Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

865 reacties

Reputatie 2
Badge

Mmmm… sinds onze overstap van telenet hebben we toch nogal wat problemen  gehad met die decoder (V7)… Daarvoor jaren bij telenet steeds probleemloos tv kunnen kijken. Maar die decoder van telenet was natuurlijk niet zo gesofisticeerd als deze V7...

Reputatie 7
Badge +5

@haxelmans @Martin Op de V7 decoder kijk je via de Pickx app tv. Deze staat standaard al geïnstalleerd op de decoder.

Reputatie 1

@haxelmans @Martin Op de V7 decoder kijk je via de Pickx app tv. Deze staat standaard al geïnstalleerd op de decoder.

Dat klopt, maar die moet de BBOX kunnen zien. De standaard app niet. Die gebruikt internet.
Voor mensen zoals ik die een eigen router gebruiken is dat lastig. Of wel moet je 2 kabels trekken. 1 voor internet en 1  voor TV. Of zoals ik met VLAN’s werken. Dan vraag ik me af … waarom? 

Maar dat heeft toch niks met VLAN’s te maken denk ik toch, gewoon op welke manier de decoder gedetecteerd wordt achter de bbox of niet, of zie ik het verkeerd?

andere router dan de bboxen staan niet in de lijst van routers dus andere router kunnen dus niet in full routed mode (aan LAN kant van de router = geen VLAN’s) werken 

Reputatie 1

Maar dat heeft toch niks met VLAN’s te maken denk ik toch, gewoon op welke manier de decoder gedetecteerd wordt achter de bbox of niet, of zie ik het verkeerd?

andere router dan de bboxen staan niet in de lijst van routers dus andere router kunnen dus niet in full routed mode (aan LAN kant van de router = geen VLAN’s) werken 

Martin, 
een andere router maakt zelf de pppoe verbinding. BBOX dient dan alleen als modem. 
Je zit dan ook in een andere IP range dan de BBOX.
De moment je daar de decoder op aansluit dan “ziet” die de BBOX niet en dan werkt TV niet.
Als je een oplossing weet dan hoor ik ze graag. Ik heb alle forums al bekeken en gelezen en niemand heeft daar de oplossing voor. 
Vandaar dat ik met 2 switchen werk. Internet loopt dan naar m’n router en TV loopt dan recht naar de BBOX. Dit allemaal doormiddel van VLAN. 

zelfs zonder je router een eigen pppoe te laten opstarten, dus router achter bbox ga je inderdaad ook de zelfde problemen ondervinden, de oplossing ken ik niet,  anders moet je eens op → Userbase gaan kijken want daar is al veel over gesproken geweest en zitten er ook wel enkele leden die meer dan alleen maar de klepel weten hangen :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

Mijn probleem raakt niet opgelost. Alles al geprobeerd (zelfs remote gereset en bluetooth uitgeschakeld). Probleem wordt zelfs erger… Als de tv nog maar gewoon aan staat loopt die na een tijdje vast (foutcodes 135 en 134) waardoor ook mijn modem tilt slaat en het internet helemaal plat ligt tot de modem (bbox3) weer is opgestart…  Daarnet nog via coolbue een utp cat 6 gekocht van 10 meter. Ga daarmee als ultieme test eens rechtstreeks een kabelverbinding maken tussen de decoder en de bbox3. Nu gaat dat via een powerline. Ik hoop dat het daar aan ligt, want anders weet ik het niet meer hoor… (terug naar telenet denk ik...)

Beste

Ik heb hetzelfde probleem. Ook ik heb foutcode 134. Vandaag ook een kabel gekocht. Helaas....lost niks op. Volgens proximus zou P134, liggen aan niet genoeg sterkte. 

Reputatie 2
Badge

Ik kan via de pickx app op mijn telefoon wel gewoon casten naar de tv. Komt op hetzelfde neer. Ik zou de decoder dus in de vuilnisbak kunnen zwieren... Maar dat kan niet de bedoeling zijn... Zal morgen eens testen als ik die kabel heb....

