Vraag

Starten pickx.be in chrome geblokkeerd wegens phishing

  • 3 March 2024
  • 7 reacties
  • 122 Bekeken

Pickx.be is mijn homescreen waarmee chrome opstart. Al een tijdje wordt pickx.be geblokkeerd door Avast wegens URL: phishing. Gisteren kon ik nog starten door terug te gaan. Vandaag is de blokkering permanent...Hoe komt dit?


7 reacties

Dit is niet enkel in chrome het geval, ook in Edge en Firefox wordt de website aanzien als phishing.

Niet alleen CC cleaner blokkeert dit adres maar ook AVG.

Dus gedaan met TV kijken op pc of tablet … 😡

Ter info:  Hier met Edge browser heb ik toch geen probleem met www.pickx.be 

Dit is niet enkel in chrome het geval, ook in Edge en Firefox wordt de website aanzien als phishing.

Niet alleen CC cleaner blokkeert dit adres maar ook AVG.

Dus gedaan met TV kijken op pc of tablet … 😡

Op mijn laptop + Firefox + Bitdefender (betalend) werkt alles zonder enig probleem van phishing.
Lijkt dus ten volle een probleem van AVG/AVast/CCleaner (zelfde firma erachter , dacht ik)

TBI: ik heb met volgende browser geprobeerd Firefox, Opera, Vivaldi, Edge, Norton en geen valspositieven  vastgesteld. 

Eerst had ik een positieve melding met Norton browser maar was mijn fout updates stonden uit en na de update te laten uitvoeren was er geen melding meer

hier sedert vandaag ook geen toegang meer via pc, idd ook melding phishing, weet er iemand hoe we dit kunnen oplossen? THX

 

Uit de posts hiervoor lijkt het mij simpel op te lossen door AVG/AVAST/CCLEANER (tijdelijk) uit te schakelen en te vervangen door bijv Microsoft Defender.

Juist geprobeerd, geen enkel probleem op windows 10 en windows 11 met Avast, Superantispyware en Malwarebytes actief … instant login … 

Reageer