Skip to main content

Ik ben heel tevreden over de TV Box (heb er twee).

Enige probleem dat ik regelmatig moet resetten, lopen vast od starten niet op.

Ik reset via het menu en de zapper, wat heel soepel en snel gaat, enkel allee Apps die ik er in gezet heb zijn verdwenen, is er een betere methode om te rerseetten of een manier om de Apps ergens op te slaan.  

Graag jullie deskundige hulp.

Als je de decoder gewoon stroomloos zet, blijven de apps staan.
Desnoods ook de modem even stroomloos zetten. Pas als de modem volledig is opgestart (!) de decoder terug aan  de stroom hangen.

Anderzijds is dit een probleem dat je toch even in de gaten moet houden, als het zich blift voordoen, zeker melden.
 


@Hans_018  is het al een tijd geleden dat je de bbox nog --» gereset hebt, dan doe je dit best ook eens. 


Als ik de decoder strolos reset, start deze en keer op en de volgende of de keer daarna weer niet. Voordeel de Apps blijven.

Met de zapper resetten zijn de Apps weg maar TV Box werkt paar weken, RAAR.

Misschien met de volgende update verholpen.


Telkens als ik de decoders stroomloos zet, zet ik eerst ook de bBox stroomloos.

ik start eerst de bBox weer op en dan pas de decoders


@Hans_018  

@Hans_018  is het al een tijd geleden dat je de bbox nog --» gereset hebt, dan doe je dit best ook eens. 

heb je de Internet box  al -» gereset  ?

NB: met de zapper resetten is de decoder terug naar fabieksinstellingen zetten, daarom zijn de apps weg en komt in feite overeen met als je een nieuwe decoder in dienst gezet hebt.

Herstarten is gewoon eens volledig spanningsloos zetten om terug te laten opstarten. 


Ja, Martin bedankt voor je e-mail ik weet dat.

Terug naar fabrieksinstellingen werkt en stroom weg werkt in de regel maar één keer.

Daarom zoek ik een manier om mijn Apps ergens op te slaan, en dan naar de volledige reset terug te zetten, zal wel niet mogelijk zijn.

Het probleem van vastlopen en niet opstarten doet zich op allebei mijn TV Boxen voor, dus het is een structurele fout.

Zal maar door gaan hoe ik bezig be, tot. er misschien een nieuwe update komt.


zijn beide v7 decoders eigenlijk met een utp kabel verbonden aan je internet box.


Ja allebei vaste verbinding via een bridge. 
werkt nu al twee weken perfect.


Als het het probleem dat je regelmatig moet resetten omdat ze vastlopen, moest zich terug voordoen, dan zou je eens kunnen proberen met een lange utp kabel (indien je die hebt)  om die los over de grond te leggen zodat je deze decoder rechtstreeks aan de internet box kunt aansluiten zodat er geen bridge meer tussen internet box en je decoder staat.


Goeie tip, bedankt.


Reageer