Bij mij werkt de kabel niet, helaas. Heb al verschillende uitleggen gehoord de afgelopen 2 dagen. Maar tss geeneen zat de oplossing. 

Er zijn er zowel die met een bekabelde verbinding van de v7 met de bbox problemen ondervinden en die deze foutcodes krijgen en er zijn er ook die deze foutcodes niet krijgen of maar sporadisch, dus blijkbaar niet zo simpel om uit te leggen waar het probleem juist zit !!

Hopelijk weet Prox waar het schoentje juist wringt!

Reputatie 2
Badge

Net even gecheckt bij de buren. Die hebben een week of 3 geleden de overstap gemaakt van telenet naar proximus, en die hebben ook niks dan problemen. Wel opvallend dat onze problemen begonnen zijn met hun aansluiting. Kan het zijn dat er ergens in de straat bij een verdeelpunt een probleem zit?

ik heb al inderdaad , om de reden die ik hier juist in mijn bericht hierboven geschreven heb, liggen denken aan de weg die afgelegd wordt over hun netwerk dus van de routers en servers!!!

Hier ook steevast problemen met code P134 sinds een dag of drie. Ligt dat aan de update van de firmware? Geen problemen op de decoder die rechtstreeks aan de modem hangt in het salon, enkel probleem op de decoder die aan een Wifi Booster hangt op de slaapkamer. Vroeger vaak een een rood lampje op de booster (Link), wat wees op slechte ontvangst ondanks beperkte afstand (minder dan 10 meter en geen muren onderweg). Dat lampje is nu niet meer rood, maar wel dus die vervelende P134. Vijf minuutjes heen en weer zappen lost het probleem vaak op, maar heel enerverend natuurlijk...

dit zou je direct zeker kunnen weten moest je de v7 decoders salon en slaapkamer eens omwisselen 

Reputatie 7
Badge +4

@PeterBreendonk Er zijn nog kinderziektes met de V7, maar niet zoveel verbrekingen en uitvallen van internet zoals u beschrijft.

Ik vind niet onmiddellijk een recente aansluiting terug die invloed heeft op uw lijn, maar zie wel dat er sinds enige tijd veel verbrekingen zijn. Ik zie dat u dit weekend gebeld heeft en dat er een nieuwe modem opgestuurd wordt. Als dit geen verbetering brengt, zullen we iemand ter plaatse sturen die dan oa kan nakijken of er eventueel invloed is van de lijn van de buren. 

@ElsL Ik zie dat je lijn verhoogd is van snelheid ondertussen. Voordien zat ze eigenlijk op een te lage snelheid voor een V7. Ondervind je nog steeds hinder sinds dit weekend ? 

@RafVH Op uw lijn zie ik toch ook wel wat fouten die voor problemen kunnen zorgen. Ik zal hiervoor een technieker ter plaatse sturen op donderdag 14/1 tussen 8 en 12.30. Als dit niet past kan u dit aanpassen op je MyProximus of via 080022700. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Dag, Klopt allemaal. Ik krijg in de loop van de dag een nieuwe modem. MAAR, ik denk (hoop...) dat ik het probleem heb gevonden… Heb daarnet de kabels van mijn bbox3 naar de decoder (via powerline) vervangen door een rechtstreekse kabel van de bbox3 naar de decoder (dus niet langs de powerline). Kabel is 10 meter lang (kan die wel wegmoffelen zodat die min of meer onzichtbaar is) en van het type STP Cat6. Nadat ik die had aangesloten viel al meteen op dat bij het veranderen van zender, ik onmiddellijk synchroon beeld had. Daarvoor (met de powerline en de oude kabels cat5e), zat er altijd vertraging op en liepen beeld en geluid lange tijd niet synchroon. Vaak was dat de voorbode van een automatische reset van de bbox3 (en van veel protest van de kinderen thuis die weer eens zonder wifi vielen tijdens hun videoles...). Sinds de cat6, heb ik voorlopig geen problemen meer (nog de avond afwachten, want vooral ‘s avonds begon de bbox3 te flippen). Heeft dit dan te maken met het feit dat er via de V7-decoder te veel data wordt verstuurd voor een cat5? En dat enkel een cat6 genoeg bandbreedte heeft om die data te laten passeren? Als dat zo is, dan is er niks mis met mijn huidige bbox3??

