Skip to main content

V7 decoder vervangen wegens hetzelfde probleem: beeld en geluid lopen niet synchroon. Hoe langer de TV speelt hoe meer het geluid achter komt.

Decoder is rechtstreeks bekabeld met de modem, maar probleem blijft bestaan.

Alle andere mogelijke oplossingen ook al geprobeerd. Gereset, updates gepushed, alles gewist,.…

Sinds fiber met V7 niks anders dan problemen, met vorige decoders nooit problemen gehad met geluid

Heb je een versterker of soundbar voor het geluid? Welk merk van TV heb je?

Raf85

Philips smart TV. Geen soundbar of versterker. 

Momenteel opgelost door resolutie in 1080p25 te zetten. Is toch al één dag in orde zonder resetten. Fingers crossed. 

@gruwez 

Ter info: Bij sommigen is het zelf ook opgelost door vast op 3840 x 2160 te zetten

Heb ook een Philips en lipsync blijft tot nu toe goed op automatisch !

Achja die Philips TV’s altijd, sorry maar ik heb er zo slechte ervaringen mee. Afblijven in de toekomst!

Voor het ogenblik toch nog geen slechte ervaring met mijn Philips maar er zijn er nog die hier gemeld hebben dat hun lipsync vroeger in orde was en dan ineens niet meer,!
Dus mogelijks valt het bij mij later ook nog voor, dan zal ik ook eens proberen met vaste instellingen van de resolutie, alhoewel er nog met philips TV’s geprobeerd hebben en het dan ook nog niet lukte. De lipsync blijft ook goed bij surround en ook als ik die uitzet.

Het is wel niet alleen met Philips TV’s dat er lipsync problemen gemeld worden.

Ik vraag mij af hoe het bij TN zit met lipsync, zijn er daar dan ook veel problemen ivm lipsync met Philips TV’s of andere merken, iemand die daar iets meer over weet?

Bij TN weet ik het niet eerlijk gezegd, maar met merken zoals Philips, Medion en Samsung zie ik vaker problemen als bij andere merken. Bij Philips heel vaak HDMI handshake problemen. Je kan eventueel eens zien of er geen update is voor je tv indien deze op internet verbonden is, desnoods moet je online zoeken of er geen recentere firmware versie bestaat voor je tv en die dan flashen d.m.v. een usb stick.

Toch weer opnieuw vertraging 😕

Toch weer opnieuw vertraging 😕

heeft je TV de laatste update zoals ook al aangegeven werd door Raf hierboven.

@gruwez 

de software op de twee decoders is de meest recente.

kan je via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen.

is het beeld en geluid nu synchroom?

Geert

Reageer