Probeer ook eens de bbox te herstarten door de bbox 10 sec volledig stroomloos te zetten.
Gewoon ter info: de toestellen zonder spanning zetten is eigenlijk niet het zelfde als resetten, maar het is zo dat je altijd eerst de toestellen kunt heropstarten door ze stroomloos te zetten en als dit niet lukt ze dan eventueel eens te resetten als herstarten niets opbrengt.
Stroomloos zetten deed ik al, maar hoe doe je een ‘echte’ reset?
Echte reset gevonden en gedaan. Het probleem is niet opgelost.
2de deel van Sara kan uitgesteld bekeken worden, maar deel 1 niet.
Dan zal er niks anders opzitten dan de verder hulp van een PX moderator afwachten als die hier morgen de draad opneemt.
PS: Even geprobeerd op mijn v7, het tweede deel van maandag kan ik nog bekijken.
Edit : bij mij is het eerste deel dat niet lukt en terugspringt naar het programma dat bezig is!
De PX moderator heeft dit niet gezien, denk ik.
@Evarist_01 Ik heb even je diensten nagekeken. Uitgesteld kijken is een interactieve dienst en word naar je decoder via het internet verstuurd. Dus om de problemen te kunnen oplossen raad ik aan eerst de modem (internetbox) te resetten. De werkwijze vind je hier.
@Michael.V. Sorry voor de late reactie, maar zoals boven aangegeven deed ik al een reset.
Gisteren heb ik ‘Aspe’ uitgesteld bekeken, vandaag ging het niet.
Wat nu?
Bij mij is de situatie zo dat voor Vtm2, Vtm3 en Vtm4 als we uitgesteld kijken dat de decoder terug naar live gaat rond 22u00 → 22u15
En voor de zenders Play4 tot en met Play 7 is dit rond 22u15 → 22u30
Net alsof de decoder een signaal oppikt ergens en dit verkeerd interpreteert.
Met de vorige decoder hadden we dit ook maar dan enkel met de Vtm zenders.
@Christophe_R
Hoelang heb je dit al?
Heb je de modem en de decoder al eens herstart?
Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus
Geert
@GeertC
Ik denk ongeveer een 2-tal jaar, de v7 decoder heb ik pas van begin dit jaar.
Deze avond had ik het ook voor op Vtm bij het uitgesteld kijken.
In die mate dat er zelfs niet naar live werd teruggegaan maar de de decoder een “frozen” beeld toont, enige oplossing nu was zelfs het toestel herstarten om terug TV te kunnen kijken.
Beide toestellen werden reeds meermaals herstart maar het fenomeen komt steeds terug.
@Christophe_R Kan je er eens op letten of je dit probleem vooral hebt als het volgende programma niet via TV-replay te bekijken is ? Dit kan je zien in de TV-gids.
Dan kan het inderdaad gebeuren dat hij terug op live TV springt op het moment dat het volgnde programma volgens de TV-gids moet beginnen. Als je je programma dan opnieuw opstart kan je wel doorspoelen naar de plaats waar je gebleven was, en verder kijken.
@HadewychT Je voorgestelde oplossing kan ik niet proberen ik heb de optie Replay+ niet.
Deze avond was ik een film aan het kijken op Vtm4 en zonet (5-tal minuten geleden) terug hetzelfde fenomeen, maar de film was zelfs nog niet volledig gedaan.
@Christophe_R We gaan het eens verder uittesten of we deze problemen ook ondervinden op dit tijdstip specifiek om het dan te laten onderzoeken. In tussentijd kan je eventueel proberen om het volgende programma dan op te starten en terug te spoelen vermits je niet kan verderspoelen.
@HadewychT Zouden jullie al iets meer gevonden hebben?
Ondertussen kan ik je ook meegeven dat dit zelfde fenomeen zich ook voordoet bij een opgenomen film.
@Christophe_R Heb je nadien geprobeerd de opname verder te spoelen tot het punt waar het uitviel?
@Michael V Ja, en dat werkt wel maar het lijkt me heel onlogisch dat als je een opname bekijkt er plots een volledig stuk wordt overgeslagen.
Ikzelf ben opgegroeid met VHS en DVD, wat ongeveer hetzelfde is zoals een opname nu op Proximus TV. Het is net alsof er een tijdreizende ninja de film heeft aangevallen en een stuk van de plot heeft gestolen!
Dit fenomeen frustreert echt nog meer dan het feit dat je een opname niet langer kan bewaren dan 60 dagen. Willen jullie aub voor een oplossing zorgen?
@Christophe_R Je geeft aan als je opname wegvalt en je dan terug tot het punt spoelt dat het is weggevallen dat het lukt om verder te kijken? En later in de zin zeg je dat je een stuk kwijt bent? Dus dan werkt het niet zo of hoe moet ik het zien?
@Michael V bij een opname kan je inderdaad terug spoelen tot waar je gekomen was, dat klopt.
Maar tijdens het bekijken van de opname verwacht je dit niet. Het punt is als je een opname aan het bekijken bent je dan het momentum kwijt raakt. De opname dan doorspoelen tot dat punt zorgt nog steeds niet dat je het momentum terug te pakken hebt.
Dit probleem werkt in die mate frustrerend dat het afstappen van de TV formule met decoder en verschillende Streamingdiensten te nemen interessanter lijkt.
@Christophe_R Ik heb even je gegevens nagekeken en merkt dat de internetbox al zeer lang niet meer gereset of gereboot is. Kun je dit al eerst en vooral doen om te kijken of dit een verschil geeft? Hier vind je terug hoe je een reset uitvoert.
@Michael V Ok, ik doe nog eens een reset deze avond.
Als je merkt dat de internetbox al lange tijd niet meer gereset of gereboot is, hoe lang zou dit al zijn?
En kan je mij adviseren met om de hoeveel tijd de Internetbox best herstart of gereset moet worden?
Daar moet je volgens mij niet echt een tijd op plakken om die geregeld te resetten maar eerder wanneer er zich problemen voordoen en bv een gewone reboot ook niet helpt.
@Michael V Ok, ik doe nog eens een reset deze avond.
Als je merkt dat de internetbox al lange tijd niet meer gereset of gereboot is, hoe lang zou dit al zijn?
En kan je mij adviseren met om de hoeveel tijd de Internetbox best herstart of gereset moet worden?
@Michael V De logica om regelmatig een internetbox te herstarten ontgaat me, ik dacht net dat Proximus het beheer had van de internetbox en zij dus verantwoordelijk zijn voor de goede werking. Voor de reset/herstart heb ik de uptime van de bbox bekeken, deze was 44 dagen zijnde 14 dagen voor ik op dit forum een eerste melding maakte. Zelf ben ik werkzaam in de IT-sector op Enterprise niveau, dus met enige zelfzekerheid mag ik zeggen er toch iets van te kennen. Ook begrijp ik de logica niet wat een bbox te zien heeft met een probleem in de functionaliteit van de decoder. Dus nogmaals de vraag gelieve dit op te lossen.
@Christophe_R De interactieve diensten van tv (d.w.z. uitgesteld kijken en opnames enzo.) komen door de internetbox tot aan de tvbox. Daardoor dat een herstart of reset vaak kan helpen.