Vraag

TV decoder

  • 10 February 2022
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

Sinds er weer eens een vernieuwing aan de software van de TV-decoder doorgevoerd werd, vraagt die na elke stroomonderbreking, netonderbreking of vernieuwde software om de privacy instelling in te geven. Het zou voldoende moeten zijn als we die één keer ingeven hebben, dat die instelling bewaard wordt.

Bovendien gaat het programma laden niet verder zolang er geen keuze gemaakt is. Dat geeft problemen voor oudere mensen die met al die knopjes niet meer overweg kunnen. Zij blijven met dat beeld en geraken niet verder. Het zou dus wel aangewezen zijn om na enkele minuten ervan uit te gaan dat men maximale privacy wil en het programma dan automatisch verder gaat. Nu moet ik voor dergelijke onnodige "probleempjes" telkens een grote verplaatsing doen om een bejaard persoon uit de nood te helpen. Ik zal zeker niet de enige zijn met dat probleem.

Gezien jullie netwerk toch niet het meest stabiele is komt het meer voor dan mij lief is. Voor jullie een kleine wijziging, voor mij een grote verplaatsing voorkomen en voor velen onnodige ergernis bespaard.


2 reacties

Aangezien er niet verteld wordt om welke decoder het gaat … Ik heb een V6 decoder en buiten de eerste ingebruikname moet ik nooit wat dan ook invullen of herstellen of wat dan ook … JFYI

(& FYI … ik ben 78 en ik manage al mijn IT netwerken zelf, inclusief TV en alle mobiele platformen … :smile: )

@HANDEL mss bij gelegenheid toch eens de decoder resetten Je decoder resetten | Proximus

Reageer