Universeel maken afstandsbediening met NEUFUNK android tv.

  • 1 January 2022
  • 2 reacties
  • 585 Bekeken

Hallo, ik heb een paar uur bezig geweest om mijn afstandsbediening V5 universeel te kunnen maken .i.c.m. mijn nieuwe Neufunk tv. Nu vond ik een topic van 3 jaar geleden dat voor dit merk geen mogelijkheid bestaat om de afstandsbediening universeel te maken. Klopt deze redenering, of is er misschien in die 3 jaar een oplossing gevonden.   Heb alles al terug opgestart……… afstandsbediening reset gedaan opnieuw proberen te verbinden……… zelfs met de twee codes (0419 of 0422) die op het internet te vinden zijn geprobeerd…. niets werkt. Zijn er in die 3 jaar oplossingen gevonden?????? zou spijtig zijn.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@paul_084 

  1. Zet je tv-toestel en je TV Box aan.
  2. Richt je Proximus-afstandsbediening op je tv tijdens de volgende procedure.
  3. Druk gedurende 3 seconden tegelijkertijd de toetsen 1 en 3 in tot de TV on-off-toets (bovenaan links) oplicht.
  4. Voer vrij snel de code van je tv-toestel in voor Neufunk is dit 1970 volgens de tabel van Proximus (Universele afstandsbediening - Télécommande universelle - Universal remote control (Proximus TV)

     

  5. Tot slot druk je TV mode toets en de digitale televisie-toets (bovenaan rechts) in. Het rode lampje zal knipperen en vervolgens uit gaan.

    Lukt dit niet? Druk dan op de digitale televisie-toets of op TV mode toets en tv-toestel.
  6. Je afstandsbediening is nu klaar voor gebruik. Je kunt testen of de toetsen van je Proximus-afstandsbediening werken op je tv-toestel: Druk op de volumetoets om het volume te verhogen of te verlagen, de mute-toets om het geluid uit te zetten, de EXT-toets om een externe bron te kiezen en de TV on-off-toets om het toestel aan- en uit te zetten.

@paul_084 Het is niet de eerste keer dat hier gemeld wordt dat die codes opgegeven in de lijst met codes niet werken , gewoon uitproberen en hopen dat het lukt.

Als je de universele methode volgt →  Remote universeel maken is het ook heel belangrijk dat je ogenblikkelijk reageert om de knop los te laten.

Reageer