Vraag

V5 compact vervangen door V6/V7 ?



Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@AntonellaDHeel tevreden met de V7 decoders. De grafische interface is prachtig, en alles gaat nu super snel.

1 groot probleem, waarover ik een andere thread heb gevonden. Het geluid is enorm stil. Met de V5c was tv volume tussen 15-20 meer dan voldoende. Nu moet ik minstens naar 50-60 gaan om comfortabel een programma te volgen. De tip van de andere thread om het Android volume te verhogen via sub/vol+ heb ik geprobeerd, maar dat stond al op max.

Bijkomend, als mijn tv volume dan op 60 of hoger staat, en ik schakel naar een andere input, bv Apple TV, Youtube, … knalt het volume mijn trommelvliezen kapot

Ik kan dit alleen maar beamen !!!

Reputatie 2

Bizar dat in 2021 waar we waterdruppels op Mars kunnen vinden, in tijden van 8K, 5G en glasvezel, geen decoder kunnen krijgen waar het geluid normaal is. 2 hoofdpunten van tv en decoder, beeld en geluid … zit wel vol functies om met de stem google te bedienen, apps te installeren, maar de basis is niet ok, slechter dan een toestel van 10 jaar geleden, lang leve de analoge kabeltjes en scart stekkers (en ik ben een technologie freak met een huis vol domotica)

Is niet nieuw toen de V5C uit kwam was dit volume ook veel zwakker, en wat telt is dat het tenslotte op den duur opgelost werd en dat hopelijk binnenkort voor de V7 ook.

Reputatie 2

de klachten over het geluid in de andere thread dateren al van een jaar geleden, dus ‘op den duur’ of ‘binnenkort’ is wel heel relatief voor de hoofdfunctie van een toestel

 

niet alleen die klacht over geluid, er zijn nogandere punten die moeten opgelost worden, daarom werk ik nu voorlopig met de V5c verder tot de V7 er beter aan toe is, maar uiteraard doet iedereen daar zijn goesting mee en zijn er ook die met deze mankementen kunnen leven.

Reputatie 5
Badge +3

niet alleen die klacht over geluid, er zijn nogandere punten die moeten opgelost worden, daarom werk ik nu voorlopig met de V5c verder tot de V7 er beter aan toe is, maar uiteraard doet iedereen daar zijn goesting mee en zijn er ook die met deze mankementen kunnen leven.

Martin, ik zit op dezelfde golflengte als u, zolang die bugs in de V7 niet opgelost worden komt deze niet in mijn huis.

groetjes,

Janick

 

Reputatie 2

paar dagen in gebruik en nog geen enkele bug tegengekomen … de V5c gaf bij mij meer bugs, artefacts in het beeld, blokjes, vastlopen, foutmeldingen… niet constant maar meer dan wenselijk … deze werkt tot hiertoe perfect, buiten het geluidsprobleem … dat is voor mij geen bug maar een designfout … niet enkel de V7 heeft er last van, op buitenlandse forums zoals in Nederland net hetzelfde probleem … zullen wel allemaal dezelfde bakken zijn uit dezelfde fabriek met een ander logo en sticker op

Ik  kan hieruit alleen maar weer concluderen, wat ik trouwens al zo vele jaren kon concluderen, uit al de meldingen van problemen, dat je totaal geen rechte lijn kunt trekken en zeker nooit kunt besluiten dat als iemand een probleem heeft met een bepaalde decoder of bbox dat dit totaal anders kan zijn dan bij iemand anders, niettegenstaande het zelfs over de zelfde apparatuur gaat. 
Net zoals hetgeen je aanhaalt met de v5C, ik heb nog nooit een stabielere decoder gehad dan deze. 
Net zoals de meldingen i.v.m. de V7, er zijn er die het zelf zo beu geraken dat ze de v7 omruilen voor een V5C  en er zijn er die maar af en toe een  probleem vaststellen en er zeker kunnen mee leven, tenslotte dan zijn er die geen problemen ondervinden net zoals u, en ik hoop ook dat je niet moet een klein beetje van gedacht veranderden in de toekomst, gezien je deze decoder nog niet lang in gebruik hebt, maar laten we positief blijven en hopen dat er in toekomst minder en minder klachten komen omtrent deze decoder.

Reputatie 2

volledig mee akkoord, elk geval is apart, en bugs en issues hangen ook af van andere factoren (andere hardware en omstandigheden die bij iedereen anders zijn), daarom is troubleshooting zo lastig

maar het zwakke geluid is geen bug, dat is bij iedereen hetzelfde zover ik kan lezen, een bug is een fout die voorkomt, bij velen of enkelingen, afhankelijk van bepaalde omstandigheden, vaak komt een bug pas na verloop van tijd en testen aan het licht. daarom dat het idd veel te vroeg is na enkele dagen voor mij om te zeggen dat het bugvrij is, zeker niet, maar dat zijn mijn eerste bevindingen

