Kan er hier iemand van Proximus me helpen met het aanvragen van het sociaal tarief?
FYI:
https://www.bipt.be/consumenten/sociaal-tarief
Je moet onder de aanbieders van het sociaal tarief contact opnemen met de operator van jouw keuze.
De operator stuurt de aanvraag door naar het BIPT, dat zal nagaan of je aan de voorwaarden voldoet om het sociaal tarief te krijgen. Wordt het dossier goedgekeurd, dan verleent de operator het sociale tarief en past hij de facturen aan vanaf de volgende factureringsperiode.
Indien nodig neemt het BIPT schriftelijk contact met jou op om aanvullende informatie te krijgen en vervolgens laat het BIPT de operator weten of het dossier goedgekeurd of afgewezen is.
&
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_socialrate/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn/sociaal-tarief.html o.a. vind je daar het volgende terug:
Hoe kan je een aanvraag indienen?
Als je denkt van dit sociale voordeel gebruik te kunnen maken, kun je contact opnemen met onze klantendienst.
Je aanvraag wordt dan geregistreerd en voor goedkeuring doorgestuurd naar het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie).
Opgelet: begunstigden van het leefloon moeten hun aanvraag indienen via het OCMW.
De optie sociaal tarief start in de maand die volgt op de activering van de optie. Als je dossier aanvaard wordt, zul je een bevestigingsbrief ontvangen. In geval van weigering, zal het BIPT je op de hoogte brengen van zijn beslissing.
Voor administratieve vragen: 0800 22 800.
&
https://www.socialsecurity.be/citizen/nl/handicap/sociale-maatregelen
Ben je al erkend als persoon met een handicap?
Dan ontving je van de DG Personen met een handicap een brief met deze beslissing. Bezorg een kopie van die brief aan je telecomoperator om te genieten van het sociale telefoontarief
Het sociaal telefoontarief is een korting:
- van 50% op de installatiekosten (aansluiting op het netwerk);
- van 40% op het abonnementsgeld met een maximumkorting van 8,40 euro per maand (op 1 internetabonnement, vaste lijn of gsm-abonnement);
- van 3,10 euro per maand op de totale som van de gesprekskosten;
Ik heb de klantendienst hiervoor al 2 x gecontacteerd maar na lang wachten werd telkens de verbinding verbroken. Misschien is het al ‘in gang gezet’ maar voor de zekerheid vraag ik het toch nog es via deze weg...
ik heb toegang tot bipt waar de aanvragen worden goedgekeurd
deze melding krijg ik voor jou: “De aanvrager heeft al een dossier. De status is In afwachting van transfer. Het is dus onmogelijk om een nieuwe aanvraag te doen”
dus zo gauw het dossier overgebracht is van de ene operator naar de andere, kunnen we dit activeren.
groeten
tina
Ok bedankt, dus was het inderdaad toch al in gang gezet
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.