Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht​​​​​​​

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


885 reacties

Is ondertussen de nieuwe software voor de V7 reeds uitgerold, wij zitten nog steeds op 3.68.0.

Issues die er nog steeds zijn :

lipsync is off

TV springt regelmatig ‘s nachts op

Minder belangrijk maar zou wel handig geweest zijn : Google Stadia app is niet te installeren.

Komt er eigenlijk geen Pickx app uit voor Google TV?  

Het is inderdaad heel stil omtrent de ondersteuning voor Android-TV/Google-TV want voor Apple-TV is die toch al een tijd uitgekomen?

In het begin van deze topic kun je lezen dat er inderdaad nieuwe software uitgekomen is , maar als dit pilootsoftware is wordt die niet naar iedere klant gepusht.

Reputatie 1
Badge

Is ondertussen de nieuwe software voor de V7 reeds uitgerold, wij zitten nog steeds op 3.68.0.

Issues die er nog steeds zijn :

lipsync is off

TV springt regelmatig ‘s nachts op

Minder belangrijk maar zou wel handig geweest zijn : Google Stadia app is niet te installeren.

Komt er eigenlijk geen Pickx app uit voor Google TV?  

Bij mij is dat ook nog die zelfde. Ik verwacht ook niet snel dat het vlug zal gaan omdat er in die volgende te veel fouten zitten. En ik versta dat niet met dat streamz account. Bij Proximus weet niemand hoe het werkt omdat het niet van hun is. Ook niet moeilijk, want er is in feite niets van hun, buiten een paar aplikaties. Geen enkele zender of app is van hen, maar dat is wel een groot verschil als je naar de klantendienst belt bij Telenet of Orange daar word je geholpen. Hier niet, gisteren heb ik eerst een heer gehad en die gooide gewoon de telefoon neer, en dit is niet de eerste maal dat dat hier gebeurt. Dan had ik een vrouw en die wist daar dan weer niets van. Dus die mensen zijn duidelijk niet op de hoogte van de producten die hier verkocht worden. Het kan zijn dat iemand aan de telefoon geen proximus heeft, maar ik denk dan wel dat ze eerst een paar dagen stage moeten lopen voor ze voor de leuwen gegooid. En ik heb me via de PC ingelogd op streamz  omdat het via tv.niet ging. Maar daar moet je met je email en een wachtwoord inloggen, en via tv met een acht letter code met een-  onderbroken. Ik vraag mij af is dit nu zo moeilijk om op de zelfde wijze te doen bij Proximus? Want via PC kan ik het zien.

Reputatie 1
Badge

Is ondertussen de nieuwe software voor de V7 reeds uitgerold, wij zitten nog steeds op 3.68.0.

Issues die er nog steeds zijn :

lipsync is off

TV springt regelmatig ‘s nachts op

Minder belangrijk maar zou wel handig geweest zijn : Google Stadia app is niet te installeren.

Komt er eigenlijk geen Pickx app uit voor Google TV?  

Bij mij is dat ook nog die zelfde. Ik verwacht ook niet snel dat het vlug zal gaan omdat er in die volgende te veel fouten zitten. En ik versta dat niet met dat streamz account. Bij Proximus weet niemand hoe het werkt omdat het niet van hun is. Ook niet moeilijk, want er is in feite niets van hun, buiten een paar aplikaties. Geen enkele zender of app is van hen, maar dat is wel een groot verschil als je naar de klantendienst belt bij Telenet of Orange daar word je geholpen. Hier niet, gisteren heb ik eerst een heer gehad en die gooide gewoon de telefoon neer, en dit is niet de eerste maal dat dat hier gebeurt. Dan had ik een vrouw en die wist daar dan weer niets van. Dus die mensen zijn duidelijk niet op de hoogte van de producten die hier verkocht worden. Het kan zijn dat iemand aan de telefoon geen proximus heeft, maar ik denk dan wel dat ze eerst een paar dagen stage moeten lopen voor ze voor de leuwen gegooid. En ik heb me via de PC ingelogd op streamz  omdat het via tv.niet ging. Maar daar moet je met je email en een wachtwoord inloggen, en via tv met een acht letter code met een-  onderbroken. Ik vraag mij af is dit nu zo moeilijk om op de zelfde wijze te doen bij Proximus? Want via PC kan ik het zien.

Die app radioline is nu weer beschikbaar bij  Proximus geloof ik ook meer muziek beschikbaar, maar dat moet ik morgen eens bekijken. Ook ga ik eens zien naar IPTV Want daar staan verschillende apps tussen, en dat is misschien veel interessanter dan een los kastje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

is er al meer nieuws rond de ‘klassieke tv-gids’ ? 

