Beantwoord

Tweede decoder (tijdelijk) annuleren - mogelijkheden?

  • 1 May 2021
  • 6 reacties
  • 713 Bekeken

Reputatie 1

Vraag ter informatie:
Op welke manier kan de huur van een tweede decoder (eventueel tijdelijk) in een Familus pack worden stopgezet (wegens - al dan niet tijdelijk - niet in gebruik)? 
Zéér belangrijk: Het zou gaan over het nieuwste model decoder (die vorig jaar op die andere tv werd geïnstalleerd), dus niet deze (ouder model) waarbij nog films op de interne harde schijf staan!
En: loopt de huur hiervan telkens van de eerste tot de laatste van de maand, of is er een andere startdatum (voor elk contract anders)?
Ik heb online gekeken onder ‘contract wijzigen, opzeggen, overdragen’  (optie tv) (na ingelogd te hebben) en verder onder ‘producten’, maar vind over dit specifiek item niets terug. 

Het is wel jammer dat er op de facturen geen contact email adres van Proximus meer staat (zoals vroeger). Alles moet nu telefonisch (met soms lange wachtrijen), én op feest- en zondagen werkt dat natuurlijk ook niet. Soms is iets ook makkelijker om op papier te zetten, dan het mondeling uit te leggen. Beide opties zouden naast elkaar moeten kunnen bestaan!

NB: Door bepaalde kortingen is de huur van een 2de decoder nu ook weer zo geen grote hap uit het budget. Vandaar mijn vrijblijvende vraag.  

Op de factuur lees ik ook: ‘Momenteel hebben we onvoldoende info over uw belgedrag om u het tariefplan aan te bevelen dat voor u het voordeligst is voor gesprekken via Proximus. Vraag vrijblijvend een gratis analyse aan uw account manager.’
Dit is Chinees voor mij! Alle gesprekken staan toch klaar en duidelijk op die zelfde factuur (of niet?). En wie is ‘mijn account manager’? 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 3 May 2021, 10:34

Bekijk origineel

6 reacties

Normaal kun je via Myproximus je tweede decoder opzeggen
→ | Hier dan een bepaald product aanstippen enz...

 

maar maandag komen de Prox forumdewerkers hier pas terug langs, en die zullen je ook wel kunnen verder helpen als je uw weg niet vindt om dit op te zeggen.

Reputatie 1

@Martin Ja, op die webpagina moet je dan blijkbaar iets invullen onder ‘optioneel’ (2de decoder staat niet in de lijst), en je moet er ook de datum bij zetten. Ik vrees er toch wat voor om het op die manier te doen (of het zelfs überhaupt te doen), want dan zal men wellicht de ‘oudste’ decoder desactiveren en dat mag juist niet. En houdt men op de factuur dan rekening met de datum van opzeg (want ik denk dat men met volle maanden werkt)? Is elke opzeg ‘definitief’ of kan het ook tijdelijk? Heeft dergelijke opzeg invloed op het soort pack (m.a.w. bestaat er een voordeliger pack als men slechts 1 decoder huurt)? Veel vragen…  waar ik maandag dan hopelijk een antwoord op zal krijgen. (Nb: En mijn vragen zijn onder voorbehoud, m.a.w. ik twijfel nog om het te doen, afhankelijk van de mogelijkheden.)   

Een voorbeeld van invullen (zie screenshot hieronder) waar je specifieert welke decoder je wilt opzeggen, door zijn MAC adres op te geven, die je terugvindt op een sticker van de decoder
 Ook  datum opgeven van wanneer je wenst te stoppen 
achteraf kun je dan weer je dit wenst een tweede decoder opnieuw aanvragen (6€/maand)
er is ook een flex pack → https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html waar één decoder in de prijs inbegrepen zit,  (gelijk welk pack je kiest komt er altijd 6€/maand bij voor een tweede decoder)
NB: ik denk troeuwens dat het niet voor een volledig maand is dat je moet betalen maar pro rata

Enfin ik geef je gewoon zoveel mogelijk info als ik kan, maar je kan dan beter de antwoorden afwachten van iemand van het proximus forumteam maandag, zodat je zeker bent.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Helga_03 Wij kunnen de 2de decoder voor jou opzeggen. Op dat moment ontvang je via e-mail een bevestiging van de opzeg samen met een Bpost-label zodat je de decoder gratis retour kan sturen. De facturatie van de decoder stopt op de dag van de opzeg. Als we deze bijvoorbeeld vandaag zouden opzeggen, zal je op de factuur van mei enkel nog een aanrekening van 01/05 tot 03/05 zien staan. Als de opzeg bijvoorbeeld gebeurt op 15/05, dus na de opmaak van de factuur (dat rond de 7de mei zal gebeuren), dan zal je op de factuur van mei de decoder aangerekend krijgen voor de volledige maand mei en dan in juni een teruggave ontvangen van 16/05 tot 31/05.

Je hebt nu een Familus pack met Affinity korting. Zou je overstappen naar een Flex pack, dan verlies je de Affinity korting en krijg je in de plaats een tijdelijke korting van € 5/maand gedurende 12 maanden. De prijs van het Flex pack (vaste lijn, internet, tv, 1 decoder) zonder korting is € 70,99/maand.

Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@AntonelleD  Bedankt voor deze duidelijke uitleg. Ik zal deze info nog eens goed in overweging nemen alvorens tot de beslissing over te gaan om al dan niet iets te laten wijzigen. Ik neem aan dat zo’n Flex pack ook voordelen omvat zoals digitale toegang tot HLN.  
Groetjes,, Helga 

Reputatie 7
Badge +3

@Helga_03  Via de link dat ik hierboven meegaf en als je dan verder naar onder scrollt, vind je alle voordelen van een Flex pack terug. Digitale toegang tot HLN hoort hier inderdaad ook bij. Groetjes, Antonella

Reageer