Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


870 reacties

 @danny195 

Dat zal gewoon van de resultaten (feedback) afhangen dat is voor alle decoder types zo  bij softw updates die worden in waves uitgedeeld dus dit is geen vaste datum voor iedereen.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  is wel een goed teken dat ze er met bezig zijn.:grinning:

 

Daar twijfel ik geen second aan maar de oplossingen zijn niet altijd even simpel als de meeste mensen wel denken, en vergelijken bv. dan met anderen providers, maar dat wil niet veel zeggen of die andere providers moet met een zelfde infrastructuur en technologie werken….!

En nee voor diegenen die weer gaan hieruit concluderen dat ik Proximus wil verdedigen, ik zit met even veel ongeduld af te wachten en vraag niet liever tot alles zal probleemloos ronddraaien.

Zijn er mensen die het volgende probleem ook hebben:

Ik ben in het bezit van een home cinema receiver (Yamaha RX-v6a). De V7 decoder is hierop aangesloten via HDMI in, De TV uiteindelijk via de HDMI uit van de receiver.

Gezien de receiver, logischerwijs, ook gebruikt wordt om radio, netstreams etc etc af te spelen staat deze niet altijd op de HDMI van de decoder geselecteerd. Dit zorgt er voor dat de decoder keer op keer crashed of zich in een beeldformaat zet dat door niets meer ondersteund wordt, ook al staat de decoder reeds vast ingesteld op een vast beeldformaat.

Dit gebeurd enkel als de decoder voor langere tijd niet geselecteerd staat, daarom ook al de screensaver etc uitgezet. Nog iets wat opvalt, stel je bent een opname aan het bekijken en selecteerd per ongeluk een andere HDMI ingang (omdat je je van knop vergist, input ipv van volume), dan stopt het afspelen volledig net alsof je op de stopknop van de decoder geduwd zou hebben (heel tof bij uitgesteld kijken of replay waar je dan niet kan verderspoelen!)

Mijn vermoeden is dat, wanneer de decoder niet geselecteerd staat, de HDMI input voor de decoder “los” hangt en de decoder zich ergens in een fout stand zet. De enige manier om terug TV te kunnen kijken is door de decoder her op te starten, wat dan ook x maal per dag dient te gebeuren.

Bijkomstig zijn dan de aanhoudende P011 fouten bij het afspelen van opnames.

dit probleem werd nog gemeld, als je kunt decoder HDMI > TV HDMI > via HDMI ARC audio naar  Home cinema

FYI: wat ook van belang is bij een V7 van een vorige actie eerst af te sluiten vooraleer een nieuwe te kiezen dit vermijdt foutmeldingen. 

V7 diepe slaap brengt ook problemen mee tenzij de laatste softw dit zou oplossen ?

Jammer genoeg is mijn TV te oud en ondersteund geen ARC. Het zal dan jammer genoeg wachten worden tot of een fix vanuit Proximus of het begeven van de huidige TV.

TV via ARC aansluiten geeft dan nog bijkomstig het probleem dat ik , elke keer ik iets van mijn receiver wil gebruiken, de TV naar een andere bron dien over te schakelen (= extra afstandsbediening) + het missen van het onscreen menu van de receiver. Niet echt ideaal dus, de TV blijft bij mij puur een weergave-iets, of dit nu een echte TV is, een monitor of een projector.

correctie : diepe slaap zou opgelost zijn →

Deep standby werkt nu goed 

Vandaag de nieuwe decoder gekregen, werkt tot nu toe prima.

Ik ervaar enkel een probleem met de afstandsbediening configureren met mijn TV. Ik heb een Xiaomi Mi TV 4S (de TV dus, niet de Android box) en het merk is niet ondersteund, ook bij de merkselectie staat Xiaomi er niet tussen.

 

Bestaat hier een workaround voor of kan Xiaomi toegevoegd worden aan de lijst van merken?

Reputatie 7
Badge +4

(1) Bedien je surround met de Proximus TV afstandsbediening - YouTube

 

 

Helaas werkt dit ook niet.

 

Vermoedelijk omdat de afstandsbediening van de Xiaomi een Bluetooth afstandsbediening is en dus geen IR signalen naar de remote van Proximus kan sturen? 

die v7 afstandsbediening werkt toch ook met  bluetooth , nee?

die v7 afstandsbediening werkt toch ook met  bluetooth , nee?

Klopt, maar het lijkt mij dat het systeem dat HadewychT hierboven aanhaalde werkt met IR aangezien het functies kan overnemen van reguliere afstandsbedieningen.

 

Om de decoder te bedienen gebruikt de afstandsbediening volgens mij Bluetooth, om functies te leren van andere afstandsbedieningen volgens mij IR. 

zou kunnen of moet je mss eerst dit doen ?

 

zou kunnen of moet je mss eerst dit doen ?

 

 

Dat is volgens mij om de Proximus afstandsbediening te verbinden met de decoder? Dat werkt overigens prima, nu zou ik enkel nog graag met de Proximus afstandsbediening het volume van mijn Xiaomi TV willen wijzigen en deze in/uitschakelen.