Reputatie 7
Badge +5

@mich007 Momenteel is er nog geen nieuws.

De tv gids is veranderd.Kunt nu zelf de nummering veranderen.Juist gedaan en de ‘’favorieten’’verwijderd.Denk dat ge dat nu langs computer moet doen.In ieder geval,bij mij werkt het nu.

Groeten,

 

Dré

Reputatie 2

Ik ben benieuwd of we ooit de lange termijn opnames gaan terugzien?
Het lijkt of daar een grote radio stilte is over ontstaan.

...

Een eerlijk antwoord zou leuk zijn.
Staat dit nog op de to-do list of staat het eerder op de uitfaseren lijst?


Zal mezelf eens quoten om de vraag nu opnieuw te stellen.
We zijn ondertussen toch alweer 2 maand verder en nog steeds grote radio stilte.

Wil een Proximus medewerker na het weekend dat even gaan opsnorren en hier een antwoordje komen geven? Alvast bedankt

 

En hier quote ik mezelf nog eens?
Want, nog steeds geen antwoord.

Dus hier gaan we:
Gaan we ooit nog lange termijn opnames terugzien?
Naar mijn weten is dit een deel van waarvoor ik betaal en zou ik graag ook mijn opnames die daar staan van bij de vorige decoder kunnen terugzien (zijn vermoedelijk toch wel al allemaal vervallen).

Bedankt voor het antwoord :)
 

De tv gids is veranderd.Kunt nu zelf de nummering veranderen.Juist gedaan en de ‘’favorieten’’verwijderd.Denk dat ge dat nu langs computer moet doen.In ieder geval,bij mij werkt het nu.

Groeten,

 

Dré

staat hier aangeduid in het begin van deze topic, namelijk:

Het is nu mogelijk om via de pickx website de zendervolgorde te veranderen 

  • Ga naar  www.pickx.be/zenders :
                (of via http://proximuspickx.be > instellingen > zenders hernummeren)
  • Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  • Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop  aan de rechterkant en over je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  • Druk op Opslaan bovenaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

zie ook De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik heb hierover navraag gedaan bij de verantwoordelijke en hou je op de hoogte zodra ik antwoord heb. 

Hier zijn we, na 9 maand, nog eens. Ondertussen al meerdere updates mogen ontvangen (nu versie 3.80), maar het probleem is nog steeds hetzelfde. De uitleg via de telefonische ondersteuning was dat we enkele updates moesten afwachten en dan ging alles terug werken. Maar na een jaar updates en resetten geraakt het geduld wat op... 

Terugkijken blijft onmogelijk (fout p131), doorspoelen in opnames loopt vast (fout p130), opnames zijn niet allemaal te zien op de v7 (in de app kunnen we meer zien staan, maar zijn enkel te bekijken op de digibox)

 

Reputatie 7
Badge +4

@M@arten Ik heb je modem geüpdated en nog een instelling op de lijn aangepast. Kan je eens bekijken of je deze foutmeldingen nu nog zo vaak krijgt ? 

@M@arten Ik heb je modem geüpdated en nog een instelling op de lijn aangepast. Kan je eens bekijken of je deze foutmeldingen nu nog zo vaak krijgt ? 

Bedankt om er naar te kijken….maar tevergeefs. Terugkijken is nog steeds niet aan de orde. Bij het herstarten van de V7 bleken er ineens de eerste 10 zenders verdwenen te zijn en al de andere stonden in willekeurige volgorde (t.o.v. de volgorde die we gewoon zijn van Proximus) Ik heb de digibox terug naar fabriekinstellingen gezet en alles opnieuw ingesteld. De modem heb ik ook voor alle zekerheid nog eens herstart. De zenders staan nu terug zoals voorheen, maar bij herstarten/terugkijken, kunnen we enkel kijken naar foutmelding P131. 

 

Als je de opname (of tv-replay) even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start (of de aflevering via tv-replay), is het dan opgelost?.

@Martin : net geprobeerd..maar geen geluk. P131 geeft zich niet gewonnen ;-)

Badge +4

Werd de Conductor op de modem al eens uitgeschakeld door Proximus ??? (wie weet of men dan nog fouten zou hebben !!)

Als je prox TV kijkt en opnames bv dan loopt dit niet via de normale Internet weg volgens mij net zoals bij andere decoders, maar daarop heb ik nog nooit een sluitend antwoord op gekregen, spijtig …

oude decoders:

VLAN10 = Internet (bekabeld en wifi via bbox)
VLAN30 = IPTV (voor decoders en ook geen Internet dataverbruik aangerekend ) →  Vraag: is dit ook zo voor de V7 decoders i.v.m. prox-TV en -opnames bekijken?

