Beantwoord

Universeel maken afstandsbediening voor Samsung tv

  • 31 January 2018
  • 14 reacties
  • 508 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Beste Charlotte D.

graag verwijzen wij naar onze topic : " universeel maken afstandsbediening voor Samsung tv", waarop U een reactie gaf.
Wij hebben een decoder V4 en zijn afstandsbediening V4 :
1. Alle instructies gevolgd die op Proximus te vinden zijn, ook die info gevolgd die op onze topic als reactie van Proximus kwamen, maar die eigenlijk dubbel gebruik waren.
2. Ook de hint van Martin gevolgd, door een copie van de toets te maken .

Geen van allen lukt. Het lampje van tv blijft in geval 1 branden en blokkeert de verdere werking, zodat we de batterij er dienen uit te nemen en terug kunnen starten. In geval 2 knippert het lampje van tv enkele maken en dat is het dan, zonder dat er iets kan gecopiëerd worden.
Ter info : ook een reset gedaan van de afstandsbediening, en de werkwijzen onder puntjes 1 en 2 herhaald. Zonder resultaat.

Dus volgens U zou er geen probleem mogen zijn met de afstandsbediening. Waarom kunnen we ze dan niet universeel maken ?

Graag een oplossing voor dit euvel !

Ter info: een afzonderlijk topic hierover gestart, omdat er blijkbaar toch geen opvolging meer is van het oude topic ....

Ro
icon

Beste antwoord door Jimmy O 31 January 2018, 16:10

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ik stel anders voor dat we afstandsbediening omruilen. Kan je alvast je gsm nr bezorgen?
Reputatie 5
Badge +1
Aan Jimmy O Support Medewerker,

dat is een goed idee .
Maar ondertussen had ik van jullie supportdienst reeds een mail gekregen, waar ik diende op te antwoorden, waar men de afstandsbediening zou dienen te leveren, zie bijlage hierbij. Gegevens in deze bijlage wel weggevaagd voor privacy redenen, maar de originele gegevens zullen toch al wel op support geraakt zijn , hopen we .
We veronderstellen dat het V4 afstandsbediening is ?
Dienen we de oude terug te sturen ? Indien ja, hopelijk worden de instructies dan bijgevoegd bij de nieuw geleverde afstandsbediening .
Dank alleszins voor de support
Ro
Reputatie 5
Badge +1
Aan Jimmy O Support Medewerker,

dat is een goed idee .
Maar ondertussen had ik van jullie supportdienst reeds een mail gekregen, waar ik diende op te antwoorden, waar men de afstandsbediening zou dienen te leveren, zie bijlage hierbij. Gegevens in deze bijlage wel weggevaagd voor privacy redenen, maar de originele gegevens zullen toch al wel op support geraakt zijn , hopen we .
We veronderstellen dat het V4 afstandsbediening is ?
Dienen we de oude terug te sturen ? Indien ja, hopelijk worden de instructies dan bijgevoegd bij de nieuw geleverde afstandsbediening .
Dank alleszins voor de support
Ro

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je net op je privé bericht geantwoord
Ro, weet je nu al of de oude moet teruggestuurd worden?
Reputatie 5
Badge +1
Martin,

na al de polemiek omtrent dit issue, dan toch eindelijk doorbraak. Moet dit altijd zo moeilijk zijn ?
Inderdaad, blijkbaar dien je de oude afstandsbediening in een doos te steken,die je dient mee te brengen als je de nieuwe gaat ophalen in het afleveringspunt. Daar zullen dan documenten bijzijn die zorgen voor de terugzending, veronderstel ik.
Praktisch zou toch geweest zijn, bij ontvangst van de nieuwe, de doos openen, nieuwe er uit, oude erin en met terugstuurdocumenten terugsturen.Nu dien je zelf nog op zoek naar een doosje voor terugzending.

Ro
Bedankt Ro voor de feedback,
't zal van het afhaalpunt zelf afhangen mss, want ik heb in mijn geval de oude bbox meegedaan om de nieuwe af te halen en daar hebben ze in het ups afhaalpunt (krantenwinkel) inderdaad de nieuwe uit de doos gehaald en de oude die ik meehad erin gestopt om terug te sturen (ik had ook geen doos bij de hand) , en zij hadden ook labels om er op te plakken om deze terug te sturen.
Of ze dit nu overal in ieder ups afhaalpunt doen weet ik natuurlijk niet, maar ik veronderstel met een beetje goodwill dat dit toch moet mogelijk zijn.
Reputatie 5
Badge +1
Martin, bedankt voor de reactie.
Laat ons nu maar hopen dat bij deze nieuwe afstandsbediening alles zal werken om het universeel te maken voor de Samsung tv ( normaal is er gesteld dat voor Samsung tv's de instellingen d'office in orde zijn ....), of het niet te maken heeft met ander(e) oorzaak( oorzaken ) ...
Ik hou jullie op de hoogte.

Ro
Ok, en nogmaals bedankt Ro voor je feedback.
Reputatie 5
Badge +1
Aan Jimmy O. En Kim B. ,


Is de vervangingsafstandsbefiening voor mij door jullie opgestuurd naar Carrefour te Geel ?
Nog steeds geen info gekregen dat UPS iets afgeleverd heeft.

Gewoon vraag ter verzekering dat jullie wel al iets opgestuurd hebben.

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Dag Roger, helaas is er ergens een fout gebeurd met de bestelling, ik ga deze opnieuw moeten plaatsen. Je ontvangt een sms eens de afstandsbediening ter plaatse is. Mijn excuses voor het ongemak. MVG, Wim
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Wim VL,

Dank toch voor je reactie en terug plaatsen van de bestelling voor de vervanging van de afstandsbediening.
Wij wachten gewoon op een sms als de levering in Carrefour Geel beschikbaar is.

Groeten

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Wim VL,

heb zopas de nieuwe afstandsbediening kunnen gaan afhalen in het afleveringspunt Carrefour Geel.
Onmiddellijk getest en prima bevonden. Alle functies werken, zonder afzonderlijk te moeten instellen ( is een Samsung tv en de afstandsbediening is een V5 type.
Alles kan nu behandeld worden met de ene afstandsbediening V5 , zowel decoder als tv.
Dit was niet programmeerbaar met het type dat ik via het afhaalpunt heb moeten terugsturen.

Met dank alleszins voor de goede afhandeling van dit probleem ! Dat mag ook eens gezegd worden.

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Dat is goed om te horen. Veel plezier ermee. MVG, Wim

Reageer