Skip to main content

Regelmatig, bij opgenomen programma’s, komt er een scherm: onverwacht probleem.

Dit scherm valt na een tijdje weg, programma loopt dan verder en stopt enkele minuten later.

Dan klikken  we weer op “kijken” en programma loopt verder 

Modem en decoder al paar keer gereset maar helpt niet.

Wat is het probleem dan?

tijdens het zappen zie ik die tekst over het beeld, tot ik naar menu ga en terug en de tekst is weg.

Al kabels gewisseld maar niets helpt.

Wil ik de plc gebruiken voor internet op PC kan ik hem elke dag resetten, wat voorheen nooit gebeurde.

Om dit op te lossen maar van ellende een wifi pen gekocht.

Als het met je  wifi usb stick wel goed werkt dan zal er toch iets met je PLC’s zijn, daarom niet rechtstreeks je plc’s maar bv door netvervuiling. Je hebt je PLC’s toevallige niet in een ander stopcontact gestoken, best ook nooit via een stekkerdoos voeden.

PLC stak altijd in hetzelfde stopcontact. Waarschijnlijk is die ook de oorzaak van de tv storing omdat de PLC bij de modem gloeiend heet werd. Sinds ik die  heb uitgetrokken voorlopig  geen tv storing meer gehad. Afwachten als het dat is.

@Peter62 Fijn om te horen dat er momenteel geen storingen meer zijn.

Probleem is er opnieuw.

Regelmatig komt de tekst:         Onverwacht probleem. Verbinding verbroken. Wenst u hulp? 

Na enkele seconden komt het beeld weer terug en verdwijnt dit scherm.

Soms horen we dan wel geluid maar geen beeld.

Waar kan nu de oorzaak liggen?

@Peter62 Zet je de tv box ook in standby als je geen tv kijkt?

tv box staat altijd stand by, behalve  als we  enkele dagen weg zijn, e n dat is nu niet het  geval

Probleem is er weer sinds enkele weken.

Moet telkens decoder herstarten, waar is het probleem??????????????????

Heb hier ook  gemaild met proximus, enkele weken geleden, maar geen reactie gekregen.

Nu weeral van dat. Ik druk op help en dan staat er, en dat blijft tot ik op tv guide druk.

Wat is het probleem? ????????????

@Peter62 Ik heb je lijn nagekeken en zie dat het al enige tijd geleden is dat je modem herstart geweest is. Ook is de kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder niet optimaal. 

Kan je eens testen met een andere rechtstreekse kabel tussen je modem en decoder ? Best op dat moment ook zo weinig mogelijk andere toestellen (switch, plc,..) op je modem aansluiten om mogelijke storingen uit te sluiten. 

Kan je de modem ook eens resetten

@HadewychT 

Ik ga de modem eens resetten en ga proberen een andere kabel te nemen, alhoewel dit een probleem gaat worden. 😙

Kabels zitten in de muur en achter een kast. zijn wel nog enkele vrij. 

@HadewychT

Modem gereset, daarna decoder en kreeg “onverwacht probleem”

Verbinding tussen modem en decoder verbroken.

Decoder herstart en weer beeld.

Na het weekend probeer ik de kabels

Nu weer iets anders. Telkens bij het zappen: 2 à 3 sec vervormd beeld en geluid, daarna “normaal”

@Peter62 Je zou eigenlijk voor goed te zijn, eens moeten kunnen met een lange utp kabel die je voorlopig over de grond legt van aan de internet box tot aan uw decoder rechtstreeks, zodat je alle twijfel van andere oorzaken kunt wegwerken. Ik heb hier ook zo’n UTP kabel liggen van 50m die ik klaar liggen heb.

Ik zie in de berichten hier egelmating “verbinding verbroken” terug komen, wat toch wijst op een kabel probleem (kan ook een stekker zijn)
@Peter62 heb je de UTP verbinding met je decoder al in een andere poort van de modem gestoken?

Gisteren maar 1 keer uitgevallen tot ‘s avonds tussen 18u en 18.45, meer  dan 10 keer. decoder gerest, hielp  niet. Dan stekker van modem uitgetrokken, in ander stopcontact gestoken,  enkele uren geen probleem  tot ik een opgenomen programma  bekeek. En bij het ene opgenomen  programma doet hij niets en bij een ander wel.

Volgens mij heeft dat niets met kabels of verbindingen te maken. Goed als die kabels constant bewogen, dan mss wel, maar dat is niet.

Jaren geleden had  ik nog eens zo’n probleem. kabels gewisseld, modem en decoder meerdere keren, en het probleem zat buiten in een Px kast.

Morgen op onderzoek gaan want en weet al bijna zeker dat ik niets vind.

Dit was ik er nog bij vergeten te schrijven.

Gistermorgen werd ik wakker om 4 uur en hoorde in de living stemmen en muziek.

Ging kijken en tv  stond aan en stond op La Une. Zender waar we nooit opkomen.

En tijdje geleden sprong  tv ook zomaar onder het kijken op deze zender.

Raar allemaal.

Mogelijke oplossing:

• Wijzig de instellingen van je TV Box:
    1. Druk op Bouton Retour au menu
    2. Ga naar  > Instellingen Toestel Apparaatvoorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.
  • een andere mogelijkheid als HDMI CEC toch niet wilt uuitzetten:
    Zet je TV Box in sluimerstand (standby) door op de Bouton On off -toets te drukken. Druk nogmaals op deze toets om tv te kunnen kijken. In plaats van de TV-toets op je remote te gebruiken om decoder en TV aan/uit te schakelen.

Reageer