@M@arten 

Alle opnames krijg ik te zien op decoder als je  op alle opnames klikt met je afstandsbediening en dan op ok duwt.

Alle opnames zijn bij mij ook niet te zien , blijven verborgen bij openen ‘mijn videos’ in menu. Ook worden opnames na 60 dagen niet meer getoond.

Ik heb ook  regelmatig vastlopers/zwart scherm. Heb het gisteren vermeden door niet in één stuk door te spoelen. Dus telkens de knop in te drukken en beetje bij beetje verder te spoelen. 

Hoop dat dit helpt.

Mvg

Artie

 

Ook van belang is van zoveel mogelijk apps af te sluiten vooraleer je nieuwe opent.

@M@arten

Alle opnames krijg ik te zien op decoder als je  op alle opnames klikt met je afstandsbediening en dan op ok duwt.

Alle opnames zijn bij mij ook niet te zien , blijven verborgen bij openen ‘mijn videos’ in menu. Ook worden opnames na 60 dagen niet meer getoond.

Ik heb ook  regelmatig vastlopers/zwart scherm. Heb het gisteren vermeden door niet in één stuk door te spoelen. Dus telkens de knop in te drukken en beetje bij beetje verder te spoelen. 

Hoop dat dit helpt.

Mvg

Artie

 

@Artie 

Het doorspoelen doen we nu ook in stukjes. Die p-fout kunnen we al vermijden. Maar soms ben je wat enthousiast en heb je het alsnog aan je rekker 😂.

@Martin 

Ik heb de installatie al gedaan zonder extra app's te installeren, maar dat brengt geen soelaas. Verder gebruiken we ook zelden andere apps. Ook alle gegevens wissen e.d. van de pickx app heb ik al meermaals geprobeerd.

 

Ik vrees echt dat de oorzaak ergens aan de Proximus lijn moet liggen ook al hebben we de problemen pas gekregen na een update. Hoe kan het anders dat een nieuwe v7 niet zou helpen volgens de telefonische helpdesk... Al had ik dat zelf liever eens geprobeerd/gezien (als it-coördinator heb ik namelijk geleerd om eerst te testen vooralleer uitspraken te doen) 

 

 

Badge +4

Als je prox TV kijkt en opnames bv dan loopt dit niet via de normale Internet weg volgens mij net zoals bij andere decoders, maar daarop heb ik nog nooit een sluitend antwoord op gekregen, spijtig …

oude decoders:

VLAN10 = Internet (bekabeld en wifi via bbox)
VLAN30 = IPTV (voor decoders en ook geen Internet dataverbruik aangerekend ) →  Vraag: is dit ook zo voor de V7 decoders i.v.m. prox-TV en -opnames bekijken?

Mja bij mij werd een 9 tal maanden geleden de conductor eens uitgezet en ik dacht dat ik ook geen p-fouten meer had, omdat er al verschillende keren werd gezegd dat de conductor storing gaf aan de V7

Inderdaad er zouden storende pakketjes op het netwerk komen als de coductor  actief is, daarom dat ik het niet goed begrijp, maar natuurlijk het tv signaal loopt maar gescheiden tot in de bbox en mss is dit de reden? wie zal het zeggen :relaxed:

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat deze decoder zelfs in productie is geraakt. is deze uberhaupt getest? Er zijn zoveel problemen mee…

 

Ik lijst er enkele op:

  • Speel een tijdje muziek af via de Spotify-app op het android gedeelte en druk dan op de “home”-knop om terug TV te zien => Fout bij het afspelen van het kanaal en moet je de decoder resetten vooraleer je terug gewoon TV kan kijken.
  • Pauzeer een TV show, hervat het afspelen en spoel 1 keer door => Hij blijft gewoon periodiek 15 seconden vooruit springen (Geldt hetzelfde voor terugspoelen)
  • Kijk wat Netflix, klik op “home”-knop, gebruik VTM GO om te casten naar je TV => Hij blijft gewoon laden omdat hij volgens mij gewoon geen internet vind… Reset de decoder en het is opgelost

 

Opmerking: hij is ook gewoon aangesloten via een UTP kabel met de BBOX

Deze problemen zijn er op de dag van vandaag nog allemaal

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als je eerst iedere keer een app afsluit vooraleer naar de volgende te gaan heb je dat dan ook voor ?

 

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als je eerst iedere keer een app afsluit vooraleer naar de volgende te gaan heb je dat dan ook voor ?

 

Hoe bedoel je? En hoe sluit je een app expliciet af?

Reageer