Beantwoord

TV Decoder V7 kan draadloos?

  • 30 June 2021
  • 6 reacties
  • 3266 Bekeken

Ik heb net mijn decoder aangesloten met modem en tv. Dat is gelukt. Maar zonder ethernetkabel lukt dat niet meer. Maar modem en decoder kunnen niet samen staan. 
Kan de decoder draadloos verbinden met modem? Hoe dan?

icon

Beste antwoord door Nathalie Houfflijn 30 June 2021, 15:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een decoder heeft spijtig genoeg nog (altijd) geen WiFi aan booord

bv.

Wi-Fi Booster | Proximus

BBox naar Booster in WiFi en met utp/ethernetkabeltje tussen booster en decoder 

powerline (met IGMP snooping ondersteuning voor TV)

TP-LINK Powerline Kit AV1300 + WiFi AC1350 Gigabit (TL-WPA8635P KIT(BE)) (mediamarkt.be)

Bbox - PLC 1 met ethernetkabeltje 

PLC1 naar PLC2 via electriciteitsnet

PLC2 naar decoder via ethernetkabeltje

Ben je daar 100% zeker van !!! , ik heb dit hier nochtans al geleren van v7 gebruikers! Dan moeten die zich lelijk vergist hebben!

gebruik dan liever voor een v7 een booster want de v7 werkt altijd nog het best via utp kabel verbonden aan de bbox direct.

wifibooster is gratis bij flex pack’s met telefonie 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin …

V7-decoder - Installatiegids voor tv | Proximus

maar er bestaan uiteraard wel decoders met wifi aan boord (maar voor zover mij bekend bv. nog niet bij Proximus in gebruik)

dan moeten diegenen die dit hier al gemeld hebben dan ook serieus verkeerd zijn, snap ik niet goed,  want ik heb er zelf op geantwoord dat ik dit niet wist dat de v7 decoder direct kon contact maken via wifi met de bbox, temeer dat ik het toen ook niet terugvond in de v7 installatiegids, al kan het ook zijn dat het daar ook vergeten werd het te vermelden want de booster was daar natuurlijk wel vermeld toen ik het opgezocht heb .

Volgens Proximus is de enige mogelijkheid dan de wifi booster voor € 2,49/maand. Ik heb een Flex S.
Voorlopig houd ik het dan daarbij. 
Toch bedankt voor alle reacties. 

Ja dan zullen we maar vlug vergeten hetgeen er hier sommigen gepost hebben  :slight_smile:

en voor u is het dan op deze manier opgelost, hopelijk heb je niet te veel last met je V7, hou ons in ieder geval op de hoogte, succes.