bel vlug naar de helpdesk op gratis nummer 0800 22 800 kan tot 22u
@SilkeHflk Mits het signaal lampje op de TV box uitgaat, lijkt hij geen verbinding van de modem te krijgen. Heeft u de TV box reset of ook de Wifi Bridge? Het zou kunnen dat die Wifi Bridge niet meer goed verbonden is met de modem of zijn signaal verloren is en daardoor de modem geen signaal kan geven.
Geachte
Sinds deze avond heeft de tv box van mijn oma geen signaal meer. Ik heb alles al eens gaan resetten, heb elke kabel uitgetrokken en weer ingestoken. Ook heb ik elke draad van de box eens verwisseld maar niks lijkt te helpen. De tv box start op maar eenmaal het een signaal moet krijgen gaat dit lampje flikkeren en dan valt de box uit. Alle lichtjes branden op de decoder, ook heb ik eens verschillende posities voor de LAN verbinding geprobeerd maar niks leek te helpen. Mijn oma is nogal vergeetachtig en is dus toch wel een beetje gehecht aan haar tv. Hopelijk kunnen jullie me tips geven om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen.
Met vriendelijke groeten
kleindochter van Magda Hendrickx
Als je alles al gereset hebt en het lukt nog niet dan zit er niet veel anders meer op dan hulp te krijgen morgen van een proximus forummedewerker (moderator)
Is de decoder verbonden rechtstreeks met de bbox via een netwerkkabel.
Werkt internet wel nog.
licht het DSL controle lampje continue op.
Decoder werkt perfect. Alle lichtjes branden normaal zoals anders, internet werkt normaal
@MH35
Hoe bedoel je dat de box uitvalt, doven alle lampjes dan?
Want vreemd dat het internet dan nog wel werkt.
Verschijnt er een foutmelding op de tv van je oma?
Groeten
Geert
Dus de box start op ( zichtbaar wit lichtje onder aan/uitknop), dan valt dit lichtje uit en begint het signaal lichtje te knipperen. En plots valt hij dan weer helemaal uit.
Aan de modem zelf niks te zien want alle lichtjes blijven continue branden.
op de tv komt er eerst dat de software wordt geladen, om dan een zwart scherm te krijgen met Geen signaal
@GeertC
Ik begrijp dat
“box “= decoder TV
“modem” = Bbox
→ (elektrisch) voedingsprobleem decoder (en te vervangen)?
@MH35 veiligheidshalve cfr vraag Martin is de “box”/decoder rechtstreeks met ethernet/utp-kabel verbonden met de “modem”/Bbox?
@MH35
wanneer je dan op de standby knop duwt (knop met cirkel en streepje) of je duwt op de knop rechtsboven van de afstandsbediening;
start de decoder (de box) dan verder op?
Geert
@GeertC
Neen hij reageert dan niet meer en dan moet ik achteraan hem opnieuw eens uit- en aanzetten.
@M_016
ze zijn inderdaad verbonden met een ethernet kabel.
@MH35
is deze decoder al eens omgeruild?
Geert
@GeertC
Neen deze is nog niet omgeruild. Ze is ook nog maar hoogstens 1 of 2j oud denk ik. Plus ik vermoed niet dat dit kan omgeruild worden want mijn oma heeft per ongeluk al na een paar maand de stand-by knop naar binnen toe kapot geduwd.
@MH35
Een gehuurd toestel wordt in geval van defect (wat hier blijkbaar toch het geval lijkt) door Proximus (gratis) omgeruild (via Bpost)
@MH35 Het omruilen zal wel geen probleem zijn gewoon het antwoord hierop van @GeertC hiervoor afwachten.
Maar de ruildecoder zal dan wel hoogst waarschijnlijk een V6 decoder zijn.
Helaas is het probleem teruggekeerd. Opnieuw krijg ik de decoder wel aangezet maar het groen lichtje van signaal begint te flikkeren en de box valt uit.
ik heb alreeds 3x gereset. Hierbij gaat dit tot het HD lampje gaat branden, maar van de moment dat de decoder opnieuw wordt herstart komt het probleem gewoon weer terug. We beginnen het een beetje ambetant te vinden om dit nu steeds frequenter te zien gebeuren…
Desnoods kunnen de prox medewerkers altijd maandag beslissen om eens een technieker te sturen om dit grondig uit te vissen.
Vorige keer is de tv box niet vervangen geweest. We hadden hem een paar dagen laten rusten en plots marcheerde het terug. Het feit dat dit probleem opnieuw zich voordoet vermoed ik dat het puur ergens iets aan die tv box is want de model werkt perfect, de bedrading is ook in orde.
Net zoals vorige keer, werkt de tv box na het een volledige dag uit het stopcontact en de tv getrokken te hebben. Ik weet niet goed hiervan te denken maar voor de moment werkt hij opnieuw!
@MH35 Fijn te horen dat het toch terug werkt nu. Ik heb haar lijn en toestellen nagekeken. Ik zie daar geen duidelijke reden voor deze problemen. Als je dit toch blijft ondervinden zullen we een nieuwe decoder opsturen. Je mag ons hier zeker altijd op de hoogte houden.
Hallo
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn tv-box. Ik heb ondertussen ook al alle mogelijke oplossingen geprobeerd om dit op te lossen maar het lampje van signaal blijft knipperen op de tv-box.
Hoe is dit probleem nu opgelost geraakt?
Met vriendelijke groeten
Dieter Boecquaert
@Boekie91 Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer zodat we alles kunnen nakijken voor je.
Beste
Van gisteren heb ik een tv box v7 op mijn nieuwe tv.
Maar nu wil mijn v5 niet meer werken op mijn oude tv. Krijgt geen signaal zogezegd is mijn tv box niet aangesloten en het lichtje op mijn modem wil ook niet branden.
Kijk al eerst eens hoeveel decoders (TV’s) je kunt aansluiten op je lijn
→ Beschikbaarheid van aantal TV’s bij u thuis
Je kan ook je lijnsnelheid natrekken
→ Speedtest internet connectie
@Maritza Op je lijn zouden zeker 2 decoders moeten kunnen werken. Werkt je 2de decoder terug ondertussen ? Hoe is deze verbonden met de B-box (met kabel of draadloos) ?