Reputatie 7
Badge +4

@PeterBreendonk De V7 heeft wel een minimumsnelheid van 30Mbps nodig. Uw modem haalt die snelheid makkelijk (85Mbps), het probleem kan dan eventueel ook bij de PLC’s liggen ipv bij de kabel. Je kan even uittesten zo, evt met de PLC en een andere kabel om alles uit te sluiten. Als het zo werkt mag je de modem terug sturen, maar test eerst voldoende uit voordat je dat doet :wink:

Reputatie 2
Badge

@HadewychT  Wat bedoel je met PLC’s? (mijn kennis is maar beperkt hé… :grinning: ). Voorlopig werkt alles hier goed (met de cat6-kabel die rechtstreeks van de bbox3 naar de decoder gaat...). 

Reputatie 7
Badge +4

@PeterBreendonk Sorry, daar bedoelde ik je powerline mee. Is beroepsmisvorming om het af te korten :smirk:

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Wel, ik had al gedacht om eens het volgende te testen: korte CAT6 van de bbox3 naar de powerline en dan van de powerline in het stopcontact naast de tv een eveneens korte CAT6 naar de decoder… Om te testen of de powerline het probleem zou kunnen zijn… Maar dan  moet ik eerst nog effe twee korte cat6-kabels bestellen...

De powerlines zullen wel de reden zijn. Maar niets houdt je tegen om testen te doen natuurlijk.

Ik heb sinds vorige week ook Proximus geïnstalleerd met deze nieuwe decoder, nu snap ik dat er wat foutjes kunnen in zitten, maar als het zo problematisch is, is het misschien beter om deze eerst beperkt te testen alvorens deze bij iedereen te installeren!

Ik heb als de decoder een tijdje in standby heeft gestaan steeds de melding A001 dat er zogezegd geen ethernet connectie zou zijn, terwijl dat wel zo is. Heb al andere kabels geprobeerd, maar daar ligt het niet aan.

Het lampje van de RJ45 op de modem van Proximus gaat heel even aan, en weer uit, en zo gaat dit de hele tijd door. Dit gebeurd ook als ik de decoder in mijn (Unifi) switch inplug, ook met andere kabels, dus is echt de decoder zelf, niet de kabels, of modems.

Pas als ik de decoder zijn adapter uit het stopcontact haal voor een paar minuten, lukt het uiteindelijk om het ding gestart te krijgen, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn??

@HadewychT Dank voor de test en de afspraak. Hopelijk vindt de technieker een oplossing...

Ik heb de V7 decoder intussen een tweetal weken en ben er toch echt tevreden over. Doet alle functies zonder enig probleem. Het toestel is aangesloten via UTP (met switch tussen decoder en modem) en werkt perfect met een 5.1 receiver. Lipsync lijkt mij zelfs beter te zijn dan met mijn vorige V6 decoder. 

 

Enkel het feit dat geen enkele externe harde schijf herkend wordt stoort mij wel (zie eerdere post), gezien ik de Android box als mediacenter wou gebruiken in combinatie met de Kodi app. Intussen al met 4 harde schijven geprobeerd, en telkens de melding dat “de schijf beschadigd is”, terwijl ik deze al op fouten gecontroleerd heb op een Windows PC. De USB poort werkt alleszins wel, want ik kan perfect bv. een muis aansluiten. Alle externe HDD werden als NTFS geformateerd. 

 

Kan dit door een Proximus medewerker bevestigd worden dat dit by design is, en dat dit eventueel in de nabije toekomst wel ondersteund zou worden? 

Reageer