Skip to main content

Ik kan enkel digitale radio via de SPDIF-uitgang (aangesloten op een versterker) beluisteren als ik mijn TV aan zet, zet ik de TV uit, dan wordt de SPDIF-uitgang niet aangestuurd zo blijkt.

Is dat een instelling?

@JOANNAPOT Er werd van Proximus uit aan de V7 decoder testers gevraagd om nog even problemen en ervaringen enz. achter gesloten deuren uit wissel.
Daarom krijgen testers toegang tot specifieke V7 topics die alleen toegankelijk zijn voor de testers.
Om als testpersoon tot deze topics toegang te krijgen kan je u hier opgeven, zie uitleg > 
https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/welkom-aan-de-nieuwe-testers-v7-48260#post637217

Daar worden dan o.a.de problemen met ander testers ook verder uitgewisseld enz...


@Martin mevrouw beschikt niet over een V7 decoder, maar over een V5Compact decoder.

 

 


@Charlotte.D Oei, mijn excuses,  ik weet dan echt niet waar ik die V7 zien staan of vandaan gehaald heb of heeft @JOANNAPOT het bericht nog aangepast achteraf, ik zou het echt niet weten.

Maar voor de vraag van @JOANNAPOT daar weet ik dan niet direct een antwoord op want op gebied van audio instellingen kun je stereo kiezen bv maar een optie om spdif of zo, te kiezen dat komt er niet in voor.

Heb je al eens de HDMI kabel aan decoder en tv eens uitgetrokken en terug ingeplugd of ander HDMI ingang nemen op je TV of als je een andere HDMI kabel hebt eens met die andere proberen. Al verdenk ik dit minder als reden aangezien het alleen je digitale Radio klank is waarbij je het voor hebt.

of Misschien gewoon eens de decoder resetten :da> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html


@Martin , die v7 stond inderdaad in de titel, maar die heb ik verwijderd toen ik zag dat het niet om v7 ging en om verwarring te vermijden :wink:


@Charlotte.D , Ach ok Charlotte,  ik dacht al dat ik te veel in de zon gezeten had gisteren :relaxed:


Een andere mogelijkheid is het installeren van de radioline app: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_radio/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/tv-functies/naar-de-radio-luisteren-via-uw-tv.html (nieuw tv-menu) en kijk of je dan nog geluid krijgt.


ja dat is natuurlijk het proberen waard maar dan moet je nog de reden vinden waarom het met de Radio zenders niet werkt, maar na al de voorgestelde testen kunnen  mss uiteindelijk tot de conclusie komen…. modem en decoder heropstarten/resetten kan soms wonderen doen :relaxed:


Reageer