TV Pickx app lijkt sinds update 26 november 2020 nog onstabieler

  • 10 December 2020
  • 16 reacties
  • 307 Bekeken

Heeft er nog iemand dezelfde ervaring dat de TV Pickx app nog instabieler is sinds de update van 26 november 2020 ? 

Ik gebruik de app op een Samsung tablet. 

Enkele voorbeelden : 

  • In combinatie met Chromecast had ik voor de update al vaak problemen (app bleef hangen op de tablet, TV bleef hangen of zelfs zwart scherm op de TV) maar na de update is het gebruik met Chromecast nog problematischer. Deze avond kon ik zelfs bv Canvas en VRT niet meer streamen via Chromecast (maar andere zenders daarentegen wel alhoewel deze na verloop van tijd dan ook wel vastliepen). Met andere apps zoals Youtube, Netflix is er geen enkel probleem met Chromecast … het is enkel met de TV Pickx app.
  • Deze avond besloot ik om dan Chromecast niet meer te gebruiken en alles te bekijken direct op de tablet in de hoop dat het beter zou gaan … valse hoop … “Live TV” menu item gaf vaak “Oeps, er is een probleem opgetreden”, het inladen van “TV-gids” bleef vaak hangen met een rond rood cirkeltje als ik naar rechts scrollde om items van een andere zender te bekijken. Ook bleven bij het bekijken van een programma de beelden vaak haperen. Uiteindelijk was er ook nog een raar fenoneem dat ik het programma van 1 zender koos maar uiteindelijk werd dan een ander programma van een andere zender naar mijn zender gestreamd.

Ik denk dat ik deze avond de TV Pickx app op de tablet wel 10-15 keer heb herstart (en de tablet zelf heb ik ook 3-4 herstart).

Mijn WIFI internet verbinding is altijd heel goed en andere applicaties werken zonder problemen.

Dus volgens mij is het probleem enkel de kwaliteit van de app zelf of hoe de gegevens naar de app worden verstuurd en verwerkt.


16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@dtoch 

  • Kan je vb youtube wel goed afspelen ?
  • Heb je dit probleem zowel via wifi als 4g op de tablet (als je die mogelijkheid hebt) of gsm ?
  • Heb je dit probleem ook op een ander toestel, vb gsm, of PC (via kabel)
  • Youtube en Netflix content kan ik zonder problemen streamen naar Chromecast.
  • Ik gebruik enkel WIFI (nooit 4g) als ik Proximus Pickx content bekijk
  • Ik stream ook af en toe Proximus Pickx content vanaf mijn Samsung smartphone via WIFI en met de smartphone heb ik hetzelfde probleem als met de tablet

Ik heb ook het gevoel dat het probleem vaker optreedt als een bepaald programma eindigt en een nieuw programma begint op dezelfde zender, maar misschien is dat enkel mijn verbeelding :-).

met de recente chromecast dongle daar zijn inderdaad nog problemen over gemeld om pickx te casten.

Ah ok, ik gebruik inderdaad een recent model namelijk Google Chromecast V3.

Pickx werkt totaal niet stabiel op de ChromeCast V3 welke ik kocht omdat Pickx op de Chromcast met afstandsbediening helemaal niet werkte. 

TV op al je schermen?

Dit is inderdaad zo met mijn oudere versie van chromecast werkt dit zonder probleem, maar deze ondersteunt geen 5.0GHz wifi

 

Dit is inderdaad zo met mijn oudere versie van chromecast werkt dit zonder probleem, maar deze ondersteunt geen 5.0GHz wifi

 

Tsja… Dan koop je speciaal twee modellen lager dan de nieuwste Chromecast TV met afstandsbediening en de Chromecast Ultra en dan werkt het nog niet. Hoe oud is Chromecast V3 wel al? Proximus blijft ondertussen wel in de reclame uitpakken dat je Pickx kan casten op al je schermen… Bedrieglijk toch? Waarom werkt VTM-Go /Netflix/ wel probleemloos? 

Ah ok, ik gebruik inderdaad een recent model namelijk Google Chromecast V3.

