Skip to main content

Omdat onze oude Belgacom PLC adapters de laatste tijd nogal heel warm aanvoelen, heb ik een paar dagen geleden PLC adapters devolo magic 2 wifi 6 gekocht. Heb voor het merk Devolo gekozen omdat dit blijkbaar ook het merk is waar Belgacom/proximus vroeger mee werkte. Na installatie werkte internet goed, maar de tv bleek een probleem te zijn. Het beeld blijft telkens hangen. Als je dan verandert van kanaal, is het twee seconden goed en dan bevriest het beeld opnieuw. Ik heb dan maar Proximus helpdesk gebeld en een dame liet me de decoder rebooten met een tandenstoker en ging me na 20’ terug contacteren. De tv liep toen volledig vast en we kregen op de duur een zwart scherm. Na zo’n 20’ kreeg ik inderdaad telefoon, maar het was automatisch gegenereerd en ik kreeg de boodschap dat men onze internetverbinding zou testen. Heb dan nog een tijdje aan de lijn zitten wachten en toen kreeg ik de Engelstalige boodschap dat ze mij niet konden helpen en dat ik zelf moest terugbellen. Ik heb dan maar weer de oude adapters ingeplugd om toch nog iets van tv te kunnen kijken. Maar daarmee is het probleem niet opgelost. Zag ondertussen op dit forum dat er al jaren problemen zijn met Devolo magic 2 wifi en vraag me af wat de oplossing nu eigenlijk is. Als ik de adapters nog mag omruilen, welk merk of type moet ik dan nemen?

heb al een antwoord gegeven in je vorig identiek bericht :

namelijk:

@AnitaC

Zelf heb ik geen praktische ervaring met die magic 2 maar als je een internet box bbox4 zou hebben dan denk aan mesh en mss ? zou dit kunnen roet in het eten strooien (niet compatible met de bbox4) 

Daarom zou ik eens proberen om mesh op je devolo’s uit te zetten zodat je kunt te weten komen of het daar iets mee te maken heeft.

Dit kan via de Devolo Home Network app (webinterface van het apparaat)

Home Network - Apps op Google Play
Home Network im App Store (apple.com)
AppGallery (huawei.com)

Je mag ook de devolo’s niet verbinden via een verleng stekker doos maar rechtstreeks in het stopcontact.

Wat je mss ook eens eerst zou kunnen doen is een laptop aansluiten via utp op de devolo en zo eens een http://speedtest.net uitvoeren om te zien of de internetsnelheid niet te laag is om één of andere reden over de devolo’s.


 @AnitaC 

aangezien je een bbox3 hebt die geen wifi6 en ook geen mesch ondersteunt denk ik dan niet dat het te wijten is aan het mesh systeem van de devolo’s .

met die app kan je ook de snelheid aflezen als ik het goed voor heb.

Of anders al eens een http://speedtest.net doen met je smartphone bv. via wifi van de devolo terwijl je er dicht bij staat, om toch een idee te hebben van de snelheid die je haalt?

@Martin: bedankt voor je reactie. We hebben een b-box3. 
De devolo’s zitten wel rechtstreeks in het stopcontact. 

Ik ben totaal niet technisch of ICT-aangelegd maar zal proberen de mesh uit te zetten.
Als de devolo’s niet lukken, welke PLC’s zijn dan wel aan te raden volgens jou?

 

 

PS: ik lees op een andere site dat er in de tijd ook iemand meldt van Mesh uit te zetten !

Ook eens zien of er nieuwe update software voorhanden is voor de devolo magic 2.


Maar mesh heeft toch enkel te maken met de wifi die uit de devolo komt? De decoder is toch gewoon via de utp aansluiting van de devolo aangesloten? Dus denk niet dat mesh dan kan storen?


Inderdaad ik begrijp het ook niet goed maar iemand beweerde met een bbox3 dat dit een oplossing was voor zijn devolo magic 2, ik zou het dan nog eerder geloven als er met een bbox4 moet gewerkt worden en  indien er ergens een probleem zou zijn in de handschaking tussen het mesh systeem van de bbox4 met deze van de de devolo’s!

Enfin door mesh eens uit te zetten op de devolo kan je geen kwaad doen en kun je het dan ook al uitsluiten of dit zou een kunnen er iets mee te maken hebben.


Reageer