Skip to main content

Hallo

Net terug na twee weken vakantie en de TV decoder V6 lijkt niet meer op te starten en wordt niet herkend door TV: 

Samsung TV geeft melding "Geen HDMI signaal". 

Kabelaansluiting werd nagezien en is in orde.

Gedrag TV decoder V6: 

1. Power lampje brand even rood

2. Power lampje gaat uit

3. SIG lampje wordt even blauw

4. SIG lampje gaat uit

5. HD lampje knipper even rood

6. HD lampje gaat uit. 

7.  Begint opnieuw bij stap 1. 

Wat kan dit zijn en hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt

Glenn

@Glenn_010 

heb je de decoder al eens → gereset

Als het niet helpt kun je vandaag nog naar de helpdesk bellen 080022800 (kan tot 22u) want hier komt pas morgen een PX moderator terug langs.

Martin

Dat werkt niet helaas. 

Als je belt naar de Helpdesk gaan ze mss al een decoder opsturen enfin je kunt maar horen wat ze zeggen of kunnen doen, je kan ook per chat proberen zie → Contacteer onze klantendienst via chat| Proximus het is wel eerst een robot die je antwoorden zal geven op je vragen maar je kunt hem om een medewerker vragen zodat een medewerker het overneemt.

@Glenn_010  stomme vraag misschien maar werkt het internet nog, ligt daar alles aan??

Ik dacht dat het TV-signaal en het internetsignaal 2 verschillende “streams” waren (dus dat het mogelijk is om internet te hebben maar geen tv of omgekeerd). Nu ja, iemand zal me wel verbeteren als ik het mis heb.

Anderzijds, misschien helpt het wel  de modem eens te resettten?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/reset-je-b-box-internet-box.html

@Mutlie was de bedoeling om de vraag te stellen of de modem wel aanstaat en signaal krijgt, dat bedoelde ik, als die niet aangezet is geweest na 2 weken werkt die niet, of de verbinding is verloren.

ik weet niet dit met de V6 het zelfde is als met de v7 want als er geen internet is  werkt je decoder ook niet.

En als de decoder na 2 weken niet zou werken, verwondert het mij dan wel dat alle leds doven, ook de power led!

Ik dacht dat de V6’s ook uit circulatie genomen worden maar of het daar iets mee te maken heeft dat weet ik ook niet.

@Master-magic 
Dat had ik uit de vraagstellling niet gehaald  🤔
We zien wat de reactie is van @Glenn_010 

Internet werk nog.

Vanavond komt een technieker langs. 

Decoder is vermoedelijk defect.

Glenn

@Glenn_010

Dat denk ik eigenlijk ook gezien dat alle leds doven of mss iets met de netadapter van de V6 decoder, maar houd ons zeker op de hoogte.

De decoder werd vervangen en alles werkt terug normaal. 

Bedankt voor jullie input.

Glenn

@Glenn_010 

bedankt voor de feedback, werd je decoder vervangen door een V6 terug of door een V7 decoder?

@Glenn_010

bedankt voor de feedback, werd je decoder vervangen door een V6 terug of door een V7 decoder?

V6 wordt niet meer geplaatst bij klanten. Die is uitgefaseerd. Enkel V5compact, V7 en V7compact worden bij Proximus klanten geplaatst. In de nabije toekomst wordt ook de V5compact uitgefaseerd wegens een wijziging op het tv platform voor Proximus klanten.

@Davy T. Wat de V6 betreft heb je gelijk maar over de V5c is het verkeerde informatie. Deze zal op termijn compatibel zijn met ons nieuw tv platform. Dit om onze klanten zonder internet uiteraard niet in de kou te laten staan. Dus zowel V5c, V7 en V7c blijven in omloop.

Reageer