De V3 is geen recent model hoor deze is van 2018 en er is ondertussen ook al de Chromecast TV.  

google TV sept 2020

V3 oktober 2018

Ultra nov 2016

Audio sept 2015

V2 sept 2015

V1 juli 2013

 

Reputatie 5

Heeft er nog iemand dezelfde ervaring dat de TV Pickx app nog instabieler is sinds de update van 26 november 2020 ? 

Ik gebruik de app op een Samsung tablet. 

Enkele voorbeelden : 

  • In combinatie met Chromecast had ik voor de update al vaak problemen (app bleef hangen op de tablet, TV bleef hangen of zelfs zwart scherm op de TV) maar na de update is het gebruik met Chromecast nog problematischer. Deze avond kon ik zelfs bv Canvas en VRT niet meer streamen via Chromecast (maar andere zenders daarentegen wel alhoewel deze na verloop van tijd dan ook wel vastliepen). Met andere apps zoals Youtube, Netflix is er geen enkel probleem met Chromecast … het is enkel met de TV Pickx app.
  • Deze avond besloot ik om dan Chromecast niet meer te gebruiken en alles te bekijken direct op de tablet in de hoop dat het beter zou gaan … valse hoop … “Live TV” menu item gaf vaak “Oeps, er is een probleem opgetreden”, het inladen van “TV-gids” bleef vaak hangen met een rond rood cirkeltje als ik naar rechts scrollde om items van een andere zender te bekijken. Ook bleven bij het bekijken van een programma de beelden vaak haperen. Uiteindelijk was er ook nog een raar fenoneem dat ik het programma van 1 zender koos maar uiteindelijk werd dan een ander programma van een andere zender naar mijn zender gestreamd.

Ik denk dat ik deze avond de TV Pickx app op de tablet wel 10-15 keer heb herstart (en de tablet zelf heb ik ook 3-4 herstart).

Mijn WIFI internet verbinding is altijd heel goed en andere applicaties werken zonder problemen.

Dus volgens mij is het probleem enkel de kwaliteit van de app zelf of hoe de gegevens naar de app worden verstuurd en verwerkt.


Inderdaad ,ik heb al maanden hetzelfde probleem. Geen enkel toestel waar het casten lukt of als het al eens wil afspelen loopt de boel vast na een tijdje. Andere tablet,smartphone zelfs nieuwe gekocht,haalt allemaal niets uit. En zoals je zegt geven andere apps zoals Netflix,Vtmgo, Vrtnu, Prime enz geen problemen. En dan verkopen ze een abonnement (Epic combo) zonder decoder. Kijken op al je schermen,vergeet het maar bij Proximus.

welke chromecast versie heb je is het de chromecast google TV  want daar zijn inderdaad problemen en ik weet niet of zelf de problemen voor de chromcast V3 ook al opgelost zijn !

Reputatie 5

@dtoch

@Venessa

Hebben jullie al een oplossing gekregen?

De laatste 1.5 maand leken de problemen met de Proximus Pickx app in combinatie met Chromecast 3 minder op te treden alhoewel ze nog optraden (max. 5 keer Pickx app herstarten per dag en niet meer 10-15 keer zoals het geval was in november). Ondertussen kijk ik nu wel sinds 2 weken tv via een decoder dus gebruik ik de Proximus Pickx app in combinatie met Chromecast niet meer. Via decoder is er geen enkel probleem.

Het één staat ook los van het ander

Reputatie 5

@dtoch 

Bedankt voor het antwoord. Spijtig genoeg heb ik gekozen voor een epic combo light en dat is zonder decoder. Op papier is dat een goed product maar spijtig genoeg is de app zeer slecht ontwikkeld.

zit daar dan geen Apple TV 4K inbegrepen ?

Edit: ik vind het net terug op hun site

Je hebt twee keuzes. Ofwel koop je een Apple TV in combinatie met een Epic combo pack en dan betaal je eenmalig €69. Als je enkel interesse hebt in de Apple TV, omdat je hem als een ‘tweede decoder’ wilt gebruiken bv, dan kan je het product kopen aan € 199,99.

Reageer