 

Wanneer ik naar de afstandsbediening instellingen van mijn Xiaomi TV ga en probeer te koppelen met de Proximus afstandsbediening dan lukt dat wel, al kan ik dan nog steeds maar enkele knoppen gebruiken, zoals links, rechts, boven, onder, oke en terug. Volume en bijvoorbeeld uitschakelen werkt dan nog steeds niet. Bovendien kan ik dan met de Proximus afstandsbediening ook niet meer de Decoder besturen aangezien die afstandsbediening dan al een bluetoothverbinding heeft met de Xiaomi TV. 

 

Als ik het probeer zoals Proximus het hier uitlegt:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=72&v=6TUcmuonbFM&feature=emb_title

dan krijg ik de melding: merk niet ondersteund. In de volgende pagina kan ik dan zelf een merk selecteren, maar daar staat Xiaomi niet tussen.

Reputatie 3
Badge

Heeft er iemand weet wanneer de klanten de laatste update zouden krijgen?

En wie dat de update al heeft. Wat is er veranderd en is het een verbetering?

 

Een nieuwsgierige klant ;-)

Reputatie 3
Badge

Hier inderdaad sinds deze nacht nieuwe software(3.64.1) / app versie(4.64.4). Android 9 - beveiligingspatch 5 oktober 2020. Zenders hernummeren/info opnames/support bij tabblad instellingen is mij het eerste opgevallen.

Mvg

Artie 

En kan je ons even laten weten wat er allemaal is veranderd en of de hernummering echt werkt en hoe eventueel? 

 

Spijtig genoeg komt er geen lijst uit met aanpassingen  sinds de vorige software of appversie.

In verband met de hernummering niet zo onder de indruk. Ik heb enkel kunnen kiezen uit de standaard nederlandse volgorde van de zenders.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/lijst-van-tv-zenders/pickx-zenderlijst-op-decoder-tv-box-app-web.html

Het instellen van de favorieten heb ik niet meer kunnen doen. Ik kan  wel favorieten maken maar als je dan naar lijst favorieten gaat staan er steeds zenders bij die  geen favoriet gemaakt zijn waardoor je hier ook vasthangt aan de standaard volgorde.

Verder start de decoder  beetje sneller uit standby. Toch nog even bekijken dus. ( ik ben  geen testpersoon  en krijg updates random binnen..)

Mvg

Artie

je moet geen testpersoon zijn om laatste updates te krijgen de eerste die dit krijgen zijn geen testpersonen want die nieuwe software wordt in waves uitgevoerd uit veiligheid .

Reputatie 3
Badge

@artie hmm zoals ik het lees is het eigenlijk nog erger geworden? 

Ik snap niet zo goed waarom die zendervolgorde 'niet' kan verandert en opgeslagen worden. Het is nu geen ramp maar toch n beetje ergerlijk. Er moet telkens teveel gesleuteld worden aan een nieuw product wat niet echt leuk is voor de klant. De klant is in dit geval de 'testfase'.

Mvg

Artie 

In feite ben je bij iedere update in ‘testfase’ :relaxed:

een beetje het zelfde geval bij windows updates, maar daar kan ik die voor een tijd uitstellen wat ik ook altijd doe, wat kan een voordeel zijn als er bug ingeslopen is!

Hallo allemaal,
Iemand op het forum vroeg hier hoeveel HD decoders men kon aansluiten op 1 lijn, dat zijn er dus 3. Verder heb ik ook gelezen dat, UHD/4K is momenteel gelimiteerd tot 1 stream.
Betekent dit dat er op 1 lijn maar 1 UHD V7 decoder kan aangesloten worden? Of wat bedoelen ze hier met gelimiteerd tot 1 stream?
Of kunnen we op 1 lijn ook gewoon 3 V7 decoders aansluiten, zoals bij de HD V5 decoders?
Timm1983

als je pas een v7 decoder krijgt indien je lijnsnelheid groter is dan 30 Mbps dan zullen er zeker een hele boel lijnen niet voldoen om  3 V7 decoders aan te sluiten, dus zouden ze terugvallen op HD. De V7 gebruikt een app voor TV vandaar dat je dit probleem niet hebt bij V5 decoders waar je voor ± maar 19 Mbps nodig hebt als de 3 decoders/TV’s opstaan

TIP:  Proximus  zou beter hun site aanpassen zodat op de pagina waar je uw TV mogelijkheden kunt checken dit aangegeven wordt

Dus eigenlijk komt bij kijkers met 3 TV’s om 3 decoders aan te sluiten de V7 decoders minder goed van pas omdat er maar 1 kan aangesloten worden.
De tv zenders kunnen op een V7 decoder dan enkel bekeken worden via de pickx app?
Eigenlijk werk ik niet met de pickx app, ik ben nu toch bijna 100% altijd thuis.
Dus er verschijnt niet direct een zender op het scherm bij het opstarten van de V7 decoder?
Ik vraag me af mochten ooit de V5c decoders niet meer ondersteund worden, hoe het dan zal verder moeten hier om op 3 tv’s te kunnen kijken?
Timm1983

Voor zij die op korte afstand zitten op VDSL lijn en voor fiberlijnen zal dat geen probleem mogen geven met 3 V7 DEC’s

Reageer