaal geen surround bron is met een incomplete soundmix door onze 5.1 installatie tot gevolg. 

Idem, dat zeg ik hier trouwens al maanden maar helaas zonder enig resultaat.

De optie is uitgeschakeld en tóch forceert de decoder elke keer opnieuw surround geluid.
En telkens wanneer hij dat doet is er een vreselijke synchronisatie tussen beeld en geluid.

Voorlopig dus (zoals je zei) elke keer opnieuw de decoder van het stroomnet halen of resetten.
Je zou denken dat een simpele update van de firmware dat probleem oplost, nietwaar?


Is er eigenlijk nieuws over het bekijken van de opnames op lange termijn via V7? Hoe zit met de vorderingen bij de technische dienst? Hoe ver staat het ermee?


Proximus heeft mij gedwongen om mijn perfect werkende V4, te vervangen door deze V7.

Sedert de plaatsing niks anders dan opstartproblemen.

Die code P130 blijft maar komen, iedere dag na het opstarten.

Na veel gesukkel gaat het dan plots ineens wel goed, voor de rest van de dag, om de volgende dag weer hetzelfde voor te hebben.

 

om horendol te worden! 

Wat moet ik doen om hiervan definitief af te geraken!


Als je decoder niet rechtstreeks verbonden is met de bbox met een utp netwerkkabel dan al proberen (indien mogelijk) om die op die manier te verbinden.

als je het nog niet moest gedaan hebben alle toestellen een heropstarten  op de manier als beschreven hier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

brengt die allemaal geen aarde aan de dijk, dan eventueel opteren om die om te ruilen voor een V6 decoder;

Prox forummedewerkers (moderators) kunnen ook je lijn even uittesten als ze hier de draad opnemen.


@Martin rechtstreekse verbinding is geen optie. Liggen te ver uiteen. Ik werk met PLC verbinding.

Vanavond doe ik eens een hele restart van het systeem, al heb ik geen al te hoge verwactingen.


Ik vrees inderdaad ook dat de PLC’s roet in het eten gooien!

zeker de PLC’s niet voeden via een verlengstekkerdoos en mss ook eens de plc in een ander stopcontact steken. 


@Wim Hoorelbeke Je lijn zelf meet in orde. Het is zo dat een V7 een hogere kwaliteit van verbinding nodig heeft dan de V4. De kwaliteit van de verbinding via de PLC’s is dus wel heel belangrijk. P130 wijst op een time out in de streaming, wat weer terug naar die kwaliteit verwijst. Indien het niet werkt met de PLC’s is het een mogelijkheid om deze te vervangen door een Wifi Booster

Installatie Wifi Booster

@Tien Er is nog geen datum voorzien. 

 

De problemen met het geluid kunnen ook liggen aan een slechte communicatie tussen je TV en decoder omdat je TV vb niet omkan met de HDMI-standaard van de V7. Je kan het geluid op stereo zetten of testen met een andere TV. 

Als het een smart tv is kan je in de instellingen of op de support site van het tv merk kijken of er updates zijn.


@HadewychT 

Tot daar dus de ‘gratis’ welliswaar verplichte vervanging van mijn zelf gekochte (en dus volledige eigendom) V4, en dit door een V7. Wegens niet meer ondersteund.

Waarvoor ik nu dus 8 euro/maand huurgeld mag bijbetalen bovenop mijn huidig abonnement, wegens enkel nog te huren.

En daarenboven om het systeem deftig aan de praat te krijgen ook nog een 2,99euro/maand mag bijbetalen voor een wifi booster blijkbaar.

Straks nog eens hetzelfde voor mijn 2e TV box (een V6) waarschijnlijk …

Goed bezig … das ook een manier om inkomsten te genereren natuurlijk.


Nu een jaar verder, zijn er nog altijd geen oplossingen tot de problemen die ik heb. Integendeel, het wordt gewoon alsmaar erger. Dat jullie zoiets zelfs op de markt durven brengen. Het is zelfs zo erg nu al dat ik zelfs geen geluid meer heb…

 

bende prutsers


@Wim Hoorelbeke Het klopt inderdaad dat de decoders niet meer aangkocht kunnen worden. Dit zorgt er wel voor dat decoders eender wanneer omgeruild kunnen worden als er een probleem is met de decoder, los van garantie. 

1 Wifi-Booster is in verschillende packs inbegrepen en moet dan dus niet extra betaald worden. Als het kan in je woning is een lankabel ook altijd een goede, stabiele oplossing om je decoder te verbinden met je modem. 

Als je met je V6 geen problemen hebt, kan je eventueel ook eens testen om beide decoders van plaats te wisselen en zo te zien of het probleem mee verhuisd met de decoder of niet. 

@dkmpbrt Beeld en geluid worden in 1 pakketje doorgestuurd naar je decoder. Gebruik je de originele HDMI-kabel die bij de decoder geleverd was ? Kan je eens testen op een andere HDMI-poort op je TV ?

Je kan het geluid van je decoder zelf aanpassen. 

 


Beste proximus,

Wanneer komt er een update uit om het probleem op te lossen met het geforceerde Surround geluid? De laatste update (die dit probleem bij mij heeft gecreëerd) is al geleden van februari.

