Vraag

tv kijken op 2 laptops, gaat niet?

  • 15 February 2020
  • 35 reacties
  • 801 Bekeken

Badge

kan ik niet tv kijken op 2 laptops tegelijk?


This topic has been closed for comments

35 reacties

als je het maximum van 5 gekoppelde toestellen niet overschrijdt dan wel 

De reeds gekoppelde toestellen kun je terugvinden via de decoder.

via uw decoder 
op afstandsbediening op knop menu drukken
instellingen kiezen (tandwieltje rechtsboven selecteren)
dan naar beheer van de toestellen selecteren 
daar kun je dan naar het toestel gaan om het indien nodig te verwijderen

Badge

Ja, Martin, lukt toch niet hoor, na enkele tijd vallen ze uit.Al van alles geprobeerd.Andere browser, enz.

Moet er ene afzetten en de andere terug opstarten.Alle programmas die ge kunt kiezen, sport, films enz. staan allemaal op 0.

Badge

Heb thuis al decoder laten afzetten, niks gekort.

 

heb je ook een smartphone, of tablet … indien wel mss eens kijken of het daar werkt met de Pickx app

NB: van proximus zelf komt hier niemand langs, op het forum in het weekend , om je verder te helpen.

je zou wel eventueel nog kunnen proberen of ze je op de helpdesk kunnen verder helpen 0800 22 800.

Badge

Tja, bellen vanuit het buitenland?

heb alleen 2 lapt. en androidbox, weet je nog?...

ja nu wel:relaxed: ,
dus als ik het goed begrijp is dit tot nu toe nog nooit gelukt/opgelost geweest om pickx te bekijken in het buitenland of lukt het wel al op één  laptop, maar niet meer op twee?.

Badge

Gewoon via de website gaat het op 1 laptop.Als ik de 2de opzet gaat het efkes en dan vallen ze allebei uit.Wel, wel .

dat kan iets te maken hebben met te lage wifi doorvoersnelheid , want als het werkt op beide laptop’s indien  er maar één opstaat dan zal het niks te maken hebben met pickx zelf.

Reputatie 6
Badge +3

Dan lijkt mij dat aan Proximus zijde er meerdere apparaten gekoppeld zijn aan jouw Pickx profiel. Anders zou je het probleem niet mogen hebben. Dat zou mij niet verbazen aangezien er toch heel wat problemen zijn om al het profiel correct in te stellen.Wanneer beide laptops zich op dezelfde afstand bevinden lijkt mij gewoon te liggen aan wat ik eerder zei.

als ze elk apart werken heeft dit niks te maken met het aantal apparaten die gekoppeld zijn.aan prox pickx of profiel niet correct...

Reputatie 6
Badge +3

Omdat de topicstarter zei dat het voorvalt wanneer beide laptops tegelijkertijd verbonden zijn en ook zijn tablet,android box. Bekijk dit stukje:  Moet er ene afzetten en de andere terug opstarten. Vandaar mijn opmerking.

Daarom dat ik mijn voorgaande opmerking geplaatst heb zodat @andreas48  duidelijkheid kan brengen door te bevestigen als het wel werkt als hij maar met één toestel tegelijk wekt, dus bv één laptop alleen dan de andere laptop alleen..., maw als er maar één toestel tegelijk contact maakt met pickx en geen één andere. 

als ze elk apart werken heeft dit niks te maken met het aantal apparaten die gekoppeld zijn.aan prox pickx of profiel niet correct...

 

Reputatie 6
Badge +3

Sorry, ik had er inderdaad wat snel overgelezen. Het klopt inderdaad wat je gezegd hebt.

Badge

Gisterenavond kwam er een bericht op dat ik maar op 2 toestellen tegelijk kan kijken naar hetzelfde programma en ik de derde moest afsluiten.Ik was dus maar op 2 toestellen bezig en keek naar verschillende zenders.Er is niemand die mijn login kent, onlangs veranderd, dus...één draadloos en de andere bekabeld.

Reputatie 6
Badge +3

Maak je gebruik van een VPN of TOR om anoniem te surfen of via telkens een ander IP adres in de wereld? Dat kan problemen opleveren met de systemen van Proximus.

@andreas48 Ik wist totaal niet (heb er geen weet van) dat er ook een limiet bestond bij het kijken naar een zelfde programma alleen wist ik dat er een limiet was van max 5 toestellen.

Krijg je dit bericht dan op je laptop waar je naar het zelfde programma bekijkt als het eerste toestel.

Maar eigenlijk op de vraag als je kijkt naar pickx met maar één toestel tegelijk heb je nog niet geantwoord,  werkt alles dan normaal op dat ene toestel dat verbinding maakt met pickx ?

Badge

Ik kijk dan wel via de website; op 1 toestel is ok.

als je via je laptop dan eens de http://speedtest.net  meet, hoeveel heb je dan als resultaat.

Reputatie 6
Badge +3

Daar staat ook niets van die beperking in de speciale voorwaarden voor de app: https://www.proximus.be/dam/jcr:71f0d9df-513f-4cb0-96e3-5111cc9b4519/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/gc_Proximus_TV_App_trial_nl_proximus~2019-06-14-14-15-46~cache.pdf

Er wordt enkel maar gesproken dat er verschil in inhoud is tussen de tv app en het aanbod van digitale tv.

 

dat is inderdaad al altijd zo geweest van in het begin al als er nog sprake was van TV Overal 

Reputatie 1

Kan momenteel geen TV meer kijken op PC. Heeft nochtans altijd gewerkt.

Geeft altijd “oeps ging verkeerd probeer opnieuw” wat ik dus gedaan heb.

Zelfs PC heropgestart.

Dan het fameuze bericht gekregen dat er “ maar 2 toestellen tegelijkertijd ….” .

Ik heb maar 1 PC  dus is er duidelijk iets blijven hangen bij Proximus.

Modem van de lijn gehaald en opnieuw geprobeerd. Nog altijd het “ Oeps “ bericht.

Wat een gepruts bij Proximus. Begin het serieus moe te worden.

 

Badge

HALLO GILBERT,

 

Wel, hier van hetzelfde!!!

ben nu telefonisch in contact.Ze gaan het weeral onderzoeken….dat beloofd!!!

 

 

 

Reputatie 1

Hi Andreas , bedankt voor “het ik ben niet alleen”  gevoel.

Reputatie 7
Badge +4

Je kan maar op 1 toestel tegelijkertijd via de website kijken. We werken aan een oplossing, maar ik kan er jammer genoeg nog geen datum op plakken wanneer dit zal lukken. 

Je kan wel tegelijkertijd nog de pickx app gebruiken. Hierbij kan je dan op 2 toestellen tegelijkertijd naar dezelfde zender kijken. Je kan maximum 5 streams tegelijkertijd gebruiken

 

 

 

Badge

Het is toch  altijd wat hé.In april neem ik een beslissing.