Vraag

V7 decoder een hoop miserie

  • 16 November 2020
  • 43 reacties
  • 2391 Bekeken

Sinds enkele maanden ben ik de eigenaar van de Android-V7 decoder.

Omdat ik bij All Stars ook Disney te zien kreeg, moest ik hiervoor mijn decoder vervangen door een V7 decoder.

Hieronder een opsomming van ergernissen:

  1. Opnames: 
    1. Opnames lang bewaren gaat totaal niet meer:  Dus een ganse seizoen van een serie opnemen : vergeet het. max 60 dagen, dus 12 aflevering kom je aan 84 dagen. Onbegrijpelijk dat een basis functie als opnames bewaren niet meer gaat.  Hierdoor zijn al meerdere opnames verloren gegaan.
    2. Opnames die via de vorige decoder langer bewaard zijn, zijn niet meer zichtbaar.
    3. Geen visuele indicatie meer van welke opname je al / niet hebt bekeken
    4. Stop je met kijken om later verder te gaan: je kan niet verder kijken,  nee terug vanaf begin starten.
    5. Meerdere opnames verwijderen: gaat niet
    6. Opnames voorkeuren instellen gaat niet: bv  : opnemen van enkele laatste seizoen of ganse serie, of kies enkel de nieuwe (niet de herhalingen). Niks mogelijkheid, alles wordt opgenomen.
  2. Verder/doorspoelen: 
    1. Bij V7 tov V6 een nog grotere ramp
      1. Waarom per 30 seconden
      2. of zeer snel met een mini schermpje.  Onmogelijk om te spoelen naar moment dat je wenst, altijd ben je minuten te ver, terug spoelen, opnieuw verder spoelen. FUCK!
  3. Algemeen
    1. waarom kan je dat beginscherm niet uitschakelen en direct TV beginnen te kijken?
    2. waarom als je op menu: ‘live TV’ klikt je terug een ander menu krijgt.
  4. bugs
    1. P130
    2. P131
    3. onmogelijk om af te spelen
    4. 10-keer heropstarten: 
    5. beeld maar geen geluid
    6. heb je spotify of YouTube gebruikt, gegarandeerd loopt decoder nadien paar keren vast.

 

Nu krijg ik vandaag via telefoon van de operator te horen dat hiervoor gewoon geen oplossing gaat komen! Schandelijk!!

Dit is toch beschamend om dit klanten aan te bieden!  De basisfuncties van TV kijken, opnemen, doorspelen werken niet. Hier moet een oplossing voor komen, dit kan echt niet zo een slechte kwaliteit.

 

Ik hoop dat proximus zich toch nog gaat bedenken en het woord “klantenservice”, ver onder het stof verstopt, terug gaat zoeken!

 


43 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Martin De V5(C) zal op termijn ook via dat platform werken. Het kan inderdaad dat er dan ook gebruik zal gemaakt worden van de pickx app. Dit zou ik moeten navragen om zeker te zijn, maar het zal dan sowieso gecommuniceerd worden naar de gebruikers van de V5 (C)

@HadewychT. Vraagje, welke decoder gebruikt KPN in Nederland. Die hebben toch ook de koperdraad en fiber. Hebben die ook een type als de V7 ? En heeft KPN ook grote problemen met de decoders 😷🤔

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Ik heb het voor je nagevraagd. De activatie van het streamingplatform staat los van de layout en firmware versie.

bedankt @HadewychT voor je moeite .

@HadewychT hier ook zelfde gekende problemen en sinds enkele weken meer en meer problemen met beeld. Zie hieronder. En heel vaak is het beeld over "gesatureerd"(overdreven contrast en felle rode kleuren.). Enkel herstarten lost het probleem tijdelijk op. Al verschillende resets uitgevoerd, hdmi-kabel vervangen maar niets helpt. Is een nieuw toestel een mogelijke oplossing? 