Dit geluidsprobleem (synchronisatie audio-video) is hier ook al meermaals aangekaart maar er komt geen enkele reactie op. Iedere dag de decoder resetten word ik grondig beu.


De ondersteuning van de decoder lijkt inderdaad niet echt prioriteit. Als ik de vergelijking maak met de grote concurrent, waar ook zeker niet alles vlekkeloos gaat, zie ik wel op zeer regelmatige basis updates uitrollen om de ervaring te verbeteren. 

Dat we bij Proximus zo lang na release van het toestel nog met zulke cruciale problemen te maken hebben is eigenlijk onaanvaardbaar. Ik overweeg eigenlijk over te stappen naar een abonnement met enkel internet. Tv kijken kan met allerlei apps tegenwoordig die een goede gebruikservaring bieden. 

 


opgemerkt dat er tijdens tv kijken steeds een schokje (knik) in het beeld is ???? decoder staat op 720p en aansluiting met kabel in decoder ( modem reeds enkele keren herstart) dus anders geformuleerd

het beeld loopt niet vloeiend tijdens het tv kijken ( netflix disney+ etc niet van proximuspacks werkt prima )

probleemloos tv kijken zoals voorheen zit er blijkbaar niet meer in ?????


en als je hem op 1080p60 zet


opgemerkt dat er tijdens tv kijken steeds een schokje (knik) in het beeld is ???? decoder staat op 720p en aansluiting met kabel in decoder ( modem reeds enkele keren herstart) dus anders geformuleerd

het beeld loopt niet vloeiend tijdens het tv kijken ( netflix disney+ etc niet van proximuspacks werkt prima )

probleemloos tv kijken zoals voorheen zit er blijkbaar niet meer in ?????

idem hier bij ons de laatste dagen. Hier staat resolutie op 1080.

Ook de audio sync is weer slechter aan het worden.

Deze zomer overgestapt naar Px en over het algemeen heel tevreden, maar dat een ‘basic’ probleem als die audio synchronisatie niet opgelost wordt dat snap ik niet….


is er een mogelijkheid om mijn v5 compact decoder terug te activeren ( ik kan tot 3 decoders laten werken op mijn lijn ?) en dat ik de v7 even in de kast leg tot alle bugs opgelost zijn ??

Serienummer van de TV Box: 166719886

als je het macadres nodig moest hebben kan ik deze ook geven

 

                                                                mvg

 


ik weet niet hoeveel decoders je nu hebt die je gebruikt, als dit er nu al drie waren kun je natuurlijk geen bijkomende decoder aansluiten (zie dan onder NB: wat je moet doen) maar als dat er twee waren kun je gewoon je v5 terug aansluiten.

Moest het dan toch niet werken dan kan je het volgende ook doen:

 

NB: Deactiveer je oude TV Box

Om je oude TV Box te deactiveren, bel je het gratis nummer 0800 99 696 en volg je de instructies.

Als je niet vanaf je vaste lijn belt, wordt je gevraagd je klantnummer in te voeren. Zorg er dus voor dat je een recente aanrekening of factuur  bij je hebt.

 


hoe moet ik dan mijn v5 decoder heractiveren dan ??? bellen , mailen ???

heb de v5 zelf gedeactiveerd bij ingebruikname nieuwe v7 decoders

graag instructie hoe of wat en heb nu 2 decoders actief 2 x v7 decoders


Wordt hier uitgelegd in deze video hoe je de oude v7 vervangt door een V5-C decoder (enigste verschil is dat nu de v5-compact al ontvangen hebt, anders heb ik u verkeerd begrepen)

Je oude TV Box door een V5 Compact TV Box vervangen - YouTube

Heractiveren va v5 is gewoon hem aansluiten en stappen volgen …..


ik heb de oude v5 compact hier nog liggen en is GEDEACTIVEERD en heb nu 2 ACTIEVE v7 decoders welke nu aangesloten zijn dus 2 lijnen in gebruik nu ( kan tot 3 lijnen gebruiken niet ?)

 

                                                                         mvg

afwachten wat fiber zegt en anders tot mijn grote spijt decoders buiten en tv vlaanderen met mi box !!!!!

en enkel nog fiber van proximus …………………………….


@antwerpfc Ik heb je lijn nagekeken en zie dat de kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder niet optimaal is. Kan je eens testen met een andere rechtstreekse kabel tussen beide toestellen ? 

Heb je dit probleem op je beide V7-decoders ? Indien niet, kan je ze eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuist met de decoder. 

Als je liever terug je V5c aansluit, moet je niets speciaals doen. Je sluit de kabels terug aan en bij het opstarten geef je je lijnnummer terug in. Hierdoor is hij automatisch geactiveerd. Je moet dan wel de V7 terug desactiveren en terugsturen. Anders zal er huurgeld voor 3 deciders aangerekend worden. 

@Dulac Kan je eens testen of je dat ook nog voorhebt als je decoder rechtstreeks verbonden is met je modem ? Ik zie dat er nu wel enkele toestellen tussen zitten (booster en een switch of plc,… ?)


Reageer