te zwak geluid dat door de box wordt doorgegeven is in mijn ogen geen bug, dat was zo bij de testen, bij de release, en bij (alle) klanten. Kan me niet voorstellen dat er iemand is die graag zijn tv volume op 60 of 80 zet om een programma of film te volgen, ipv op 15, temeer als je een andere bron gebruikt en het geluid niet stiller zet (wat op zich al lastig is, maar daaraan toe) je oren kapot geblazen worden door het extreem hoge volume. Dit is in mijn bescheiden mening geen bug die later wel zal opgelost worden (na meer dan een jaar nog steeds niet), maar een basiseigenschap van de decoder, die gewoon niet had moeten gelanceerd worden zolang dit niet werd aangepast (en is ws een relatief simpele SW aanpassing)

ik wist vooraf dat de V7 nog bugs had, en heb vrijwillig gekozen om daarmee te leven (temeer omdat in mijn geval de V5c ook nog veel issues gaf), dat hij af en toe eens zou vastlopen of een foutmelding zou geven, no problem … maar geluid dat amper doorkomt … pfff

iedereen kijkt er anders naar, en niet iedereen verwacht evenveel van tv kijken, maar als techneut en multimedia freak, vind ik persoonlijk een V5c compleet acherhaald in deze tijden van 4K en zelfs 8K of hoger, Dolby (Atmos), … povere grafische interface, super langzaam bij het scrollen door menu’s en zenders (zeker als je enkele uren of dagen moet scrollen) en niet meer mee met de huidige technologieen, en dat terwijl er volop publiciteit wordt gemaakt voor 5G, glasvezel, betalende streaming services … mijn oordeel, zie eerst dat de basis goed zit, en ga dan verder

denk niet dat er iemand akkoord is om een nieuwe wagen te kopen, die de eerste 2 jaar niet sneller dan 70 km/u kan, later (wie weet wanneer) komt er misschien een oplossing zodat hij ook 120 of sneller kan … maar ondertussen, je kan wel rijden hé, de auto is niet defect en kan verkocht worden, hij rijdt maar max 70 km/u maar hij heeft wel verwarmde en gekoelde zetels, gps, multimedia scherm, parkeersensoren, achteruitrijcamera …

 

Ik heb ook niet gezegd dat dit zwak geluid een bug was want het was net het zelfde probleemvroeger met de v5C en dit heeft toch ook een ganse tijd geduurd vooraleer dit in orde gekomen is. Alles is relatief iets wat voor de ene heel belangrijk is voor een andere weer bijzaak en vice versa,

Het is ook niet altijd mogelijk om lang genoeg te kunnen testen voor je iets uitbrengt (ik heb het uiteraard niet over dit geluid alleen), want ze wisten ook dat de tegenspeler met zoiets bezig was, wat niet wil zeggen dat ik alles daarmee wil goedpraten.

Enfin we kunnen daar natuurlijk blijven over  discussiëren, maar het eindresultaat zal toch zijn zoals het altijd geweest is, ook al hebben we 100%, dat we toch gaan moeten afwachten tot Proximus deze zaken recht gezet heeft.

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken @Martin Persoonlijk ondervind ik deze geluidsproblemen niet met mijn V7 decoder. Als ik het volume van mijn tv op 10 zet is dat al ruim voldoende. Groetjes, Antonella

Een gis van mij, mss omdat de softwareversie dan van de decoders verschilt???

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Ter info: ik heb app versie 4.68.5 en middleware-versie PXM-SW-3.68.0. Groetjes, Antonella

@AntonellaD bedankt voor de feedback.

@Flipsken en welke versies heb jij?

Reputatie 2

@Martin ik heb zelfde App-versie en MW-versie als @AntonellaD 

ja dan kan het ook daar niet aan liggen en je klank gaat rechtstreeks van de decoder via de HDMI kabel naar je TV HDMI ingang veronderstel ik. Je zou eventueel eens een andere HDMI ingang van je TV kunnen nemen, je weet maar nooit :wink:

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  @Flipsken  Ik heb ondertussen ook even intern navraag gedaan hierover. Zodra ik antwoord ontvang, laat ik dit weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

idd, decoder met hdmi kabel rechtstreeks naar hdmi poort van tv

heb in de decoder menu’s gekeken, en in de tv instellingen, er is niets dat ik kan aanpassen dat het zou moeten oplossen

kan idd eens proberen met andere hdmi poort, heb het na een tijdje niet meer verder getest en onderzocht, omdat uit de forums bleek dat het algemeen was met de V7, maar als het bij Antonella wel goed werkt, ga ik toch nog eens verder prutsen

Prima en bedankt om dit te willen verderuittesten.

Reputatie 2

In de slaapkamer op een oude Panasonic tv werkt het V7 geluid wel goed.

Heb beide decoders omgewisseld, maar op de LG (OLED65C8PLA) ook met die decoder het geluidsprobleem.

Ligt dus niet aan het bakje zelf, maar precies eerder een compatibiliteitprobleem, of toch iets in de settings ?

Heb verschillende hdmi kabels geprobeerd, in alle hdmi poorten, en probleem blijft hetzelfde.

Reageer