 

Badge +4

Normaal is het de bedoeling dat je Hdmi kabel gebruikt die mee geleverd is in de doos van de V7.

Wij gebruiken de hdmi-kabel die meegeleverd is en hebben evenveel problemen. Hebben kabels gewisseld om te zien of er een verschil zou zijn maar tevergeefs. 

is uw v7 direct verbonden aan de bbox over utp netwerkkabel, indien niet en als je de mogelijkheid hebt om met een tijdelijke lange netwerkkabel deze te verbinden met de bbox dan zou het al duidelijker worden of het eventueel iets te maken heeft met de tussenliggende draadloze verbinding.

Heb je de bbox ook al eens gereset = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

We hebben ondertussen alles hierboven vermeld toegepast en uitgeprobeerd maar niets hiervan helpt. We blijven helaas de zelfde problemen hebben. 

Ik heb sinds vandaag een Android TV-box V7 ter vervanging van mijn tv box V5 omdat deze niet meer werkte. Nu alles geïnstalleerd blijkt dat ik alles wat langer bewaard staat op de V5 dat deze niet meer zichtbaar zijn op de V7. Echt degoutant, ik neem graag dingen op die ik achteraf rustig kan herbekijken maar nu ben ik al mijn lang bewaarde programma’s kwijt. Ik ben aan ‘t overwegen om weg te gaan bij Proximus als ze hier niets aan gaan doen

De V5 met harde schijf? De opgenomen programma’s staan op de interne harde schijf van de V5 en zijn dus niet meer te bekijken op de V7.
Op de V7 is de maximale houdbaarheid van een opname 60 dagen.

zolang Prox de  nog resterende problemen niet kan oplossen zullen ze niet vlug de klanten verplichten  om een V7 in huis te nemen en zal de V5 compact wel zolang gecommercialiseerd worden!

Ondertussen helaas realiteit, ze verplichten het nu! Mijn v6 is gestopt met werken en v7 was al onderweg nadat ik enkele dagen eerder een droge brief had gekregen dat v6 decoders vervangen worden. Tijd om PX TV te verlaten als ze hier geen oplossing voor bieden binnen enkele weken.

We zijn ondertussen ook 3 jaar verder, maar is het dan niet meer mogelijk om een V5C te vragen als je problemen hebt met de de V7.
Ik moet nu wel zeggen dat ik tot nu toe geen problemen ondervind met de v7.
En ik heb ook de indruk dat op het forum de klachten omtrent de V7 veel verminderd zijn als ik dat vergelijk met enkele jaren geleden.

Badge +4

Mijn moeder ( 83 jaar ) heeft ook last met 2 tv’s en decoders 1 v5c en één v7 met zwak tot geen signaal, ikzelf ken er te weinig van om haar te helpen, maar blijkbaar heeft ze er bijna dagelijks last van!

is er nog Happy house aan te vragen ???? of zou er eens een technieker kunnen langs gaan bij mijn moeder ?

Ik heb enkele gegevens in mijn forum profiel geplaatst in het ticket privé en haar opbellen voor een afspraak bij haar thuis.

Mvg,

@RedsFan 

eventueel eens naar het nummer van happyhouse bellen 0800 22 520

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan Ik zie dat haar modem al bijna 9 jaar oud is. Ik zie geen andere oorzaken voor problemen met haar tv van hieruit. Zou je haar kunnen helpen een nieuwe te installeren als ik er een nieuwe opstuur ? Als dat niet lukt, kunnen we een afspraak met een technieker boeken. 

Laat hier maar weten of we er 1 mogen opsturen. 

Badge +4

Dag @HadewychT , een modem installeren/ aansluiten is geen probleem voor mij. Je mag gerust een modem opsturen naar  haar adres dan kijk ik ervoor :)

Ps: wat te doen met oude bbox ?

Bedankt !

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan De nieuwe modem zal maandag thuis geleverd worden. 

Badge +4

Oké alvast bedankt!

Reageer