Nieuwe Proximus klant. V7 staat op standaard resolutie. Kan dit niet wijzigen? 4K tv en fiber.
Klantendienst geeft geen antwoord, vraag afgesoten?
Weet iemand meer? danku
Nieuwe Proximus klant. V7 staat op standaard resolutie. Kan dit niet wijzigen? 4K tv en fiber.
Klantendienst geeft geen antwoord, vraag afgesoten?
Weet iemand meer? danku
Beste Martin, bedankt voor de snelle reactie. Het stond op automatisch, ik paste dit aan zoals je schreef. Bij beheer apparaat blijft echter standaard resolutie SD ingesteld en ik kan dat wel wijzigen naar hoge resolutie (HD) maar gaat steeds terug naar SD.
Is dat zoals het moet zijn? Ik zou denken dat het op HD moet staan?
Nogmaals dank
Dit stond bij mij inderdaad ook default op SD en heb het kunnen op HD zetten, ik heb echter hierbij geen verandering gezien op het scherm bij mij. Ik dacht eerder dat dit iets te maken had met het aantal decoders die je aansluit (bv bij een VDSL koperlijn aansluiting zoals ik nog heb) maar bij en glasvezel aansluiting zou dit bij mij weten geen rol mogen spelen).
Wat zie jij eigenlijk als resultaat als je checkt op Check how many TVs you can connect | Proximus ?
Ik krijg bv op mijn vdsl koperlijk het volgende te zien:
dus mogelijkheid om 3 TV’s in HD aan te sluiten moest mijn lijnsnelheid nu laag zijn zou ik bv dan hebben kunnen zien staan 2tv’s HD en 1TV SD
bij mij staat 4.
Ik heb er maar 1 (nodig)
Jij kan het wel op HD instellen, ik niet.
Klantendienst kon niet antwoorden, vraag afgesloten.
Teleurstellende service van technische dienst
dankje
Heb je de decoder als eens zonder stroom gezet om te zien of je het dan wel kunt op HD instellen.
NB: PX HD tv zenders hebben resolutie van 1080i
Welke software versie heb je staan op je v7 decoder
welke App-versie: X.XXX.X en Middleware versie: PXM-SW-Y.Y.Y zie jij staan.
app versie 6.158.3
middelware pxm sw 5.7.6.2
is chinees voor mij 🥴
als ik controleren op updates doe staat er steeds update mislukt
was gewoon om te weten of het iets zou kunnen te maken hebben met de software versie dat jij dit niet op HD kon zetten en ik wel.
Ik heb middleware 5.7.3 en app versie 6.158.3.
De middleware is een schil rond het Android OS systeem en de app versie is de Pickx app versie die daar op draait.
Die foutmelding die je krijgt dat de update mislukt is een gekend probleem maar in feite wordt de nieuwe software (als die er is ) op je V7 decoder automatisch gepusht.
Is het een V7 decoder die je hebt of is het een V7C (=v7 wifi decoder) die je hebt?
En heb je geprobeerd door de decoder eens volledig stroomloos te zetten, of dit iets oplost ivm HD instelling?
Dikke sorry, vergeet het maar ik ben in mijn instellingen nog eens gaan kijken en je hebt groot gelijk, het is bij mij terug op SD (SD omcirkeld) dat hij staat. en HD (onderstreept).
dus zal het wel zo bedoeld zijn wellicht?
ja, ook al stroom enkele minuten uitgeschakeld.
v7 of v7c? kan dat niet terugvinden
streaming apps in de proximus app geven aanzienlijk slechtere kwaliteit dan wanneer ik stream vanuit de apps op mijn tv zelf geinstalleerd, toch wel vreemd
denk dat mijn verwachtingen te hoog waren van proximus tv met fiber
bedankt voor jouw antwoorden!
In feite zou bv een 4K stream van een bepaalde app op je v7 decoder het zelfde resultaat moeten kunnen geven zoals via die app ook op je TV.
Heb je de HDMI kabel gebruikt die met de V7 geleverd was om je decoder te verbinden met de HDMI ingang van je TV en niet bv een HDMI kabel gebruikt van een vroeger ouder type Proximus Decoder.
De V7 decoder kan je niet rechtstreeks verbinding laten maken over wifi met je internet box en een V7C decoder wel. Maar in feite is het altijd beter dat je een V7 of een V7C rechtstreeks met een utp netwerkkabel verbinding laat maken.
Louter ter bijkomende info: jij hebt trouwens al een recentere middleware versie 5.7.6.2 staan op je V7 decoder dan bij mij.
TBI: → hier hebben ze het toevallig ook over de beeldresolutie 1080i van TV zenders en bv streaming van 4K bv Netflix en Disney.
Gewoon ter info: onze v7 staat op auto en SD (omcirkeld), onze 4K tv (Samsung) idem.
Beide zo gelaten out of the box.
Wij zijn zeer tevreden over het beeld. Ik zie geen reden om dat aan te passen.
TBI: → hier hebben ze het toevallig ook over de beeldresolutie 1080i van TV zenders en bv streaming van 4K bv Netflix en Disney.
TUI: (FYI in het Engels)
De volgende uitleg krijg ik als ik zoek op t’ internet:
TBI kan informeel worden gebruikt als afkorting voor "Ter Bijkomende Informatie", vooral in geschreven communicatie zoals e-mails of berichten en heeft ook andere betekenissen als volgt:
To Be Included / Tot Beleid en Inzicht (in beleidsstukken of rapporten) / Traumatisch Hersenletsel (Traumatic Brain Injury in het Engels).
OK dankuwel
Mijn vraag is beantwoord dat de box dus blijkbaar op SD ingesteld staat en niet op HD.
Ik heb niets gewijzigd aan de installatie zoals die door de technieker werd gedaan (geen oude kabels van mij)
Ook rond de updates heb ik nu een antwoord (dat zelf klikken op zoeken naar updates niet werkt, maar dat mijn software toestel wel uptodate is.
Problemen met streaming ; vooral Disney+, ik zie dat ik niet alleen ben…
Conclusie: niets is perfect, maar al bij al toch blij met mijn overstap naar Proximus om met een positieve noot te eindigen :-)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.