Skip to main content

Een van onze kennissen heeft sedert jaren een tv-abonnement bij Proximus. Zij heeft nog steeds een V5 box maar wil graag gebruik maken van de extra diensten die mogelijk zijn met de V7 box zoals ANDROIDTV, VRTMAX, VTMGO, NPOStart, GOPLAY. Wat moet zij doen om haar V5 box in te ruilen voor  een V7 box ? Technische assistentie is niet nodig want ik heb zelf al enkele V7 boxen in dienst gesteld.

FYI: Normaal geldt het volgende (zoals aangegeven op de PX site:

Mijn huidige TV Box upgraden

Een huidige TV Box omruilen en een nieuwe TV Box aanvragen is heel makkelijk. Met de nieuwste TV Box ervaar je Pickx op de beste manier. Hou wel rekening met een éénmalige omruilingskost van €49.

De éénmalige omruilkost valt weg als je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports, Disney+, Flex Netflix of Be Tv. De omruilkost valt echter niet weg als je al in het bezit bent van een recente TV Box (t.t.z. een Android TV Box)

Maar omdat de PX u zouden beter kunnen verder helpen en of je kennis in aanmerking komt voor een gratis omruil van de oude V5 decoder, zet je best de gegevens van je kennis in het privé veld “ticket” van je → ForumProfiel en  Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@ldb01 

doe je zoals Martin aangeeft? vul de gegevens van je kennissen in en we kijken of we je kunnen helpen.

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groetjes

Tina

Je kennis kan ook afwachten als het een V5 is (zonder harde schijf), nog even geduld hebben want de V5 wordt sowieso uitgefaseerd. Wanneer is de vraag natuurlijk.

Voor een overzicht van andere mogelijkheden:
https://www.consumentenbond.nl/tv/draadloos-streamen-naar-tv

M
aar ik zou voor de v7 ( of v7c ) gaan

En TBI, als die kennis met lange termijnopnames gewerkt heeft ben je die wel kwijt als je een V7 in dienst stelt.
Tot nu toe is het nog altijd niet mogelijk trouwens om lange termijnopnames te doen via de V7(C) decoders.

En laat mij nu net mijn post terug lezen en een flater zien staan.
Het is de v5   MET  harde schijf die momenteel uitgefaseerd wordt, niet die zonder harde schijf (de v5c).
(maar ik dacht dat de v5 niet meer verdeeld wordt en de v5c enkel op vraag, dat standaard de v7  - of v7c - wordt verdeeld).

De V5 wordt al lang niet meer verdeeld, normaal krijg je eerst een mail van Proximus een maand op voorhand dan als ze je V5 binnen een maand uit dienst zullen zetten. 
Al zal het hier waarschijnlijk niet het geval zal zijn, is het mij nog altijd niet echt duidelijk wat er gebeurt als het een aangekochte  V5 decoder is bv via 2de hands aangekocht. 
Enfin soit, Tina.B is er nu toch mee bezig en zal dit wel verder opvolgen.

Als ge een V5C heb, blijf dan weg van een V7 😂.. zelfs al loopt die af en toe muurvast (nou ja, meer af dan toe, helaas, maar het is met “vlagen”)

Er werd hier trouwens gezegd door een medewerker dat de V5C NIET uitgefaseerd ging worden en naast de V7 zou blijven bestaan, of is dat ook al terug ingeslikt? 

Nee nog niet terug ingeslikt, want zij die nog geen internet abonnement in hun pack hebben kunnen met de V7(C) niet werken.

Reageer